امریکا درپی دیکتاتوری مذاکره است/مسئولان نظام آرزوی مذاکره را بر دل آمریکا می‌گذارند/خوشترین خبر برای دشمنان؛ تفرقه داخلی است
تاریخ: ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: 11:06:57


http://www.jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/41c5ec36f7dc7b01503f80d11534264c.gif

http://www.jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/1292629eb417d32d4d06d37c9972b3df.gif

http://www.jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/84b2488ef7bbd87ff45490e86203b529.gif

http://www.jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/f465f69da6c92312814cfe6a796f179e.gif

http://www.jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/1536577c8e30474f10938e6c16a741e9.jpg

http://www.jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/e0d561a803d2b19db9d1d21a2d5e4cfa.gif

http://www.jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/a0456bb9971b4c4fb889d0cbea5300fc.gif

http://www.jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/f76759aa7d5af412a42d2cf2a058bdbd.gif

http://www.jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/ce516690fd1692d32f60002f0db0964d.jpg

http://www.jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/4c5764165ae2c63edddad6a3475716ab.gif

http://www.jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/137aef71b8b778dc22a251150d191e07.jpg

http://www.jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/ca7159130a9f46d77b2d721a834a4616.gif

http://www.jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/31df47a0a36307bb66222066e8d4e005.jpg

http://www.jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/bbb17b00fae428c0c85fa5a1ae1a2051.gif

logo-samandehi


کد خبر : 34379 || تاریخ : ۱۳۹۷/۰۵/۳۱ ۱۹:۵۹                 احزاب و تشکلها

خطبه های نماز عید سعید قربان؛

امریکا درپی دیکتاتوری مذاکره است/مسئولان نظام آرزوی مذاکره را بر دل آمریکا می‌گذارند/خوشترین خبر برای دشمنان؛ تفرقه داخلی است


ایرانیان_آیت الله خاتمی خطیب نماز عید قربان گفت: آمریکا درپی دیکتاتوری مذاکره است و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در مقابل آن می‌ایستد.


امریکا درپی دیکتاتوری مذاکره است/مسئولان نظام آرزوی مذاکره را بر دل آمریکا می‌گذارند/خوشترین خبر برای دشمنان؛ تفرقه داخلی است

به گزارش شبکه خبری ایرانیان؛ نماز عید سعید قربان به امامت آیت الله سید احمد خاتمی صبح امروز در مصلی تهران اقامه شد.هم اکنون خطیب نماز عید قربان به ایراد خطبه نماز پرداخت.
خطبه نخست نماز عید قربان؛
خوشترین خبر برای دشمنان؛ تفرقه داخلی است
خطیب نماز عید قربان گفت: خوشترین خبر برای دشمنان؛ تفرقه داخلی است.
آیت الله سید احمد خاتمی در خطبه اول نماز عید قربان در مصلای تهران از این عید بزرگ به عنوان عید فداکاری در راه خدا و نماد ایثار یاد کرد و افزود: پیامبر بزرگ اسلام در همه عرصه‌های فردی، اجتماعی، سیاسی و خانوادگی؛ اسوه و نمونه است و باید در شرایط روز از پیامبر اکرم (ص) الگو بگیریم.
وی با اشاره به اینکه امروز همه مشکلات و سختی‌ها را می‌بینند و درک می‌کنند خاطرنشان کرد: حضرت رسول الله هم سخت‌تر از این مشکلات را داشت به طوری که در ۱۰ سال ۸۰ جنگ را پشت سر گذاشت و علاوه بر مشکلات اقتصادی حتی منافقان می‌خواستند پیامبر را در مدینه ترور کنند، اما ناکام ماندند.
آیت الله خاتمی با بیان آیات و احادیثی به چهار نکته از برخورد پیامبر با مشکلات اشاره کرد و گفت: پیامبر هیچگاه از واژه بن بست، بحران و یا طوفان بحران یاد نکرد، زیرا این واژه‌ها در درون خود یأس دارد در حالی که باید امید داشت.
وی با تأکید بر اینکه نباید مؤمنان در برابر دشمنان سست و محذور شوند افزود: خداوند به مؤمنان می‌فرماید سست نشوید، صلح تحمیلی و مذاکره تحمیلی را نپذیرید، زیرا شما برترید و خداوند با شماست.
خطیب نماز عید قربان گفت: سختی‌ها فقط برای مؤمنان نیست بلکه برای دشمنان هم هست، اما شما سرمایه خدا را دارید پس محکم باشید و مقاومت کنید.
آیت الله خاتمی با تأکید بر اینکه پیامبر هرگز در برابر مشکلات خسته نشد افزود: در جنگ احد بعضی‌ها خسته شدند و شکست ظاهری خوردند.
وی گفت: ملت ایران به فضل خداوند چهل سال است که نشان داده خسته نشده است، اما به یاری خداوند دشمنان را خسته خواهد کرد.
آیت الله خاتمی با بیان احادیثی از امام علی (ع) و امام باقر (ع) افزود: پیامبر اکرم مطلقاً نترسید و در قاموس مؤمن ترس راه ندارد.
­خطیب نماز عید قربان گفت: پیامبر اکرم در هنگام هجوم دشمن مدام تأکید بر وحدت داشت، زیرا خوشترین خبر برای دشمنان؛ تفرقه داخلی است و ملت ما با تمسک به محور وحدت که ولایت است ان شاء الله خواهد ایستاد و در برابر دشمن ایستادگی خواهد کرد.
خطبه دوم؛
مسئولان نظام آرزوی مذاکره را بر دل آمریکا می‌گذارند
خطیب نماز عید سعید قربان گفت: آمریکایی‌ها هیچ وقت دنبال مذاکره نیستند و در مذاکره هم همواره به دنبال دیکتاتوری هستند و می‌گویند هر چه ما می‌گوییم شما باید اجرا کنید که نظام مقابل آن می‌ایستد.

امریکا درپی دیکتاتوری مذاکره است

آیت الله سید احمد خاتمی در خطبه دوم نماز با بیان اینکه روز عرفه در سراسر کشور فضای معنوی خاصی از عشق به خدا و اهل بیت (ع) ایجاد کرد گفت: امروز روز عید قربان عید بین المللی جهان اسلام است و قربانی کردن فضیلت بسیار زیادی دارد و اگر کسی نمی‌تواند قربانی انجام دهد می‌تواند به اندازه توانش در این امر مستحب شرکت کند.
وی با اشاره به در پیش بودن عید غدیر خم و لزوم گرامیداشت این عید سعید و استقبال باشکوه مردم از آن گفت: در تمام روز‌های سال تنها روزی که به شادی و پوشیدن لباس خوب و جشن و سرور دعوت شده عید غدیر است.
خطیب نماز عید قربان با اشاره به در پیش بودن هفته امامت و ولایت گفت: این هفته و مناسبت‌های آن از جمله عید غدیر خم فرصت مناسبی برای تبیین جایگاه ولایت در جامعه اسلامی است.
آیت الله خاتمی در ادامه با اشاره به در پیش بودن هفته دولت خاطرنشان کرد: این هفته به یاد شهیدان رجایی و باهنر نامگذاری شده است و باید بدانیم که نهاد‌های کشور اعم از سه قوه و سایر نهاد‌ها هم حقوقی دارند و هم تکالیفی که باید به آن توجه شود.
خطیب نماز عید قربان گفت: حقوق آن‌ها حمایت از آنهاست تا بتوانند بار سنگین کشور را بر دوش بکشند، زیرا اداره کشوری با بیش از ۸۰ میلیون جمعیت کار آسانی نیست و از ابتدای انقلاب امام خمینی (ره) و پس از آن مقام معظم رهبری از همه دولت‌ها حمایت کرده اند و می‌کنند و از مردم نیز انتظاری جز این نیست.
وی افزود:، اما دولت‌ها و مسئولان وظیفه و تکلیفی اساسی بر عهده دارند و آن خدمت رسانی به مردم در همه عرصه هاست و به عبارتی بهتر مردم مخدوم و مسئولان خادم هستند.

عمده ترین تلکیف مسئولان؛ خدمت به مردم
آیت الله خاتمی با اشاره به فرمایش‌های حضرت علی (ع) به مالک اشتر مبنی بر رعایت حقوق مردم و توجه به نقش آنان گفت: عمود دین و مرکز اجتماع مسلمین و نیرویی که می‌توان با آن جلوی دشمن ایستاد عموم مردم هستند و از شاخصه‌های حکومت تلاش برای رضایت و خشنودی مردم است و این عمده‌ترین تکلیف مسئولان در نظام اسلامی است و به فرموده امام (ره) مردم، ولی نعمت هستند.
خطیب نماز عید قربان در ادامه با اشاره به پیام معنوی مقام معظم رهبری در روز عرفه به زائران حرمین شریفین گفت: نکته‌ای که ایشان بر آن تاکید کردند این است که راهبرد دشمن، انداختن مسلمانان به جان هم است و در این راهبرد یک ظالم به اسم مسلمان را به جان مسلمانان دیگر می‌اندازد و مسلمان را به دست مسلمان می‌کشد و این راهبرد آمریکاست.
وی افزود: نکته دیگری که رهبر معظم انقلاب درباره آمریکا گفتند این بود که اولا قطعا جنگ نخواهد شد و این تعبیر شعاری نبود بلکه بیان واقعیت است که الان دوره بزن درو گذشته است و آمریکا خوب می‌داند اگر آسیبی به ملت ما وارد کند تا هر جای دنیا تعقیب می‌شود و ملت ایران او را به روز ذلت می‌نشانند.
آیت الله خاتمی گفت: هزینه این جنگ برای آمریکا هیولاست، چون قطعاً اگر کمترین آسیبی به ما وارد شود نه تنها آمریکا هدف قرار می‌گیرد بلکه هم پیمان او یعنی رژیم صهیونیستی هم مورد هدف قرار خواهد گرفت.
وی خطاب به مقامات آمریکا گفت: شما چه بلایی سر برجام آوردید؟ ذره‌ای انسانیت و شرف برای آمریکا گذاشتید؟ دنیا بداند از اول پیروزی انقلاب تمام دولتمردان و روسای جمهور آمریکا برای مذاکره با ما تلاش کردند، ولی ناکام ماندند.
آیت الله خاتمی افزود: آیا داستان مک فارلین فراموش شدنی است که در بحبوبه جنگ می‌خواستند باج دهند، ولی مسئولان نظام حسرتش را بر دل آن‌ها گذاشتند.
وی گفت: همین تازه به دوران رسیده هم تاکنون ۸ بار درخواست مذاکره داده که رد شده است و حالا می‌گوید دنبال مذاکره نیست چرا دروغ می‌گویید؟ شما برجام را به هم زدید تا مذاکره را آغاز کنید، و بحث موشکی را در برجام بگنجانید و اقتدار منطقه‌ای ایران را در آن لحاظ کنید که این بار هم مسئولان نظام آرزوی مذاکره را بر دلتان خواهند گذاشت.
خطیب نماز عید قربان در ادامه خاطرنشان کرد: آمریکایی‌ها هیچ وقت دنبال مذاکره نیستند و در مذاکره همواره به دنبال دیکتاتوری هستند و می‌گویند هر چه ما می‌گوییم شما باید اجرا کنید که این مذاکره نیست و دیکتاتوری است و نظام مقابل آن می‌ایستد.
آیت الله خاتمی همچنین با اشاره به ضرورت برخورد با فساد گفت: نکته اول در برخورد با فساد مبارزه قاطعانه و برخورد عادلانه است و برخورد با فساد باید در گلوگاه‌ها و مبارزه با علت‌ها باشد.
وی با بیان اینکه امام علی (ع) نیز در چندین نامه نهج البلاغه به استانداران متخلف از مقابله با فساد گفته است گفت: برخورد با فساد در هر جایگاهی تضعیف نظام نیست بلکه باعث تقویت حکومت علوی است که با فساد و مفسد در هر جا و مقامی که هست قاطعانه برخورد بشود.
آیت الله خاتمی تاکید کرد: در بحث فساد و مبارزه با آن، حق پاک‌ها و پاک دست‌ها باید رعایت شود، زیرا در همه قوا و جایگاه‌ها انسان‌های پاک و آدم‌های لقمه حلال خور هستند و نباید به بهانه مبارزه با فساد تعبیر فساد سیستمی را به کار برد به طوری که انگار همه تار و پود نظام را فساد گرفته است که نفس این تعبیر، خودش فساد در عرصه جنگ روانی است.
وی تصریح کرد: با همه جنبه‌های کوچک و بزرگ فساد باید برخورد شود و نباید در این مسیر همه نظام را متهم کرد که خود این فساد است و در این مسیر می‌گوییم مبارزه با فساد آری، ولی نه نظام سیستماتیک فساد.



کلمات کلیدی


captcha