قوه قضائیه مجازات محتکران را جدی بگیرد
تاریخ: ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: 11:00:44


http://www.jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/41c5ec36f7dc7b01503f80d11534264c.gif

http://www.jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/1292629eb417d32d4d06d37c9972b3df.gif

http://www.jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/84b2488ef7bbd87ff45490e86203b529.gif

http://www.jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/f465f69da6c92312814cfe6a796f179e.gif

http://www.jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/1536577c8e30474f10938e6c16a741e9.jpg

http://www.jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/e0d561a803d2b19db9d1d21a2d5e4cfa.gif

http://www.jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/a0456bb9971b4c4fb889d0cbea5300fc.gif

http://www.jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/f76759aa7d5af412a42d2cf2a058bdbd.gif

http://www.jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/ce516690fd1692d32f60002f0db0964d.jpg

http://www.jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/4c5764165ae2c63edddad6a3475716ab.gif

http://www.jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/137aef71b8b778dc22a251150d191e07.jpg

http://www.jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/ca7159130a9f46d77b2d721a834a4616.gif

http://www.jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/31df47a0a36307bb66222066e8d4e005.jpg

http://www.jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/bbb17b00fae428c0c85fa5a1ae1a2051.gif

logo-samandehi


کد خبر : 34105 || تاریخ : ۱۳۹۷/۰۵/۱۹ ۱۹:۴۳                 احزاب و تشکلها

خطبه نخست نماز جمعه ؛

قوه قضائیه مجازات محتکران را جدی بگیرد


ایرانیان_امام جمعه موقت تهران : به گفته امام راحل این انقلاب باقی خواهد ماند و بدکاران بی آبرو خواهند شد.


قوه قضائیه مجازات محتکران را جدی بگیرد

به گزارش شبکه خبری ایرانیان، آیت الله امامی کاشانی در خطبه نخست نماز جمعه با پرداختن به بحث فساد افزود: در قرآن کریم دو کلمه فساد و مفسد آمده است و اگر چیزی از نقطه خودش تکان بخورد و جایگاه و مسیرش از نقطه اعتدال عوض شود فساد به دنبال دارد.
وی ادامه داد: این فساد ممکن است کم یا زیاد باشد جایی که فساد بالاست که اگر بگوییم برای عالم دو خدا دارد ، جهان فاسد می شود چون دو اراده بر نظام خلقت نمی تواند حکومت کند.
فساد چه در بدن و چه در روح هم وجود دارد ، فساد در بدن منجر به همین بیماری ها و مشکلات جسمی می شود فساد در روح هم عصبانت در جایی که نباید و شهوت در جایی که نشاید را به دنبال دارد.
وی گفت: فساد در کلام، در امیال، در استعداها و درخواست ها هم وجود دارد و انسان در همه موارد حد اعتدال را در نظر بگیرد حد اعتدال نقطه صلاح در برابر فساد است.
آیت الله امامی کاشانی افزود:رعایت نکردن حد اعتدال در مال و در بعضی امور به جامعه فشار می آورد و آن را مضطرب می کند.
امام جمعه موقت تهران گفت: در آیه شریفه ای از قرآن آمده است که شما مال را به سفها ندهید.
هدف از این آیه چیست و مخاطب آن چه کسانی می باشند؟ در ادامه آیه هم آمده است خدایی که مال و ثروت را قوام جامعه و زندگی قرار داده است این مال برای همه مردم است و مال به فرد خاصی تعلق ندارد ، زمین ،​کشت ،​صنعت و تولید از آن همه است و فقط آن کسی که زمین را می کارد به اندازه زحمت کاشت حق برداشت خواهد داشت و آن کسی که زمین را می سازد مالک خانه اش می شود بنابراین این مال برای همه است ولی همه هم باید در حدی که خدا معین کرده است ، حرکت کنند.
وی گفت : استعدادها برای گرفتن مال و امیال و درخواست برای پول بسیار است نکته این است که این استعدادها باید مهار شود که اگر مهار نشود فساد به دنبال خواهند داشت و فساد طبق حدیث امام صادق (ع) ناشی از سه چیز است : اول حرص ، دوم عمل و آرزو سوم کبر و استکبار.
آیت الله امامی کاشانی افزود: حرص صفتی است که انسان را به باطل می کشاند اما اگر حرص بر حق باشد به عنوان مثال معلمی حرص بزند که دانش آموزش خوب یاد بگیرد و آموزش ببیند و یا بر تقوی و اصلاح فردی همانند پیامبر (ص) حرص زده شود ، خوب است.
آیت الله امامی کاشانی افزود : این چنین توصیف شده است که پیامبر اکر (ص) به ایمان آوردن مردم به خدا و جدا شدن از بت پرستی حریص بودند اما حرص درباره انسان ها به شکل دیگری است .در روایات آمده است شخصی که حرص می زند از چند صفت خالی نیست آدم حریص به مقصد نمی رسد او مال زیادی اندوخته می کند اما در نهایت مرگ او را از بین می برد.
وی گفت: فرد حریص همیشه نگران مالش است تا آن را کجا و چگونه پنهان کند تا از بین نرود، بنابراین فرد حریص همیشه مضطرب و پریشان است و برای استفاده از پول به مقصد نخواهد رسید ، فرد حریص به عذاب خدا گرفتار می شود.
در قرآن کریم آمده است آنهایی که گناه می کنند رویشان سیاه است و با سیاه رویی در روز قیامت محشور می شوند ، در آیه 27 سوره یونس آمده است جمع یا احتکار اموال مورد نیاز مردم گناه است ، زمانی که این افراد می میرند صورتشان سیاه و شبیه شب تار است و کسانی که به این سیاهی گرفتارند ، ذلت تمام وجودش را گرفته و ذلیل و بی آبرو شده است محتکر هم در دنیا و هم در آخرت بی آبروست.
وی گفت: روایت دیگری از امام صادق (ع) در کتاب کافی آمده است وقتی که شب می شود و چراغ خاموش می گردد اتاق و خانه تاریک را نمی بینی؟ کسانی که در شهوت مال اند به امید روزی که ثروت بیشتری کسب کنند ، تاریکی شان بیتشر می شود شب تاریک است اما تاریکی این افراد بیشتر است.
آیت الله امامی کاشانی افزود: این افراد خیال می کنند کار درستی انجام می دهند در حالیکه باطنشان تیر و تار است ، وقتی ذغال را در آتش می چرخانید ابتدا این ذغال به آتش تبدیل می شود این آتش چند دقیقه بعد به همان ذغال تبدیل می شود و سیاهی از ذغال است و همان ذغال است که باقی می ماند.
وی گفت: یعنی شیطان گناه را برای انسان زینت می کند. افردای که اموال را احتکار و بازار را دچار لطمه و اضطراب می کنند نتیجه اعمالشان را در آخرت همانند خانه ای با چهره سیاه خواهند دید.
خطیب موقت نماز جمعه تهران گفت: آنچه مربوط به بدن است دفع می شود و آنچه به روح مربوط است به نور، تعلیم و تعلم ،​فکر و صنعت و تولید تبدیل شده است ، جامعه را زنده کرده و امت اسلامی ساخته است و مردم سرشار از نشاط و سلامت به وجود آورده است.
آیت الله امامی کاشانی افزود: اینها همه به جسم مربوط نیست به فکر ارتباط دارد هر چند که دست یا چشم و یا حواس کار می کند ولی به دل و فطرت ارتباط دارد در این شرایط است که می توان برای عدل و خدا کار کرد ، کسانی که با گناهانی چون احتکار اموال مردند در مکن بدی خواهند افتاد این مکان سیاه و متعفن سرنوشت افراد حریص و طماع خواهد بود.
وی گفت : در کشوری که از آمریکا، صهیونیست تا آل سعود دور تا دورش دشمن حضور دارد، آیا می توان تصور کرد که در چنین شرایطی افرادی دست به احتکار بزنند ، من از مسئولان قوه قضائیه درباره مجازات محتکران و افرادی که در شهری برنج را احتکار کرده بودند تشکر می کنم ، مجازات ها باید جدی گرفته شود.
وی ادامه داد: در کشوری که در جنگ با دنیای استکبار است افراد سودجو باید بدانند که رسوا و بی آبرو می شوند ، در زمان امام راحل به خارج از کشور سفر کردم بعد از بازگشت به امام گفتم­­ رئیس جمهور آن کشور درباره بنی صدر رئیس جمهور وقت تهران به من گفت که وی بر علیه ایران صحبت می کند امام در پاسخ به من گفت که ناراحت نشوم ، این انقلاب باقی می ماند و هرکس بدی کند آبرویش خواهد رفت.
آیت الله امامی کاشانی افزود: این نکته را به همه سودجویان اعلام می کنم که زندگی خود و زن و فرزندانشان را در دنیا و آخرت سیاه نکنند ، این خیانت به ملت روی نسل شان هم اثر خواهد گذاشت.
 
 خطبه دوم نماز جمعه :​هدف دشمن از فشار اقتصادی کشاندن ایران پای میز مذاکره است
خطیب نمازجمعه تهران گفت : هدف دشمن از فشارهای اقتصادی وادار کردن ملت به مذاکره است .
آیت الله امامی کاشانی در خطبه دوم نماز جمعه تهران گفت: دشمن باهمه امکانات و ظرفیت های خودبه میدان امده است تا اینگونه وانمود کند که فشارهای اقتصادی راه را برای کشاندن ایران پای میز مذاکره باز می کند.
وی با بیان اینکه مذاکره با فردی که به اعتراف رسانه های امریکایی از ابتدای کار خود روزانه هفت بار دروغ گفته و تعهدات امریکا را نقض کرده ، بی ارزش است ، گفت : دنیا امروز به دقت رفتار ما رصد و تلاش می کند با بزرگنمایی رفتار برخی افراد فریب خورده اینگونه وانمود کند که ایران تحت این فشارها به مذاکره تن خواهد داد.
خطیب نماز جمعه تهران با بیان اینکه مذاکره با چنین فرد دروغگو در این شرایط به هیچ وجه امکانپذیر نیست ، گفت : مواضع جمهوری اسلامی ایران در قبال پیشنهاد مذاکره با امریکا همان موضع مقام معظم رهبری است ، ضمن اینکه برفرض محال اگر مذاکره ای هم انجام شود گفتگو با فردی دروغگو و غیر متعهد هیچ ارزشی ندارد.
آیت الله امامی کاشانی افزود : امروز امریکا ، رژیم صهیونیستی و رژیم ال سعود عزم خود را برای تفرقه در میان کشورهای اسلامی جزم کرده اند و در این شرایط باید تمامی بخشها اعم از دولت و بخش خصوصی به وظایف خود به درستی عمل کنند و همه باید به هوش باشیم.
اما جمعه موقت تهران با اشاره به دستورالعمل مقام معظم رهبری به دولت برای ساماندهی وضعیت بانکها گفت : همانگونه که در این دستورالعمل بران تاکید شده است برای ساماندهی وضعیت اقتصادی کشور نیازمند یک کارگروه پرکار، خطرپذیر و شجاع هستیم تا با کار شبانه روزی برنامه ریزی کند و با معرفی بخشهای جذاب برای سرمایه گذاری مانع از هجوم نقدینگی به بازار طلا، ارز و مسکن شود.
آیت الله امامی کاشانی شرایط کشور را به ایام جنگ تحمیلی تشبیه کرد و گفت : این دستورالعمل باید بلافاصله اجرایی شود و این یک وظیفه و تکلیف است .
وی گفت : شهدا ، سرمایه عظیم انقلاب و کشور هستند و این سرمایه اجتماعی در کنار ذخایر و ظرفیت های طبیعی و جوانان پرتلاش به هیچ دشمنی اجازه نمی دهد که به این کشور چشم طمع داشته باشد.
آیت الله امامی کاشانی از تمامی کسانی که در این شرایط قصد احتکار کالا دارد خواست تا استغفار کنند و از این کار خود پرهیز کنند.



کلمات کلیدی


captcha