در دور دوم سفر ریاست محترم جمهور به استان سمنان؛

افتتاح یک مدرسه و‌ بازدید از مجتمع ۲۴ کلاسه سرخه توسط وزیر آموزش و پرورش

رضامراد صحرایی، وزیر آموزش و پرورش به همراه حمیدرضا خان محمدی معاون وزیر و رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور، صبح امروز، پنج‌شنبه ۳۰ فروردین ماه ۱۴۰۳ در راستای سفر ریاست محترم جمهور و هیئت دولت وارد استان سمنان شد و با حضور در گلزار شهدای شهر شهمیرزاد به مقام شامخ آن‌ها ادای احترام کرد.


به گزارش جامعه ایده آل؛رضامراد صحرایی، وزیر آموزش و پرورش به همراه حمیدرضا خان محمدی معاون وزیر و رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور، صبح امروز، پنج‌شنبه ۳۰ فروردین ماه ۱۴۰۳ در راستای سفر ریاست محترم جمهور و هیئت دولت وارد استان سمنان شد و با حضور در گلزار شهدای شهر شهمیرزاد به مقام شامخ آن‌ها ادای احترام کرد.

همچنین وزیر آموزش و پرورش با حضور بر سر مزار حاجیه خانم خدیجه نجم‌الدین،مادر شهید مرادی به مقام والای این مادر گرانقدر ادای احترام کرد‌.

صحرایی وزیر آموزش و پرورش در آیین افتتاح آموزشگاه مشارکتی ۶ کلاسه خدجیه نجم‌الدین در مهدیشهر با بیان اینکه مدرسه باید دالان زندگی برای دانش آموزان باشد، اظهار داشت: امروز مدرسه‌ها دارای عملکردها خوب هستند و اگر امروز این در بسیاری از حوزه‌ها پیشرفت کرده ایم، ماحصل فعالیت و زحمات معلمان ما در تربیت فرزندان این کشور در مدارس است.

وی در ادامه افزود: کم و کاستی‌هایی نیز وجود دارد و منکر آن‌ها نیستیم.

وزیر آموزش و پرورش دولت سیزدهم، عنوان کرد: در حال حاضر دستگاه تعلیم و تربیت سیاست توسعه متوازن را در پیش گرفته است، به‌ نحوی که حدود نیمی از دانش‌آموزان مقطع متوسطه دوم به سمت هنرستان ها و‌ رشته های فنی و حرفه‌ای رفته‌اند و این یعنی تضمین آینده کشور در بسیاری از حوزه‌ها و رفع مشکل بیکاری.

صحرایی در پایان تصریح کرد: این مدرسه در مساحتی بالغ بر ۲۹۲۰ متر مربع و با زیربنای آموزشی ۹۰۲ متر مربع به همت اداره‌کل نوسازی استان سمنان و خانواده معلم شهید، شهید مرادی احداث شده است.

گفتنی است خیر مشارکت کننده در ساخت این مدرسه در حاشیه این مراسم از وزیر محترم آموزش و پرورش درخواست کرد تا برنامه ای اتخاذ کنند تا علم دانش آموزان همراه با عمل باشد و در آینده دانش آموزان بتوانند آینده سازان این جامعه باشند و آینده ی درخشانی را برای جامعه رقم بزنند.

در ادامه وزیر آموزش و پرورش به همراه رئیس سازمان نوسازی توسعه و تجهیز مدارس کشور و هیئت همراه از پروژه مجتمع آموزشی ۲۴ کلاسه شهرستان سرخه بازدید کرد.

مدیرکل نوسازی توسعه و تجهیز مدارس استان سمنان در حاشیه این بازدید بیان کرد: این پروژه در ۴طبقه  و با زیربنای ۹هزار و ۹۱۳متر مربع احداث گردیده است.

 


کد خبر : 85687 || تاریخ : ۱۴۰۳/۰۱/۳۰ || دسته بندی : آموزش و پرورش