کنترل عوامل خسارت زا با آبشویی نزدیک به 7 هزار اصله از درختان جنوب پایتخت

شهردار منطقه 19 از آغاز پایش، کنترل آفت و عوامل خسارت زا به درختان با آبشویی6965 اصله درخت همزمان با آغاز فصل گرما و یورش این آفت به فضای سبز و درختان خبر داد.


به گزارش جامعه ایده آل به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه 19، مهدی هدایت با اعلام این خبر گفت: در راستای حفظ و نگهداری فضای سبز و کنترل عوامل خسارت زا عملیات آبشویی درختان به طور مستمر و شبانه با وسایل مکانیزه مناسب انجام و با تشدید گرما میزان آن افزایش می یابد.
او با اشاره به اینکه کارشناسان مرکز تحقیقات ،آموزش و مشاوره فضای سبز بر انجام صحیح عملیات آبشویی نظارت می کنند افزود: درهمین راستا آبشویی روی درختان نارون،زبان گنجشک و زیتون و درختچه های زینتی از قبیل خرزهره، ختمی و انار زینتی انجام می شود.
همچنین آبشویی به منظور جلوگیری از آفت کنه،پسیل زیتون ،انواع شته و انواع شپشک ها و سفید بالک به همراه صابون حشره کش گیاهی پالیزین که برای طبیعت و محیط زیست مخرب نیست انجام می شود .
به گفته این مسئول مرکز تحقیقات، آموزش و مشاوره فضای سبز شهرداری منطقه 19 نیز آمادگی پاسخگویی حضوری به شهروندان در خصوص دفع آفات گیاهان خانگی و آپارتمانی را دارد و علاقه مندان برای بهره مندی از این امکان می توانند به شهرک شریعتی خیابان شهید زلفی داخل بوستان شریعتی مراجعه کنند.


کد خبر : 67203 || تاریخ : ۱۴۰۱/۰۳/۰۴ || دسته بندی : شهری و رفاهی