باصدوربیانیه ای صورت گرفت؛

دعوت مجمع جهانی صلح اسلامی برای راهپیمایی روز جهانی قدس

ایرانیان_مجمع جهانی صلح اسلامی در بیانیه ای ضمن محکوم کردن طرح به اصطلاح «معامله قرن« و دعوت تمام آزادیخواهان و صلح طلبان برای شرکت در راهپیمایی روز جهانی قدس، این روز را فرصتی برای تأکید و التزام بشریت به نوع دوستی، حفظ کرامت انسانی و صلح عادلانه خواند.


به گزارش شبکه خبری ایرانیان ،مجمع جهانی صلح اسلامی در بیانیه ای ضمن محکوم کردن طرح به اصطلاح «معامله قرن« و دعوت تمام آزادیخواهان و صلح طلبان برای شرکت در راهپیمایی روز جهانی قدس، این روز را فرصتی برای تأکید و التزام بشریت به نوع دوستی، حفظ کرامت انسانی و صلح عادلانه خواند.
امروزه به خاطر استیلای روح سودجویی و مادی گرایی حاکم بر برخی جوامع غربی و سلطه گر شاهد هستیم که اقصی نقاط جهان با مشکلات و آسیب های فراوانی به ویژه در زمینۀ صلح، امنیت، حفظ کرامت انسان ها و عدالت دست به گریبان است. در این میان آنچه بیش از همه و به مدت حدود 70 سال ادامه داشته است، مسأله فلسطین است.
سرزمین فلسطین، به خاطر وقایع و رخدادهای مختلف آن، به نماد و تجسم حقیقی مظلومیت حقوق واقعی انسان و حمایت از حقوق قانونی مردم فلسطین به یک خواست جهانی تبدیل شده است. گروهی بانگ حمایت از حقوق بشر سر می¬دهند اما نه تنها از تضبیع گسترده و فاحش حقوق بنیادین یک ملت در چنگال سلطه طلبان به صورت آشکار حمایت می نمایند؛ بلکه از جنایت رژیم صهیونیستی در قتل عام مردم بیگناه فلسطین و غزه پشتیبانی می-کنند و به دلایل واهی مانع از امداد رسانی و عملکرد سازمان های بین المللی در دفاع از مردم مظلوم و ستمدیده این سرزمین می¬شوند.
مجمع جهانی صلح اسلامی ضمن جلب توجه جهانیان به تهدیدهای فراروی صلح و عدالت در جهان معاصر و لزوم حمایت از مردم بیگناه فلسطین و مظلومیت بشریت در گستره سیاست قدرت های حاکم بر روابط بین المللی، تأکید می¬کند که بهترین راه حل مسأله فلسطین همان راه حل ارایه شده توسط جمهوری اسلامی ایران « پیشنهاد برگزاری رفراندوم با حضور تمام ساکنان مشروع این سرزمین» است که تحت تأثیر سیاست قدرت¬های سلطه گر مورد غفلت و فراموشی قرار گرفته است.
همچنین مقارن با روز جهانی قدس امسال، سازمان های جهانی، نخبگان و آزادیخواهان سراسر جهان شاهد یکی از خطرناک‌ترین توطئه‌های جبهه استکبار و صهیونیسم در مورد مسأله فلسطین می باشند. جهان سلطه تلاش دارد با ایجاد اختلاف در جهان اسلام و بکارگیری عوامل و ابزار‌های خود «توطئه موسوم به معامله قرن» را به اجرا درآورد. بدون شک این طرح که از سوی سلطه گران و زورگویان جهان و بدون در نظر گرفتن حقوق اولیه، رعایت عدالت و حفظ کرامت انسانی ارایه شده است، نه تنها موجب برقراری صلح و امنیت نخواهد شد، بلکه منطقه حساس و پر تنش غرب آسیا را بیش از پیش ناامن خواهد ساخت و بنابراین محکوم به شکست است.
مجمع جهانی صلح اسلامی از نخبگان، اندیشمندان و آزادیخواهان در سراسر جهان می¬خواهد که با اقدامات علمی و عملی مختلف همچون: برگزاری هم اندیشی، نشست¬های علمی، ارایه نظرات کارشناسانه در رسانه های مختلف و ... به افشای نقشه های شوم قدرت های سلطه گر و صهیونیست ها در منطقه بپردازند.
در پایان ضمن تأکید بر هوشیاری مسلمانان جهان و ملت مسلمان ایران دربارۀ ابعاد طرح‌های خطرناک آمریکا و شرکای منطقه‌ای آن به ویژه «طرح معامله قرن»، روز جهانی قدس را نماد وحدت مسلمانان و دفاع از اسلام و به ویژه مردم مظلوم و ستمدیده فلسطین دانسته و از عموم مسلمانان تقاضا دارد که با هوشیاری و حفظ انسجام و وحدت، در برابر زیاده خواهی و دسیسه چینی¬های استکبار و رژیم صهیونیستی در منطقه پرتلاطم غرب آسیا، بایستند و با حضور چشمگیر خود در راهپیمایی امسال، حمایت خود را از مظلومان و آزادی خواهان جهان نشان دهند.
مجمع جهانی صلح اسلامی
خردادماه 1398


کد خبر : 40504 || تاریخ : ۱۳۹۸/۰۳/۰۸ || دسته بندی : احزاب و تشکلها