نمایندگان، وزرا و چهره‌های سیاسی ؛ 9دی؛ «نه» به فتنه ۸۸ و حرکتی منسجم در نفی ساختارشکنی
تاریخ: ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: 10:57:00


https://www.jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/41c5ec36f7dc7b01503f80d11534264c.gif

https://www.jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/1292629eb417d32d4d06d37c9972b3df.gif

https://www.jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/84b2488ef7bbd87ff45490e86203b529.gif

https://www.jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/f465f69da6c92312814cfe6a796f179e.gif

https://www.jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/1536577c8e30474f10938e6c16a741e9.jpg

https://www.jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/e0d561a803d2b19db9d1d21a2d5e4cfa.gif

https://www.jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/a0456bb9971b4c4fb889d0cbea5300fc.gif

https://www.jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/f76759aa7d5af412a42d2cf2a058bdbd.gif

https://www.jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/ce516690fd1692d32f60002f0db0964d.jpg

https://www.jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/4c5764165ae2c63edddad6a3475716ab.gif

https://www.jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/137aef71b8b778dc22a251150d191e07.jpg

https://www.jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/ca7159130a9f46d77b2d721a834a4616.gif

https://www.jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/31df47a0a36307bb66222066e8d4e005.jpg

https://www.jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/bbb17b00fae428c0c85fa5a1ae1a2051.gif

logo-samandehi


کد خبر : 30443 || تاریخ : ۱۳۹۶/۱۰/۰۹ ۰۲:۳۱                 دفاعی امنیتی

نمایندگان، وزرا و چهره‌های سیاسی ؛ 9دی؛ «نه» به فتنه ۸۸ و حرکتی منسجم در نفی ساختارشکنی


ایرانیان_نمایندگان مجلس، مسئولان و چهره‌های سیاسی کشور: حضور مردم در ۹ دی؛ حرکتی منسجم در نفی ساختارشکنی و قانون‌گریزان بود.


نمایندگان، وزرا و چهره‌های سیاسی ؛ 9دی؛ «نه» به فتنه ۸۸ و حرکتی منسجم در نفی ساختارشکنی

نمایندگان مجلس، مسئولان و چهره های سیاسی کشور، حماسه نهم دی را دفاع مردم از انقلاب و پاسخی دندان‌شکن به فتنه گران ۸۸ دانستند و گفتند:حضور مردم در ۹ دی؛ حرکتی منسجم در نفی ساختارشکنی و قانون‌گریزان بود.

علي اکبر ولايتي در مصاحبه اختصاصي با خبرنگار خبرگزاري صداوسيما گفت: بدون ترديد اين انقلاب متعلق به مردم است که با رهبري امام (ره) آن را به دست آوردند و با رهبري حضرت آيت الله خامنه اي آن را ادامه دادند و هر جا ببينند اين انقلاب به خطر مي افتد به ميدان مي آيند.
وي افزود: در ابتداي انقلاب ملت؛ همه به ميدان آمدند شاه را سرنگون و امريکا را از کشور بيرون کردند و در دفاع مقدس نيز با حضور در عرصه از سرزمين مقدس ايران دفاع کردند.
ولايتي اضافه کرد: ملت ايران در دفاع از حرم اهل بيت عصمت و طهارت (ع) نيز به ميدان آمدند و مردانه ايستادند و از آن دفاع کردند.
وي تصريح کرد: در روز نهم دي نيز وقتي ديدند که فتنه 88 يک سرش در خارج و سر ديگرش در داخل از جانب افرادي که اکثراً فريب خورده بودند شکل گرفته و در خارج از کشور ممکن است به حساب اين گذاشته شود که ملت از انقلاب زده شده است با حضور ميليوني در سراسر کشور به جهان نشان دادند که انقلابشان را دوست دارند و با جان و حضورشان از آن حمايت مي کنند.
عضو تشخيص مصلحت نظام گفت: مردم مي دانستند که ممکن است در کشور مشکلاتي هم باشد اما اين مشکلات طبيعي است و هر حکومت نوپايي ممکن است با آن مواجه باشد و مهم آن است که همه براي حل و فصل آن دست به دست هم دهند اما اين نبايد سبب شود که انقلاب اسلامي که نتيجه 200 سال مبارزه است رها شود.
ولايتي افزود: انقلاب اسلامي ايران ثمره 200 سال مبارزه است که اوج آن در زمان حضرت امام خميني (ره) بود انقلابي که مهمترين دستاوردش استقلال ايران و برپايي حکومت جمهوري اسلامي ايران است.
بطحایی: مهمترین هدف حضور مردم در حماسه 9 دی، دفاع از آرمانهای انقلاب بود
وزیر آموزش و پرورش یوم الله 9 دی را یکی از ایام الهی دانست و تاکید کرد: مهمترین هدف حضور پرشور همه قشرهای مردم در این حماسه بزرگ، دفاع از آرمانهای والای انقلاب اسلامی بود.
سید محمد بطحایی در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما افزود: مردم ما هر زمانی که احساس کنند حاکمیت و نظام شان در معرض خطر و تهدید قرار گرفته صرفنظر از سلایق سیاسی در کنار یکدیگر مانند امتی واحده از ارزشها و اصول انقلابی شان دفاع می کنند.

 

پزشکیان: همه ما در اتفاقات سال 88 اشکالاتی داشتیم
نایب رئیس اول مجلس وجود اشتباهات را دلیل تشدید اختلافات دانست و گفت: همه ما در اتفاقات سال 88 اشکالاتی داشتیم اما باید تلاش کنیم تا جای ممکن آن اشکالات را تکرار نکنیم و وحدت و انسجام داخلی و خارجی را افزایش دهیم.
­مسعود پزشکیان در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، درخصوص پیام حضور مردم در 9 دی ماه سال 88 تصریح کرد: آن چیزی که برای کشور ما و حتی کشورهای اسلامی لازم است این است که باید تلاش بر این باشد که تا جایی که امکان دارد نکات اختلافی را کنار بگذاریم و سعی کنیم اختلافاتی را که به علل مختلف بوجود آمده است نیز حل و فصل کنیم.
وی افزود: نباید کاری کنیم که در داخل و حتی در میان کشورهای اسلامی اختلاف ریشه بدواند و این موضوعی است که باید به آن به چشم بصیرت نگاه کرد و این همان توصیه خداوند، قرآن و امام راحل است.
پزشکیان با اشاره به حدیثی از امام علی(ع) مبنی بر تلاش در جهت نزدیکی قلوب در جامعه یادآور شد: اختلافات باعث سوءاستفاده آمریکا و کشورهای خارجی می شود که تلاش می کنند بین ما و مسلمانان اختلاف بوجود بیاورند و از نتیجه آن سوءاستفاده کنند.
نایب رئیس اول مجلس تاکید کرد: باید تلاش کنیم تا جایی که ممکن است اشکالات پیشین را تکرار نکنیم و وحدت و انسجام داخلی و خارجی را افزایش دهیم.
عضو فراکسیون امید مجلس همچنین درخصوص اتفاقات منتهی به فتنه 88 نیز گفت: قطعاً اشتباهاتی وجود داشته و شکی در این نیست چرا که وجود اشتباهات باعث تشدید اختلافات می شود.
وی افزود: راهکار حل اختلافات، ماندگار کردن اختلاف نیست و باید تلاش کنیم اشکالات پیشین دوباره تکرار نشود تا بار دیگر هر شخص، جریان، گروه و اندیشه ای که باعث به هم زدن انسجام کشور می شود بازگشته و روند خود را تکرار کند.
پزشکیان خاطر نشان کرد: باید با نگاه بصیرانه در چنین شرایطی تلاش در جهت انسجام و وحدت کشور را سرلوحه کار خود قرار دهیم.
وی با اشاره به یکی از خطبه های حضرت علی (ع) در نهج البلاغه تصریح کرد: امیرالمومنین (ع) می فرمایند که اختلافاتتان را در بین خود و داخل خانه هایتان حل و توبه کنید اما در خصوص این توبه توصیه می کنند؛ هیچ ملامت کننده ای مگر خودش را ملامت نکند.
پزشکیان با بیان اینکه همه ما اشکالاتی داشتیم، گفت: اگر هر کسی در جهت اصلاح اشکال خود تلاش کند انسجام بوجود می آید اما اگر من اشکال خود را نبینم و اشکال دیگران را بزرگ کنم اختلافات حل نمی شود.
نایب رئیس اول مجلس در پایان خاطر نشان کرد: براساس این توصیه امیرالمومنین (ع) کار کنیم تا همه از روندی که ایجاد شده توبه کنند.

نماینده اردکان در مجلس: حضور مردم در 9 دی؛ حرکتی منسجم در نفی ساختارشکنی
نایب رئیس فراکسیون امید مجلس حضور مردم در حماسه 9 دی را حرکتی هماهنگ و منسجم در نفی ساختارشکنی ها خواند و گفت: مردم با هنجارشکنی، ساختارشکنی و تعرض به ارزش ها مخالف هستند.
محمدرضا تابش در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما با تحلیل هویت و ماهیت قضایای منتهی به 9 دی تصریح کرد: در آن ایام به دلیل تعرض به ارزش ها و آرمان های انقلابی مردم و همچنین ساحت حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و اصحاب ایشان مردم عصبانی شدند و همین منجر به حرکتی هماهنگ و منسجم در نفی ساختارشکنانی شد که ارزش های مردم را مورد هجمه و تاخت و تاز قرار داده بودند.
وی ایستادگی مردم در مقابل ساختارشکنی ها را همیشگی دانست و افزود: ما باید درخصوص حوادث سال 88 تحلیل واقع بینانه ای داشته باشیم و این موضوع را از زوایای مختلف مورد بررسی قرار دهیم.
تابش ادامه داد: اینکه آیا همه واقعیات به تصویر کشیده شد یا نه؟ این قضیه از کجا کلید خورد؟ چه کسانی دست اندرکار بودند و دخالت داشتند؟ و آیا تنها یک طرف منجر به فعل و انفعالات سال 88 شد باید مورد تحلیل دقیق قرار گیرد.
نایب رئیس فراکسیون امید مجلس در پایان گفت : اینکه چه کسانی در این حوادث دخیل بودند و بنا بر مصالحی تاکنون مسکوت مانده است باید کاملاً مکشوف شود.

حاجی بابایی: نیروی انسانی بصیر؛ مهمترین عنصر یک کشور
رئیس فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس گفت: نیروی انسانی بصیر مهمترین عنصر یک کشور است که از هر سلاحی محکم تر و برنده تر است.
حمیدرضا حاجی بابایی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما درخصوص پیام حضور مردم در حماسه 9 دی خاطر نشان کرد: این حضور نشانه بصیرت مردم در مقابل توطئه بزرگی از داخل و خارج کشور علیه نظام جمهوری اسلامی ایران بود.
وی ادامه داد: این حوادث خواسته یا ناخواسته وضعیت کشور را با بحران روبرو کرده بود که در نهایت روز عاشورای 88 با توهین به مقدسات ملت آن فاجعه بزرگ رخ داد.
رئیس فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس خاطرنشان کرد: در آن زمان مردم احساس کردند که برای خاتمه همیشگی این غائله باید خودشان به میدان بیایند لذا پیام حضور مردم خاتمه دادن به هرگونه فتنه و حرکتی بود که نظام جمهوری اسلامی ایران را با مشکل مواجه می کرد.
حاجی بابایی افزود: این حضور حاکی از آن است که نیروی انسانی بصیر مهمترین عنصر یک کشور است که همیشه با پیام های خود توطئه دشمن را خنثی می کند و از هر سلاح دیگری محکم تر و برنده تر است.
وی اتفاقات سال 88 را مجموعه حرکات خواسته یا ناخواسته دانست و ادامه داد: در پی این حرکات امواجی درست شد که بیگانگان بر آن سوار شدند و این امواج را هدایت و مدیریت کردند.
رئیس فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس یادآور شد: برخی مسائل داخلی که می شد در چارچوب قانون پیگیری و حل شود به فتنه ای کور تبدیل شد که نظام را تهدید می کرد، فتنه ای که از خطوط قرمز نظام عبور کرد و بیگانگان به راحتی مدیریتش می کردند.
حاجی بابایی در پایان خاطر نشان کرد: حضور مردم در راهپیمایی 9 دی فتنه را کور و توطئه دشمنان را خنثی کرد و همین حضور نیز قدرتی به نظام داد که بتواند حواشی ناشی از حوادث سال 88 را جمع کند.
وزیر نیرو: حماسه 9 دی، بزرگ و قابل احترام است
وزیر نیرو حماسه 9 دی 88 را بزرگ و قابل احترام دانست که مردم خالق آن بودند.
رضا اردکانیان در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما افزود: هر مناسبتی نظیر 9 دی 88 که مردم با آمادگی کامل در صحنه و برای دفاع از آرمانهای انقلاب و دفاع از وحدت و انسجام ملی حضور پیدا می کنند حتما قابل احترام است و باید از این مردم تشکر کرد.

 

نعمتی: اصلاح طلبان نیز 9 دی به میدان آمدند
عضو فراکسیون امید مجلس اتفاقات سال 88 را نتیجه تلاش دشمنان در جهت ایراد صدمه به نظام دانست و گفت: البته در اتفاقات سال 88 مجموعه های مختلفی مقصر هستند.
بهروز نعمتی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما درخصوص پیام حضور مردم در حماسه 9 دی سال 88 تصریح کرد: مردم ما با نظام جمهوری اسلامی، انقلاب، شهدا و آرمان های حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری تعهد و پیمانی جدی و عمیق دارند.
وی افزود: مردم ما با وجود آگاهی از برخی اشکالات و اختلافاتی که بعضاً وجود دارد، از فرمان مقام معظم رهبری در جهت حضور در حماسه 9 دی اطاعت کردند و به میدان آمدند چرا که می دانند در رأس هرم مدیریتی کشور مقام ولایت فقیه حضور دارند و این برای همه ثابت شده است.
عضو فراکسیون امید مجلس گفت: در اتفاقات سال 88 مجموعه های مختلفی مقصر هستند و این طور نیست که فقط یک طیف را مقصر بدانیم چرا که بالاخره کسی که مردم را خس و خاشاک نامید نیز مقصر است.
نعمتی افزود: اعتراضات پیش از بیانات مقام معظم رهبری در خطبه های نماز جمعه جای بحث نداشت اما پس از صحبت های حضرت آقا و تاکید ایشان بر همدلی و وحدت دیگر از کسی پذیرفته نبود که بر آتش این اتفاق دامن بزند.
وی گفت: به نظر من بزرگان نظام باید این مشکل را به گونه ای حل کنند و اعتقادم بر این است که در این موضوع نیز باید مقصران واقعی شناخته شوند و همچنین قوه قضائیه و شورای عالی امنیت ملی باید در همان مقطع با کسانی که مردم را خس و خاشاک پنداشتند نیز برخورد می کردند اما چنین نشد.
عضو فراکسیون امید مجلس ادامه داد: دشمنان ما در هر مقطعی به دنبال صدمه زدن به نظام هستند و عده ای خواسته یا ناخواسته در این راه به دشمنان کمک کردند.
نعمتی حضور مردم در حماسه 9 دی را اطاعت از مقام معظم رهبری دانست و تصریح کرد:​ حتی بسیار فکر می کردند اصلاح طلبان نیایند اما آنها نیز در روز 9 دی به میدان آمدند.
عضو فراکسیون امید مجلس در پایان خاطر نشان کرد: مردم ما نظام و رهبرشان را دوست دارند اما امر رهبری در این خصوص مانند نورافکنی بود که راه را برای همگان روشن کرد.

بروجردی: حضور مردم در حماسه 9 دی؛ نشانه بلوغ انقلابی و اسلامی
رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس حوادث سال 88 را طراحی گسترده دشمن دانست و گفت: حضور مردم در راهپیمایی 9 دی نشانه بلوغ انقلابی و اسلامی ملت بزرگ ایران است.
علاءالدین بروجردی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما درخصوص پیام حضور مردم در حماسه 9 دی تصریح کرد: با توجه به حوادث فتنه سال 88 در آن روزها در توطئه گسترده دشمنان به مقدسات این ملت توهین و از بسیاری از خط قرمزها عبور شد.
وی افزود: ملت ایران نشان داد که همچنان پای این انقلاب، نظام و بویژه جایگاه والای ولایت ایستاده که این نشان دهنده بلوغ انقلابی و اسلامی ملت بزرگ ایران است که امری دائمی است.
بروجردی گفت: بسیار روشن و واضح است که دشمن طراحی گسترده ای انجام داده بود و در آن شرایط افرادی که جزو خواص و مسئولان باسابقه انقلاب بودند در این دام قرار گرفتند و بازی خوردند که منجر به ایجاد وضعیت بسیار تلخی برای کشور شد.
وی خاطر نشان کرد: حوادث سال 88 پیروزی بسیار عظیم و بزرگی را در کام ملت تلخ کرد و از حوادث بسیار تلخ انقلاب اسلامی است.
رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس در پایان یادآور شد: اما با عنایت الهی، هدایت های مقام معظم رهبری، بصیرت همیشگی ملت ایران و بویژه نیروهای دلاور بسیجی و جان برکفان انقلاب اسلامی این توطئه بزرگ خنثی شد.

ابطحی: حماسه 9 دی؛ نقطه عطف تاریخ مبارزات آزادیخواهانه ملت ایران
عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس گفت: حماسه 9 دی به عنوان نقطه عطفی در تاریخ مبارزات آزادیخواهانه ملت ایران ثبت خواهد شد.
سیدمحمد جواد ابطحی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما درخصوص پیام حضور مردم در حماسه 9 دی تصریح کرد: 9 دی یکی از ایام الهی بود و اگر مردم ما این حماسه را خلق نمی کردند فتنه گران که بعضاً فریب قدرت های سلطه گر را خورده بودند، این آشوب و فتنه را ادامه می دادند.
وی ادامه داد: پس از فتنه براساس اخبار و اسناد روشن شد که قسمت مهم این کار، سرنگونی نظام جمهوری اسلامی بود و اینها فقط اعتراض به نتیجه انتخابات و ادعای تقلب نبود.
ابطحی خاطر نشان کرد: به همین جهت طرف مقابل از ارائه اسناد و مدارکی دال بر تقلب در انتخابات به مقام معظم رهبری، شورای نگهبان و دلسوزان طفره می رفتند.
نماینده مردم خمینی شهر با اشاره به حوادث عاشورای 88 و هتک حرمت مقدسات یادآور شد: این هتک حرمت به ارزش های مقدس ملت ما و آزادی خواهان جهان بود لذا نمایندگان مردم در روز هفتم دی سال 88 در خیابان های اطراف مجلس از این اقدام اعلام بیزاری کردند و با نشان دادن این حرکت مجلس از رسانه ملی مردم 8 دی در اصفهان و سپس در روز 9 دی در اکثر شهرها بویژه تهران به صحنه آمدند که این به عنوان نقطه عطفی در تاریخ مبارزات آزادی خواهانه این ملت ثبت خواهد شد.
وی خاطر نشان کرد: ملت ما صرف نظر از برخی تنگناها و مشکلات ایجاد شده از سوی برخی دشمنان خارجی و همچنین بی تدبیری مسئولان داخلی در مقاطع حساس از کیان نظام، انقلاب اسلامی و خون شهدا دفاع خواهند کرد.
عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس یادآور شد: البته باید توجه داشت که براساس سنت الهی با پشت سرگذاری فتنه های گذشته، فتنه های بزرگتری پیش رو خواهیم داشت که دامن خواص را خواهد گرفت لذا امیدواریم با کسب این تجربیات حسن اعتماد مردم را به عنوان سرمایه های بزرگ اجتماعی به نظام جمهوری اسلامی ایران جلب کنیم.
ابطحی با اشاره به نامه تاریخی حضرت علی (ع) به مالک اشتر مبنی بر لزوم توجه حاکمیت به پشتوانه مردمی تصریح کرد: یکی از راههای کسب اعتماد کاهش فشار بر مردم است و این یعنی باری را از دوش ملت برداریم نه اینکه به توصیه برخی اقتصاددانان تحصیل کرده غرب و با تأسی به فرمول های آنان فشار را بر این مردم افزایش دهیم.
وی حوادث سال 88 را فتنه ای پیچیده خواند و گفت:​ پیش از انتخابات تمهیدات و نقشه های لازم برای ایجاد این فتنه اندیشیده شده بود به طوری که دو روز قبل از انتخابات سال 88 یکی از سران فتنه در مصاحبه ای با مجله تایم حضور مردم علیه نظام و رهبری در خیابان ها را اعلام کرده بود.
عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس تصریح کرد : رمز فتنه تقلب در انتخابات بود تا بتوانند مردم را به خیابان ها بکشانند، خیلی از مردم مسائل را نمی دانستند و تحت تأثیر شایعات قرار گرفته بودند.
ابطحی با اشاره به دستور مقام معظم رهبری مبنی بر بازشماری آراء گفت: ادعای تقلب اثبات نشد و تقلب وجاهت حقوقی و قانونی برای فتنه گران نداشت اما آنها همچنان ادامه می دادند و بیانیه هایی صادر می کردند.
وی با اشاره به اقرار هیلاری کلینتون مبنی بر حمایت آمریکا از فتنه گران تصریح کرد: برگزاری تجمعات حاکی از آن بود که این افراد از خود اختیاری ندارند، شبکه های مجازی فیس بوک و توئیتر به همین منظور فعال شده و این فتنه در واقع اصل نظام را نشانه گرفته بود.
عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس افزود: برخی می گویند نباید از فتنه صحبت کنیم و گذشته ها، گذشته است اما گذشته چراغ راه آینده است.
ابطحی در پایان خاطر نشان کرد: ما باید چگونگی نفوذ عوامل ساده لوح یا خود فروخته در بدنه حاکمیت به منظور پیاده سازی نقشه های دشمن را بفهمیم و از فتنه 88 درس بگیریم تا بار دیگر آن را تکرار نکنیم.

مطهری: حضور مردم در راهپیمایی 9 دی، دفاع از اصل انقلاب اسلامی بود
نایب رئیس دوم مجلس حضور مردم در راهپیمایی 9 دی را نوعی دفاع از اصل انقلاب اسلامی دانست و گفت: مردم احساس کردند که اصل نظام در خطر است لذا دو طرف به میدان آمدند.
علی مطهری در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما درخصوص پیام حضور مردم در حماسه 9 دی تصریح کرد: صرف نظر از اینکه چه کسی در حوادث سال 88 مقصر بوده مردم احساس کردند که اصل نظام در خطر است لذا دو طرف به میدان آمدند.
وی افزود: حتی کسانی که به نتیجه انتخابات معترض بودند نیز وقتی دیدند که سیر قضیه به شکلی پیش رفته که به اساس نظام لطمه می زند در آن راهپیمایی شرکت کردند.
نایب رئیس دوم مجلس تاکید کرد: این حضور در واقع نوعی دفاع از اصل انقلاب اسلامی و کار بسیار خوبی بود.
مطهری همچنین درخصوص حوادث سال 88 نیز گفت: معتقدم اشتباهاتی در دو طرف وجود داشت ولی اشتباه بزرگتر را رهبران معترضان با طولانی کردن اعتراض خود انجام دادند.
وی اصل اعتراض را امری قانونی دانست و افزود: براساس اصل 27 قانون اساسی راهپیمایی اعتراضی هم قانونی است مگر اینکه مخل مبانی اسلام و یا مسلحانه باشد اما به هر حال اعتراضات طولانی باعث سوءاستفاده دشمن شد.
نایب رئیس دوم مجلس در پایان خاطر نشان کرد: البته طرف مقابل نیز اشتباهاتی داشت و مجموع این خطاها باعث شد که این فتنه ایجاد شود.

نماینده الیگودرز: حضور مردم در حماسه 9 دی، نه بزرگی به دخالت های خارجی بود
عضو فراکسیون مستقلین ولایی مجلس گفت: حضور مردم در حماسه 9 دی، نه بزرگی به دخالت سفارتخانه های خارجی در ایران بود.
محمد خدابخشی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما تصریح کرد: پیام حضور مردم در راهپیمایی 9 دی این بود که مردم ایران صرف نظر از سلایق سیاسی متحد و یکپارچه به دخالت های خارجی نه گفتند.
وی همچنین این حضور را لبیک به فرمان مقام معظم رهبری خواند و خاطر نشان کرد: همه مردم در مقابل دخالت های خارجی نظر واحدی دارند.

نماینده اصفهان: نهم دی؛ هشداری به دشمنان داخلی و خارجی
نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: حضور مردم در نهم دی هشداری به دشمنان در داخل و خارج کشور بود که ملت ایران همیشه زنده است و پشت سر رهبری قرار دارد.
احمد سالک در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، نهم دی را برگ زرینی در تاریخ پیروزی انقلاب اسلامی دانست که بیانگر شور و شعور ملتی است که به دفاع از نظام و ارزش های انقلاب اسلامی پرداخت.
وی گفت: در فتنه 88 ملت ایران پای کار آمد و مشت محکمی به دهان بانیان فتنه ای که با 14 هدف در خارج از کشور طراحی شده بود، زد.
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس تصریح کرد: حضور مردم در نهم دی هشداری بود به دشمنان داخلی و خارجی که ملت ایران همیشه زنده است و پشت سر رهبری قرار دارد و هر زمان لازم باشد حضور خود را در دفاع از انقلاب و نظام اسلامی اعلام خواهد کرد.
سالک با اشاره به اینکه در سال 88 ما در اصفهان 8 دی را برای حضور مردم در حمایت از نظام و انزجار از فتنه گران اعلام کردیم گفت: در این روز مردم اصفهان با حضور چشمگیر خود پای کار آمدند و حمایت خود را از رهبری و نظام اسلامی اعلام کردند.
وی گفت: نهم دی باید هر سال با شور و شوق فوق العاده در کشور مطرح شود.
این نماینده مجلس همچنین با اشاره به تلاش دشمنان برای ناکارآمد جلوه دادن نظام، برجسته کردن فساد در برخی دستگاه های اجرایی و همچنین ایجاد تفرقه های قومی در کشور گفت : ملت ایران همیشه هوشیار و بیدار است و هرگز اجازه نخواهد داد نظامی که سرمایه خون هزاران شهید و حاصل تلاش امام و رهبری و ملت است از بین برود.

نقوی حسینی: 9 دی مانور ملت ایران در مقابل فتنه انگیزان بود
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: فتنه 88 برای همیشه خط قرمز نظام خواهد ماند.
سیدحسین نقوی حسینی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، نهم دی را حماسه حضور ملت ایران در صحنه برای مقابله با فتنه و فتنه انگیزی علیه جمهوری اسلامی ایران دانست .
وی با اشاره به تلاش استکبار و دشمنان قسم خورده جمهوری اسلامی در داخل و خارج برای ضربه زدن به ملت ایران و نظام اسلامی گفت: نهم دی نمایش و مانور ملت ایران در مقابل فتنه انگیزان بود .
نماینده مردم ورامین و پیشوا در مجلس افزود: مردم ایران در این روز ثابت کردند که در مقابل هر نوع فتنه و فتنه انگیزی خواهند ایستاد.

محسن هاشمی: حماسه ۹ دی «نه» به فتنه ۸۸ بود
رئیس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به سالروز حماسه 9 دی گفت: هوشیاری و موقع‌سنجی مردم باعث شد که اختلافات و فتنه، صدمه‌ای به انقلاب نزند.
محسن هاشمی در مصاحبه با خبرنگار خبرگزاری صداوسیما افزود : تظاهرات 9 دی با فراخوان شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی به ریاست آیت‌الله جنتی و در واکنش به اعتراضات ناشی از انتخابات 88 انجام شد.
وی اضافه کرد: با توجه به اینکه در تاسوعا و عاشورای 88 به مقام امام حسین (ع) توهین‌هایی شده بود، وقتی تظاهرات 9 دی شکل گرفت "نه" به ادامه اختلافات بود و دوستداران انقلاب به میدان آمدند.
هاشمی اظهار داشت: مقام معظم رهبری نیز تعریفی از موضوع فتنه داشتند که خیلی مهم است و فرمودند عده‌ای می‌آیند با لباس دوست کارهایی انجام می‌دهند ولی در باطن دشمن هستند و بعضی‌ها هم دشمن هستند و با لباس دوست اقداماتی انجام می‌دهند بنابراین ما باید کاملاً‌ مراقب باشیم و با بصیرتی که داریم بتوانیم آن غباری را که روی این موضوعات می‌افتد کنار بزنیم و دشمن را از دوست جدا کنیم.
وی اظهار داشت: بعضی از کشورهای فتنه‌گر نیز روی این موضوع سوار شدند و عملاً اختلافات را به سمتی بردند که انقلاب زیر سؤال برود و مشکلاتی پیش بیاید.
هاشمی گفت: می‌توانیم درباره فتنه‌ای که ایجاد شده بود با بصیرت کامل نظر بدهیم و هوشیاری مردم باعث شد این اختلافات صدمه‌ای به انقلاب نزند.

نماینده مبارکه: مردم در حماسه 9 دی فتنه های خارجی را خنثی کردند
نماینده مبارکه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به هدف دشمنان خارجی در برهم زدن اتحاد مردم ایران در جریان حوادث سال 88، گفت: مردم نشان دادند که همیشه پای نظام خود ایستاده اند و فتنه های خارجی را خنثی کردند.
زهرا سعیدی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صداوسیما، درخصوص پیام حضور مردم در راهپیمایی بزرگ نهم دی سال 88، تصریح کرد: مردم نشان دادند همیشه و هر جایی که لازم بوده پای نظام خود ایستاده اند و اتحاد و انسجام خود را برای خنثی سازی فتنه های خارجی حفظ خواهند کرد.
وی ضمن تحسین ایستادگی و اتحاد همیشگی ملت ایران در برهه های حساس کشور افزود: با وجود شرایط و مشکلات اقتصادی که گاهی فشارهایی را به مردم وارد می کند، اما این ملت همیشه پای نظام خود ایستاده اند و امنیت، آرامش، آسایش و خون شهدای کشورشان بیش از هر چیزی برایشان ارجح است.
نماینده مبارکه همچنین درخصوص حوادث سال 88 گفت: برخی مشکلات و شیطنت هایی بوجود​ آمد چراکه دشمنان خارجی تصمیم گرفته بودند اتحاد ملت ایران را برهم بزنند.
سعیدی خاطرنشان کرد: این مردم در مقاطع مختلف نشان داده اند همیشه از ارزش های خود حفاظت و حمایت خواهند کرد.
معاون رئیس جمهور : ملت ما فارغ از نگاههای سیاسی درصحنه دفاع از نظام حضور می یابند
معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: ملت ما همیشه فارغ از نگاههای سیاسی در صحنه های دفاع از نظام حضور می یابند.
حسینعلی امیری در خصوص پیام حضور مردم در حماسه 9 دی 88 ، تصریح کرد: هر زمانی که نظام جمهوری اسلامی ایران نیاز به حمایت و کمک مردم داشته است مردم در صحنه حضور یافتند.
وی افزود: مردم در چنین مقاطعی همیشه فارغ از نوع نگاههای سیاسی و جناح بندی های حزبی و گروهی در صحنه های دفاع از نظام حضور یافته اند.
امیری علاوه بر حضور مردم در حماسه 9 دی، صحنه هایی چون 22 بهمن و روز قدس را نیز از جمله حرکت های مردمی در دفاع از کیان نظام جمهوری اسلامی دانست.



کلمات کلیدی


captcha