مدیرعامل بانک سپه در گردهمایی مدیران ارشد:

اجرای برنامه تحول راهبردی بانک سپه میثاق امروز مدیران و کارمندان است/ 1401 سال شکوفایی در حوزه فناوری اطلاعات

دکتر ابراهیمی مدیرعامل بانک سپه سال 1401 را سال جهش این بانک در حوزه‌های فناوری اطلاعات، عملیاتی کردن برنامه تحول راهبردی، انجام ماموریت‌های خطیر ملی، بهبود وضعیت کارکنان، گسترش فعالیت‌های ارزی، انسجام‌بخشی شرکت‌ها، مدیریت بهینه منابع و مصارف و حرکت به سمت سودآوری دانست.


به گزارش جامعه ایده آل به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی بانک سپه: دکتر آیت اله ابراهیمی مدیرعامل بانک سپه در مراسم رونمایی از سیستم یکپارچه بانکداری و سند برنامه تحول راهبردی بانک سپه در افق 1404 که روز سه شنبه سوم خردادماه و همزمان با گرامیداشت سالروز آزادسازی خرمشهر، با حضور دکتر خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی، اعضای هیئت مدیره و هیئت عامل و مدیران مناطق و استان‌های بانک سپه در سالن آمفی تئاتر ساختمان نگین برگزار شد، با گرامیداشت حماسه آزادسازی خرمشهر، تجلیل از مجاهدت‌های رزمندگان‌ اسلام‌ در عملیات‌ بیت‌المقدس و تاکید بر الهام از درس‌های این رخداد معجزگون که با الطاف و امدادهای الهی رقم خورد،‌ گفت: اقدامات‌ مجاهدانه‌ بانک سپه و مأموریت‌های محوله به این بانک در تاریخ اقتصاد کشور ماندگار خواهد بود.

دکتر ابراهیمی با اشاره به اهمیت حوزه فناوری اطلاعات به‌عنوان حوزه پیشران بانک، اظهار داشت: در موضوع مهاجرت سیستم‌های بانک‌های ادغامی و یکپارچه‌سازی آنها، علیرغم مشکلات زیادی که در این راه وجود داشت، با تلاش شبانه‌روزی کارکنان این حوزه و همراهی اعضای هیئت مدیره، به نقطه قابل اتکایی رسیدیم.

 مدیرعامل بانک سپه با قدردانی از دست‌اندرکاران حوزه فناوری اطلاعات، خاطر نشان کرد: لازم است در مسیر دیجیتال شدن بانک، با فراهم کردن زیرساخت‌ها و حذف فرآیندهای اضافی، حوزه فناوری اطلاعات را تقویت و پیشرفت آن را دائماً رصد کنیم.

دکتر ابراهیمی عملیاتی کردن برنامه تحول راهبردی بانک سپه در افق 1404 را میثاق امروز مدیران و کارکنان برشمرد و اظهار داشت: بانک سپه برای تداوم فعالیت‌های خود و نقش‌‌آفرینی در حوزه اقتصاد نیازمند ارتقای ویژگی‌ها در لایه‌ها و ابعاد گوناگون است و به همین منظور و در پاسخ به این نیاز، طرح تحول راهبردی بانک سپه طراحی شده است.

وی از طراحی 2 هزار و پانصد پروژه، برنامه و فعالیت در لایه‌های مختلف از شعبه تا مرکز و ستاد خبر داد و افزود: لازم است همه کارکنان به طرح تحول راهبردی بانک به‌عنوان یک تکلیف شرعی و مأموریت انقلابی نگاه کنند، زیرا نتیجه این طرح برای مردم و کشور است و این مهمترین انگیزه برای کارکنان یک بانک پیشرو و مردم پایه است.

مدیرعامل بانک سپه بر ضرورت جلوگیری از طولانی شدن مسیر و فرایندهای اجرای طرح تحول تأکید کرد وگفت: امیدوارم با همدلی و اتحاد کارکنان، با سرعت عمل و با حداکثر توان در افق 1404 به همه دستاوردهای پیش‌بینی شده این طرح همزمان با جشن یکصد سالگی نخستین بانک ایرانی دست یابیم.

واگذاری ماموریت‌های خطیر، حاصل اعتماد دولت و نظام به بانک سپه است

دکتر ابراهیمی انتخاب بانک سپه را به عنوان بازوی توانمند دولت در اجرای پروژه‌های ملی و مهم، محصول اطمینان مجموعه نظام اسلامی به بانک سپه و وجود نیروهای جهادی در این بانک دانست و خاطرنشان کرد: انجام ماموریت‌هایی که به‌طور مستقیم با معیشت مردم سروکار دارد، یک امتحان بزرگ الهی و یک فرصت طلایی ملی برای اثبات قابلیت‌های مدیریتی و نیروی انسانی بانک سپه است.

ارتقای وضعیت معیشتی کارکنان وظیفه مسئولان بانک است

مدیرعامل بانک سپه با تأکید بر اهمیت نیروی انسانی به عنوان مهمترین سرمایه بانک، گفت: در مسیر طرح ملی ادغام، طبیعتاً با مشکلات و پیچیدگی‌هایی در حوزه نیروی انسانی مواجه بودیم و با تلاش شبانه‌روزی اقدامات مهمی درخصوص یکسان‌سازی و حل مشکلات کارکنان صورت‌گرفته است.

وی از مدیران استان‌ها و ستاد خواست تا با تعامل مطلوب با کارکنان، نسبت به حل مشکلات معیشتی کارکنان حساس بوده و امکان عادلانه استفاده از اماکن رفاهی برای کارکنان را در اولویت برنامه‌های خود قرار دهند.

مدیرعامل بانک سپه با اشاره به اهمیت پاسخ به نیازهای فرهنگی نیروی انسانی، خاطر نشان کرد: در هر استان مسئول امور فرهنگی داریم و لازم است مسئولان فرهنگی استان‌ها با انجام برنامه‌های مختلف فرهنگی، قرآنی و برگزاری گردهمایی‌های خانوادگی، موجبات ارتقای روحی کارکنان و خانواده‌های آنها، حفظ و گسترش ارتباطات و همدلی در خانواده بزرگ بانک سپه را فراهم کنند.

ضرورت مدیریت هوشمندانه منابع و مصارف

دکتر ابراهیمی در بخش دیگری از سخنانش با پرداختن به موضوعات عملیاتی بانک و ضمن ارائه آماری از وضعیت منابع و مصارف، اظهار داشت: لازم است در مدیریت منابع و مصارف بانک با هوشمندی و با در نظر گرفتن خطوط کسب و کار بانک حرکت کنیم.

وی با اشاره به ضرورت بهینه‌سازی سیاست‌های اعتباری ابلاغی بانک نسبت به سال گذشته، افزود: مدیران بانک سپه در استان‌ها، مدیرکل و نماینده بانک سپه در استان هستند و لازم است با درایت و قدرت و به کارگیری همه پتانسیل‌ها در مسیر برنامه تحول راهبردی بانک حرکت کنند.

دکتر ابراهیمی از مدیران استان‌ها خواست تا از بخشی از نیروی انسانی توانمند خود برای تهیه گزارشات تحلیلی و افزایش اطلاعات بازار به‌منظور جذب منابع و حرکت به سمت سودآوری استفاده کنند.

فروش دارایی‌های مازاد و اموال تملیکی عامل چابکی بانک است

مدیرعامل بانک سپه از واگذاری اختیارات به استان‌ها در زمینه فروش دارایی‌های مازاد و اموال تملیکی خبر داد و گفت: فروش دارایی‌های مازاد موجب چابکی و افزایش کارایی بانک خواهد شد و لازم است انواع این قبیل از دارایی‌ها با سرعت در چارچوب قوانین و مجوزها فروخته شوند.

دکتر ابراهیمی از مدیران خواست که موانع موجود بر سر راه این موضوع مهم را با هماهنگی امور پشتیبانی برطرف کنند.

ضرورت تفویض اختیار به استان‌ها در موضوع مطالبات معوق

مدیرعامل بر ضرورت تفویض اختیارات به استان‌ها در زمینه مطالبات معوق تأکید کرد و افزود: امیدوارم با برطرف شدن سریع مشکلات سیستمی با شرکت‌های ذیربط در موضوع مطالبات معوق، با تفویض اختیار و ایجاد طرح‌های جذابی که در چارچوب مقررات و قوانین به استان‌ها داده می‌شود، بتوانند به خوبی در زمینه کاهش مطالبات معوق حرکت کنند.

لزوم گسترش فعالیت‌های ارزی

دکتر ابراهیمی بر ضرورت پُر رنگ شدن نقش صرافی بانک سپه در فعالیت‌های ارزی خصوصاً در استان‌ها تأکید کرد و گفت: اداره امور صرافی‌های بانک و هدایت تخصصی آنها در حوزه فعالیت‌های معاونت بین‌الملل است و لازم است با برگزاری جلساتی توان صرافی‌ها برای استان‌ها به اشتراک گذاشته شود.

مدیرعامل بانک سپه از کارکنان حوزه بین‌الملل خواست تا با هم‌افزایی و تلاش مضاعف، ضمن تعامل مطلوب با صرافی‌ها در پیشبرد اهداف برنامه تحول بانک کوشا باشند.

سال 1401 سال انسجام‌بخشی شرکت‌ها

دکتر ابراهیمی یکی از موضوعات مهم در سال 1401 را همراستا با سایر موضوعات مطرح شده به‌منظور پیشرفت بانک در تمامی زمینه‌ها، موضوع انسجام‌بخشی شرکت‌ها عنوان کرد و اظهار داشت: در ادامه زحمات سال‌های گذشته، موضوع انسجام‌بخشی شرکت‌ها در قالب چارچوب‌های روشن و شفاف در سال جاری بسیار حائز اهمیت است.

وی افزود: برای داشتن مجموعه کارآمد اقتصادی و منسجم در قالب3 هلدینگ، لازم است در سریع‌ترین زمان ممکن ادغام شرکت‌هایی که ضرورت دارد، انجام پذیرد.

مدیر عامل بانک سپه در پایان بر هموار شدن مسیر بانک در سال جاری به سمت سودآوری تأکید و ابراز امیدواری کرد که با تکیه بر توان و تلاش مجاهدانه مدیران و کارکنان بانک سپه، سال 1401، سال جهش بانک در تمام حوزه‌ها باشد./انتهای پیام


کد خبر : 67226 || تاریخ : ۱۴۰۱/۰۳/۰۵ || دسته بندی : بانک ، بیمه