انقلاب اسلامی مسئله فلسطین را به موضوع جهان اسلام تبدیل کرد/جوانان فلسطینی هیمنه و امنیت متوهم اسرائیل را در هم شکستند
تاریخ: ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: 21:54:16


https://www.jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/41c5ec36f7dc7b01503f80d11534264c.gif

https://www.jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/1292629eb417d32d4d06d37c9972b3df.gif

https://www.jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/84b2488ef7bbd87ff45490e86203b529.gif

https://www.jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/f465f69da6c92312814cfe6a796f179e.gif

https://www.jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/1536577c8e30474f10938e6c16a741e9.jpg

https://www.jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/e0d561a803d2b19db9d1d21a2d5e4cfa.gif

https://www.jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/a0456bb9971b4c4fb889d0cbea5300fc.gif

https://www.jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/f76759aa7d5af412a42d2cf2a058bdbd.gif

https://www.jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/ce516690fd1692d32f60002f0db0964d.jpg

https://www.jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/4c5764165ae2c63edddad6a3475716ab.gif

https://www.jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/137aef71b8b778dc22a251150d191e07.jpg

https://www.jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/ca7159130a9f46d77b2d721a834a4616.gif

https://www.jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/bbb17b00fae428c0c85fa5a1ae1a2051.gif

logo-samandehi


کد خبر : 79290 || تاریخ : ۱۴۰۲/۰۷/۲۲ ۰۹:۴۳                 ایثارو مقاومت

قالیباف:

انقلاب اسلامی مسئله فلسطین را به موضوع جهان اسلام تبدیل کرد/جوانان فلسطینی هیمنه و امنیت متوهم اسرائیل را در هم شکستند


رئیس مجلس شورای اسلامی، در یادواره شهدای باغ فیض تهران با بیان اینکه حرکت جوانان فلسطینی از غزه نشان داد رژیم صهیونیستی یک ارتش کاریکاتوری است گفت: در یک هفته اخیر، جوانان فلسطین نشان دادند و ثابت کردند که اسرائیل یک دروغ بزرگ است و به خائنان به فلسطین نشان دادند که این دروغ هرگز به حقیقت پیوند نخواهد خورد.


انقلاب اسلامی مسئله فلسطین را به موضوع جهان اسلام تبدیل کرد/جوانان فلسطینی هیمنه و امنیت متوهم اسرائیل را در هم شکستند

به گزارش جامعه ایده آل؛  محمد باقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در هفتمین یادواره شهدای باغ فیض و پنج شهید گمنام دفاع مقدس  یاد و ذکر شهدا را یک مجاهدت عظیم و جدی دانست و گفت: امروز بیش از هر چیز نیازمند آن هستیم که این فرهنگ را از خانواده و محله گرفته تا امت اسلامی پیاده‌سازی کنیم.

پیروزمندترین انسان‌ها کسانی هستند که در راه خدا، مرگ را از زندگی عزیزتر بدانند

رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه تصریح کرد: یاد و ذکر شهدا از آن جهت مجاهدت است که غفلت از شهدا زندگی ما را به بیراهه می‌برد از این رو نباید از خاطر ببریم که زندگی خود را مدیون چه جوانمردانی بوده‌ایم. حضور در این مراسم توفیق بزرگی است چرا که خانواده شهدا، جانبازان و ایثارگران هستند که الگوساز و روایت‌ساز بوده و زمینه تربیتی ما در همه محیط‌ها به ویژه خانواده و جامعه را فراهم می‌کنند.

وی با اشاره به روایت شهید حاج قاسم سلیمانی که می‌گفت «باید شهید باشیم تا شهید شویم» عنوان کرد: این یعنی پیروزمندترین انسان‌ها کسانی هستند که مرگ را عزیزتر از زندگی می‌دانند و کسانی که اینگونه زندگی کرده و در راه الهی کردن، عزت، شرف و آزادگی جامعه تلاش داشته‌اند، هم در دنیا عزیز بوده و عزت دارند و هم در آخرت و اینجاست که مرگ را در آغوش می‌کشند.

فرهنگ مجاهدت و شهادت‌طلبی، انقلاب اسلامی را به پیروزی رساند

آقای  قالیباف در ادامه با اشاره به اینکه فرهنگ شهادت است که ما را از سایرین جدا می‌کند، گفت: هر کس با این فرهنگ زندگی کند، عزت دنیوی و اخروی دارد و این مجالس است که این موضوعات را به ما یادآوری می‌کند؛ همه باید در این مسیر پیش برویم به ویژه که پیروزی انقلاب خود را مدیون شهدا و امام شهدا هستیم؛ امامی که جز در راه خدا گامی برنداشت و جز برای خدا کلامی نگفت. همین فرهنگ شهادت طلبی و مجاهدت، انقلاب اسلامی را به پیروزی رساند و به مسلمانان عزت داد.

رئیس قوه مقننه با بیان اینکه شهدای دفاع مقدس، مدافعان حرم، امنیت و دیگر شهدا در این مسیر گام برداشتند و پیش رفتند، اذعان داشت: خدا نیز تضمین کرده که تمام کسانی که در این مسیر بوده‌اند را به پیروزی برساند و می‌فرماید «وَکانَ حَقًّا عَلَینا نَصرُ المُؤمِنینَ» (سوره مبارکه الروم آیه ۴۷) بدون شک آن‌ها پیروزند مگر اینکه شهید شوند و در ظاهر پیروزی را نبینند، اما شاهدیم بعد‌ها جامعه اسلامی مسیر این پیروزی را طی می‌کند و در دوران دفاع مقدس نمونه آن را دیده‌ایم.

عملیات پیروزمندانه طوفان الاقصی نمونه‌ای از باور به سنت‌های الهی و اعتقاد به فرهنگ جهاد و شهادت بود

رئیس مجلس شورای اسلامی  با اشاره به سختی‌های دوران جنگ، یادآور شد: امام راحل (ره) فرمودند راه قدس از کربلا می‌گذرد، اما در پایان جنگ نبود که مسیر کربلا باز شد بلکه با فاصله زمانی شاهد اتفاقات عظیمی بودیم که باز شدن مسیر کربلا نیز از جمله آن‌ها بود لذا در نهایت خداوند بی‌شک به وعده خود عمل خواهد کرد.

آقای قالیباف با اشاره به تحولات مهم فلسطین در هفته‌های اخیر و عملیات پیروزمندانه طوفان الاقصی، گفت: این اتفاق نمونه‌ای از باور به سنت‌های الهی و اعتماد و اعتقاد به فرهنگ جهاد و شهادت است. مسأله فلسطین در سال ۱۳۵۷ و پس پیروزی انقلاب اسلامی که مصادف با سال ۱۹۷۸ میلادی بود که به موضوع نخست جهان اسلام تبدیل شد. نطفه شکل‌گیری رژیم منحوس صهیونیستی در پایان جنگ جهانی دوم و با حمایت انگلیس و آمریکا در شورای امنیت گذاشته شد.

امام (ره) با نامگذاری روز قدس، فلسطین را تبدیل به موضوع نخست جهان اسلام کرد

رئیس نهاد قانونگذاری کشورمان با اشاره به روند تحولات فلسطین از ابتدای تأسیس رژیم جعلی صهیونیستی، یادآور شد: از همان روز تا سی سال بعد که انقلاب اسلامی به پیروزی رسید یعنی در دهه‌های ۵۰، ۶۰ و ۷۰ میلادی هرچه زمان گذشت جریان فلسطین سیر نزولی داشت و کشور‌های اسلامی و عربی یکی پس از دیگری در مقابل رژیم صهیونیستی تسلیم می‌شدند که نمونه آن پیمان کمپ دیوید و پیمان اسلو بود و تا همین اواخر نیز برخی کشور‌های اسلامی به سمت عادی سازی روابط به سمت این رژیم رفتند.

وی افزود:، اما با پیروزی انقلاب اسلامی مجدداً روح تازه‌ای به کالبد فلسطین و ملت آن دمیده شد که برخاسته از فرهنگ جهاد و شهادت است. امام (ره) با اعلام آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به‌عنوان روز قدس و مبارزه با رژیم صهیونیستی حرکتی را آغاز کرد و فلسطین تبدیل به موضوع اول جهان اسلام شد.

انقلاب اسلامی و دفاع مقدس باعث تثبیت و افزایش قدرت جوانان غزه شد

رئیس مجلس شورای اسلامی در این بخش از سخنان خود با بیان اینکه رژیم صهیونیستی هرکجا وارد جنگ با جبهه مقاومت شد، آن‌ها تسلیم نشدند، بیان کرد: انقلاب اسلامی و دفاع مقدس باعث تثبیت و افزایش قدرت هر روزه جوانان غزه شد که در یک زندان واقعی در اراضی با عرض کمتر از ۱۲ کیلومتر و به طول ۴۰ کیلومتر زندگی می‌کنند. نوار غزه با مساحت کمتر از ۳۴۰ میلیون متر مکعب جمعیتی بالغ بر ۲ میلیون نفر را در خود جای داده است که از یک طرف به آب می‌رسد و از سه طرف در محاصره اسرائیلی‌ها قرار دارد.

رئیس مجلس ادامه داد: امروز در موضوع فلسطین آن‌ها که به فرهنگ اهل بیت (ع) اعتقاد دارند در این مسیر گام برداشته و مسأله فلسطین را به موضوع نخست جهان اسلام تبدیل کرده‌اند و این روح به کالبد مردم فلسطین دمیده شد و با مظلومیت ایستادگی کردند.

جوانان فلسطینی ثابت کردند اسرائیل یک دروغ بزرگ است که هرگز به حقیقت نمی‌پیوندد/ ارتش اسرائیل یک ارتش کاریکاتوری است

آقای قالیباف در ادامه یادآور شد: زمانی رژیم صهیونیستی رجزخوانی می‌کرد و دولت‌هایی بودند که تسلیم این رژیم می‌شدند، اما در این یک هفته جوانان فلسطینی نشان داده و ثابت کردند اسرائیل یک دروغ بزرگ است و به خائنان به فلسطین نشان دادند که این دروغ هرگز به حقیقت پیوند نخواهد خورد.

رئیس مجلس همچنین با بیان اینکه اسرائیلی‌ها همواره از گنبد آهنین خود می‌گفتند، ارتش آموزش دیده و پرقدرتشان را به دنیا نمایش داده و از خود به عنوان قدرت برتر و منسجم یاد می‌کردند، اظهار داشت:، اما حرکت اخیر جوانان فلسطینی در غزه نشان داد که این‌ها یک ارتش کاریکاتوری هستند و خجالت همین بس که همه از مقابل رزمندگان اسلام و فلسطینی فرار کرده و حاضر به جنگیدن نشدند.

جوانان فلسطینی هیمنه و امنیت متوهم اسرائیل را در هم شکستند

رئیس قوه مقننه در ادامه با بیان اینکه دیدیم جوانان فلسطینی چگونه در اوج غافلگیری صهیونیست‌ها، چنین عملیاتی انجام داده و سربازان ارتش رژیم صهیونیستی را به اسارت گرفتند، گفت: آیا خجالت از این بالاتر است که در شبکه‌های اجتماعی دیدید صهیونیست‌ها از ترس هواپیمای مدرن خود را با تریلی از یک پایگاه هوایی بردند و نشان دادند ارتشی پوشالی هستند.

وی با اشاره به فرمایشات اخیر رهبر معظم انقلاب که این عملیات را ترمیم ناپذیر و برای صهیونیسیت‌ها غیر قابل جبران خواندند، گفت: این موضوع مهم است چرا که آن‌ها حدود ۷۰ سال امنیت متوهمی که همه آن را پذیرفته بودند را تبلیغ کرده و با این هیمنه زندگی می‌کردند، ولی رزمندگان فلسطینی با اعتقاد به فرهنگ جهاد و شهادت که آن را مدیون شهدای انقلاب، دفاع مقدس، مدافع حرم و مدیون همه بزرگانی که عرصه و مرز‌های دین و عقیده را حفظ کردند و مکتب ارزشمند قرآنی را در جامعه دمیدند، توانستند این هیمنه را در هم بشکنند.

فرهنگ جهاد و شهادت، اسرائیل را تبدیل به موجودی با ناامنی پایدار کرد

آقای قالیباف ادامه داد: این فرهنگ نشان داد که آن‌ها تبدیل به یک موجود با ناامنی پایدار تبدیل شده‌اند در حالی که همه حرف و نمایش آن‌ها امنیت، ارتش و سلاح اتمی‌شان بود، اما امروز شاهدید که جز بمباران نمی‌توانند کاری انجام دهند و این نیز یک جنایت بزرگ در قبال زنان، کودکان و غیرنظامیان است.

رئیس قوه مقننه ادامه داد: ارتش رژیم صهیونیستی پوشالی است و برای همین است که روی زمین نمی‌جنگند؛ امروز همه می‌دانیم که رژیم منحوس صهیونیستی در یک پایگاه اجاره‌ای زندگی می‌کند که آنجا را نیز باید ترک کند و برود.

رژیم صهیونیستی در عرصه سیاست خارجی با شکست مواجه شد

رئیس مجلس  با بیان اینکه رژیم صهیونیستی طی دو سال قبل ۵ دولت عوض کرده که حاکی از بی‌ثباتی سیاسی و اختلافات میان اعضای این رژیم است، عنوان کرد: امروز با فرهنگ جهاد و شهادت که فلسطینیان آن را به تمام معنا و با قدرت به نمایش گذاشتند نشان دادند که امنیت اسرائیلی‌ها نیز پوشالی بوده و یهودیان مهاجر می‌دانند امنیت ندارند و موج مهاجرت و بی‌اعتمادی و آغاز فروپاشی اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و نظامی در رژیم اشغالگر و کودک کش آغاز شده است.

آقای قالیباف اضافه کرد: امروز اسرائیلی‌ها با کدام سرمایه‌گذار برای توسعه اقتصادی خود صحبت کنند و چگونه از امنیت بگویند که همه طرح‌ها به مدد فرهنگ جهاد و شهادت برای این رژیم از بین رفت. یکی از طرح‌های رژیم صهیونیستی در حوزه سیاست خارجی این بود که بتواند علاوه بر توسعه روابط با کشور‌های دنیا، روابط سیاسی خود با کشور‌های عربی را نیز عادی کند که در بخشی موفق شدند، اما امروز می‌بینید که چگونه امت اسلامی در کشور‌های عربی و اسلامی علیه رژیم صهیونیستی به میدان آمده‌اند و آیا دولتی وجود دارد که بتواند مقابل ملت خود بایستد؟ این شکست در عرصه سیاست خارجی رژیم صهیونیستی است که پیروزی بزرگی است.

بی اعتمادی به رژیم جعلی صهیونیستی در تمام دنیا ترمیم ناپذیر شده است

رئیس مجلس با اشاره به‌جبران ناپذیر بودن شکست صهیونیست‌ها طبق گفته رهبری، بیان داشت: این رژیم جعلی، امنیت، اعتماد، سیاست خود را از دست داد و مصداق «کَم مِن فِئَةٍ قَلیلَةٍ غَلَبَت فِئَةً کَثیرَةً بِإِذنِ اللَّهِ» (سوره مبارکه البقرة آیه ۲۴۹) برای فلسطینیان شد و تعدادی جوان چنین افتخار و پیروزی را رقم زدند که مصداق نصرت الهی است.

وی ادامه داد: رزمندگان و مجاهدان فلسطینی همه به این نکته باور داشتند و مظلوم و تنها بودند، اما این عملیات نشان داد که پیروزی در یک قدمی آن‌ها بوده و ایمانشان قوی‌تر شد و به هر میزان دشمن صهیونیستی فروپاشی شد، اراده مجاهدان فلسطینی و امت فلسطین نیز قوی‌تر شد لذا این موضوع دیگر برای رژیم صهیونیستی ترمیم ناپذیر شده و بی‌اعتمادی به آن‌ها در همه دنیا به نمایش گذاشته شد.

سرمایه اصلی مقاومت، فرهنگ جهاد و شهادت است

آقای قالیباف با بیان اینکه امروز بیش از هر زمان دیگر مجاهدان فلسطینی قوی‌تر و البته مظلوم‌تر هستند، اما با اقتدار، با عزت و با شرف نیز هستند، عنوان کرد: باید بدانیم سرمایه اصلی مقاومت، فرهنگ جهاد و شهادت است که آن را مدیون شهدای انقلاب اسلامی، امت اسلامی، مدافع حرم، شهدای فلسطین، لبنان و همه دنیا هستیم.

رئیس نهاد قانونگذاری کشورمان در ادامه با بیان اینکه امشب توفیق گرامیداشت یاد و خاطره شهدا را داریم و باید بدانیم مقاومت است که به ما عزت، شرف و پیشرفت می‌دهد که برخاسته از مکتب شهادت است، گفت: اینجاست که باید فرهنگ جهاد و شهادت را سر دست گرفت و لحظه‌ای از آن در اقتصاد، سیاست، فرهنگ، جامعه، محیط زیست، تربیت فرزند، علم، دانش و در هر محیطی غفلت نکرد که این است که شرف، عزت و پیشرفت ما را تضمین می‌کند.

خرمشهر و غزه یک منطق جهانی از فرهنگ قرآنی و اهل بیت (ع) هستند

وی در ادامه با بیان اینکه امام (ره) در عملیات الی بیت المقدس که منجر به فتح خرمشهر شد فرمودند خدا خرمشهر را آزاد کرد، اظهار داشت: سوم خرداد و فتح خرمشهر آغاز فرهنگ مقاومت و ایستادگی بود که نقطه عطف دوران دفاع مقدس بود و عینیت پیدا کرد و همه آن را لمس کردیم که در مدت ۱۸ ماه چگونه بر دشمن غلبه پیدا کردیم و این فتح نشان داد که این تنها یک عملیات نظامی در یک جغرافیای خاص نبود و خرمشهر و غزه صرفاً یک منطقه جغرافیایی نیستند بلکه یک منطق جهانی از یک فرهنگ قرآنی و اهل بیت (ع) است که هر جغرافیایی مبتنی بر این فرهنگ حرکت کند موفق و پیروز است.

 قالیباف در ادامه تصریح کرد: امروز در سخت‌ترین عرصه‌ها دیدیم ملت فلسطین در سرزمین غزه در زندانی که در ۳۴۰ کیلومتر مربع محاصره هستند و در مقابل رژیم صهیونیستی که تا بن دندان مسلح بوده و بیش از صد بمب هسته‌ای دارد ایستاده و توانسته نیرو‌هایی از آن‌ها را به اسارت بگیرد تا جایی که آن‌ها هواپیمای خود را بر تریلی گذاشته و فرار کردند و این نتیجه فرهنگ جهاد و شهادت است.

حضور مردم می‌تواند مشکلات اقتصادی را حل کند

رئیس مجلس در ادامه بیان داشت: به خودم و همه مسئولان در هر رده‌ای در کشور گوشزد می‌کنم نباید تردید کنیم که فرهنگ جهاد و شهادت و حضور مردم ما در عرصه اقتصادی است که می‌تواند مشکلات اقتصادی را حل کند و در پیشرفت ما تردیدی نخواهد بود زمانی که با این باور حرکت کنیم. پیروزی و موفقیت انقلاب اسلامی در هر عرصه این است که ما به سنت‌های الهی باور داشته و مردم را فراموش نکنیم. اگر مردم در هر عرصه‌ای باشند اتفاقاتی مثل عملیات آزادسازی خرمشهر و عملیات طوفان الاقصی نتیجه آن خواهد بود.

آقای قالیباف در پایان با بیان اینکه امروز در فلسطین مردمی که در آن شرایط سخت در میدان بودند پیروز شدند، خاطرنشان کرد: اقتصاد نیز مردم و ایمان به سنت‌های الهی را خواهد که اگر در این مسیر گام برداریم می‌توانیم در حوزه پیشرفت نیز موفق باشیم و امروز در این عرصه نیازمند تجدید نظر در این حوزه هستیم تا بتوانیم پیش برویم. امروز عزت و برکت مسلمین مدیون خون پربرکت شهدای عزیز شماست و امیدواریم خداوند توفیق دهد تا مدیون شهدا و امام شهدا در دنیا و آخرت نباشیم.

قدردانی رئیس مجلس شورای اسلامی از خانواده‌های شهدا، جانبازان و ایثارگران هفتمین یادواره شهدای باغ فیض

رئیس مجلس شورای اسلامی در این یادواره از پدر شهید امنیت آرمان علی وردی، مادر شهید والامقام طالبی، جانباز سرافراز علی اکبر قاسمی، آزاده سرافراز محمدرضا حیدری، ایثارگر هنرمند محسن ابراهیم، جهادگر انقلابی خان‌بابا خانی و خواهر بسیجی خانم کریمی به نیابت از خانواده ۱۵۰ شهید، جانباز و آزاده تجلیل به عمل آورد و از آن‌ها برای صبر و شکیبایی‌شان تشکر کرد.



کلمات کلیدی


captcha