نظام اسلامی از خطوط قرمز خود عقب نشینی نخواهد کرد
تاریخ: ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: 11:45:26


http://www.jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/41c5ec36f7dc7b01503f80d11534264c.gif

http://www.jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/1292629eb417d32d4d06d37c9972b3df.gif

http://www.jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/84b2488ef7bbd87ff45490e86203b529.gif

http://www.jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/f465f69da6c92312814cfe6a796f179e.gif

http://www.jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/1536577c8e30474f10938e6c16a741e9.jpg

http://www.jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/e0d561a803d2b19db9d1d21a2d5e4cfa.gif

http://www.jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/a0456bb9971b4c4fb889d0cbea5300fc.gif

http://www.jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/f76759aa7d5af412a42d2cf2a058bdbd.gif

http://www.jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/ce516690fd1692d32f60002f0db0964d.jpg

http://www.jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/4c5764165ae2c63edddad6a3475716ab.gif

http://www.jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/137aef71b8b778dc22a251150d191e07.jpg

http://www.jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/ca7159130a9f46d77b2d721a834a4616.gif

http://www.jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/31df47a0a36307bb66222066e8d4e005.jpg

http://www.jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/bbb17b00fae428c0c85fa5a1ae1a2051.gif

logo-samandehi


کد خبر : 34551 || تاریخ : ۱۳۹۷/۰۶/۰۹ ۱۷:۱۰                 احزاب و تشکلها

نمازجمعه تهران :

نظام اسلامی از خطوط قرمز خود عقب نشینی نخواهد کرد


ایرانیان_امام جمعه موقت تهران: امریکا، اتحادیه اروپا و همه دنیا بدانند نظام اسلامی از خطوط قرمز خود که از جمله آنها اقتدار و توان موشکی است ، سرسوزنی عقب نخواهد نشست.


نظام اسلامی از خطوط قرمز خود عقب نشینی نخواهد کرد

به گزارش شبکه خبری ایرانیان به نقل از خبرگزاری صدا و سیما ،  آیت الله سیداحمد خاتمی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در دیدار  اعضای هیئت دولت افزود: یکی از محورهای صحبت های ایشان بلامانع بودن مذاکره با اتحادیه اروپا باتوجه به این مسئله بود که نباید مسایل خود را به آنها گره بزنیم و مجددا مقام معظم رهبری بازهم تاکید کردند ما با امریکا در هیچ سطحی مذاکره نخواهیم کرد چرا که دولت امریکا دولت عهدشکن است.

وی درخصوص سیاست جمهوری اسلامی ایران در روابط با همسایگان نیز گفت : سیاست ما این است که با همسایگان خود برادرانه رفتار کنیم و اگر آنها برادرانه عمل کنند مطمئن باشند بهترین رفتار را از سوی جمهوری اسلامی ایران خواهند دید.

خطیب نمازجمعه تهران در ادامه به موضوع تاکیدات مقام معظم رهبری برای مبارزه با فساد اشاره و با تشکر از اقدامات قوه قضاییه در مبارزه با فساد افزود: اکنون که قوه قضاییه به خوبی وارد میدان شده است باید با قاطعیت و عدالت تا آخر خط برای مبارزه با مفسدان در صحنه باشد.

آیت الله خاتمی در بخش دیگری از خطبه دوم نماز به جلسه روز سه شنبه هفته جاری درخصوص سوال نمایندگان از رئیس جمهور اشاره کرد و آن را نمایش بسیار زیبای مردم سالاری دینی دانست.

وی گفت: آنچه در مجلس در این روز بود به هیچ وجه نمایشی نبود و رئیس جمهور جدی وارد صحنه شد هم وی و هم نمایندگان در رفتار و گفتارشان متانت نشان دادند.

خطیب نمازجمعه تهران با اشاره به قانع نشدن نمایندگان از چهار سوال پرسیده شده از رئیس جمهور افزود: این جلسه نشان داد که بین انتظارات نمایندگان و واقعیت های موجود خلاء وجود دارد و دولتمردان باید با تلاش این خلاء ها را پرکنند.
آیت الله خاتمی افزود: دشمن به دنبال دعوای نمایندگان مجلس و دولتمردان بود ولی رفتار متین رئیس جمهور و نمایندگان آنها را ناکام گذاشت.

وی گفت : این جلسه نشان داد که مشکل واقعی مردم معیشتی و اقتصادی است و حاشیه سازی ها نباید این مساله را تحت الشعاع قرار دهد.
امام جمعه موقت تهران تنها راه عبور از مشکلات اقتصادی در کشور را توجه به اجرای طرح های مربوط به اقتصاد مقاومتی دانست که مقام معظم رهبری آن را مطرح کردند.
آیت الله خاتمی همچنین در بخش دیگری از این خطبه با اشاره به اینکه سیره امام(ره) و مقام معظم رهبری همیشه بر حمایت از تمامی دولت های پس از انقلاب بوده است، گفت: این حمایت ها پشتوانه مردمی و برهانی دارد چرا که دولت ها منتخب مردم هستند و اداره یک کشور 80 میلیون نفری کار آسانی نیست ، بنابراین همه باید دولتمردان را در این عرصه کمک کنند تا گره از کار مردم گشوده شود.
آیت الله خاتمی گفت: یکی از این حمایت های ناصحانه این است که خوبی ها را تشویق کنیم و اگر نقاط ضعف دیده شد نقد منصفانه داشته باشیم و اگر راه حل و طرحی برای مشکلات هست ارایه شود.
خطیب نمازجمعه تهران همچنین در ادامه به برشماری ویژگی های دولتمردان در تراز انقلاب اسلامی پرداخت.
دارابودن بینش امانت و دانستن مسئولیت به عنوان امانتی بزرگ و نداشتن خیانت ، اختلاس، حقوق های نجومی، پارتی بازی در رفتار و عملکرد آنها، داشتن دغدغه گسترش دین، عدالت اجتماعی، دانستن مردم به عنوان مخدوم و خود به عنوان خادم، عمل به قانون و حضور در خط مقدم اجرای قانون، شایسته سالار بودن نه فرزندسالار، حزب سالار، و باندسالار بودن و نیز دارای زندگی همسان با محرومین جامعه، از جمله ویژگی هایی بود که آیت الله خاتمی آن را به عنوان ویژگی های دولتمردان در تراز انقلاب اسلامی دانست.
وی افزود: دولتمردان در نظام اسلامی تابلوی نظام هستند چراکه عملکرد خوب و بد آنها پای نظام اسلامی نوشته می شود.
امام جمعه موقت تهران در ادامه همچنین با اشاره به نزدیک بودن سالگرد شهادت رئیسعلی دلواری بوشهری ایشان را شهید مبارزه با انگلیس خواند و گفت: انگلیس در تمام پروژه های سیاسی در مبارزه با اسلام و ملت بزرگ ایران حضور داشته است.
آیت الله خاتمی در بخش دیگری از این خطبه با تشکر و تقدیر از حضور گسترده مردم در جشن های عیدغدیر و با بیان لزوم توجه به فرمایشات حضرت امام(ره) درباره منحصر به فرد نبودن غدیر به یک زمان خاص و اینکه غدیر در همه اعصار باید باشد، تصریح کرد: معنای غدیر این است که بیعت تنها از آن یک روز غدیر نیست بلکه باید در تمام زمان ها بیعت با غدیر باشد.
وی گفت: آفرین بر شما مردم ایران که فهمیدید در زمان خودمان بیعت با غدیر ، بیعت با ولایت فقیه است.
خطیب نمازجمعه تهران افزود: ولایت فقیه قطره ای از دریای ناپیداکرانه غدیر است که پشتیبان آن بودید، هستید و خواهید بود و با پیروی از ولایت فقیه به بیان امام راحل کشور آسیب نخواهد دید.
آیت الله خاتمی همچنین یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر را گرامی داشت و با تبیین شخصیت این دو بزرگوار آنان را دولتمردانی مخلص، ولایتی و ولایتمدار دانست.

خطبه نخست نماز جمعه؛ مفسدان اقتصادی اعتقادی به معاد ندارند، اما راه فراری هم در قیامت ندارند

­امام جمعه موقت تهران: قرآن تاکید می‌کند که باور قیامت عنصر بازدارنده از گناه است.

آیت الله سید احمد خاتمی در خطبه اول نماز جمعه عبادی سیاسی این هفته تهران افزود : حضرت علی (ع) خطاب به مردم می فرمایند " شما در دنیا دو نوع کار می توانید داشته باشید که البته با هم متفاوت است اول عملی که لذت کوتاه مدت و پس از آن یک عمر پشیمانی به دنبال دارد اما عمل دیگر آن است که اجرش باقی می ماند" درست مثل همین نماز جمعه ، روزه و عباداتی که ما انجام می دهیم .
وی ادامه داد : آنچه حضرت علی (ع) می فرماید درست مثل همین نماز جمعه ، روزه و عباداتی که انجام می دهید که بی زحمت هم نیست اما این زحمت ها تمام می شود و اجرش پیش خدا می ماند .
امام جمعه موقت تهران گفت : رزم بی امان رزمندگان اسلام در تمام جبهه ها سختی و مشکلات فراوان دارد اما آنچه که می ماند اجر و پاداش آن است و همه ما باید مراقب باشیم سرمایه نفیس هستی خود را به تاراج ندهیم .
وی تاکید کرد : من و شما همه باید چشم باز کنیم و ابرهای مرگ را ببینیم و بررسی کنیم که چه اندوخته ای داریم.
آیت الله خاتمی تصریح کرد : چند خطبه گذشته درباره مراقبت از نفس و توجه به قیامت صحبت کرده ام اما دو عنصر اساسی در این زمینه وجود دارد اول خداباوری و پس از آن معادباوری است که به ما گوشزد می کند قطعا از این جهان می رویم و زندگی ابدی در آن جهان خواهیم داشت ، بنابراین اعمال مان را باید در تراز این اندیشه شکل بدهیم و سرمایه قیامت را فراهم کنیم.
امام جمعه موقت تهران با اشاره به اینکه قرآن کریم بیش از 6 هزار آیه دارد ، افزود : برخی گفته اند هزار و 200 آیه ، برخی عقیده دارند هزار و 400 آیه و عده ای هم به دو هزار آیه قرآن اشاره کرده اند که درباره معاد صحبت شده یعنی یک سوم قرآن به معاد شناسی و معادباوری اختصاص دارد.
وی ادامه داد : در قرآن هفتاد اسم و صفت برای قیامت وجود دارد که این اسامی فردی و ترکیبی هستند مثل یوم القیامه ، یوم الحساب ، یوم الحق ، یوم الحسره و اسامی دیگر که این هفتاد نام هر کدام جلوه ای از جلوه های روز قیامت است.
امام جمعه موقت تهران در تشریح ویژگیهای قرآن کریم برای باور معاد تصریح کرد: در قرآن هفت برهان برای معاد وجود دارد که عبارتند از فطرت ، حرکت ، عدالت ، هدف ، رحمت ، وحدت و بقای روح که هر کدام از این برهان ها مسیر معادشناسی را فراهم می کند و نکته مهم در این مسئله عنصر بازدارنده از گناه است که از آن بعنوان باور قیامت یاد می کنیم.
آیت الله خاتمی گفت : در قرآن به این نکته اشاره شده است که در قیامت بهشتی ها از جهنمی ها می پرسند چه شد که راهی جهنم شدید؟ و آنها می گویند قیامت را باور نداشتیم.
امام جمعه موقت تهران با اشاره به آیات قرآن کریم درباره نفی مفسدان اقتصادی و کم فروشان افزود : در قرآن برخی از آیات به مفسدان اقتصادی خطاب می کنند که مگر به قیامت اعتقاد ندارید که کم فروشی می کنید ؟ و آیه می گوید مفسدان اقتصادی معادباور نیستند .
وی تاکید کرد : گویی این آیه برای امروز نازل شده و سخن امروز خدای متعال با مفسدان اقتصادی است و تاکید می کند ممکن است که در دنیا به همه چیز دست پیدا کنید اما آیا آنچه از ثروت اندوخته اید در قبر هم با شما خواهد بود؟ و باز می گوید شاید در این دنیا به چنگ عدالت نیفتید اما مگر راه فراری در قیامت دارید ؟
وی افزود : قرآن به ما تاکید می کند قیامت را باور داشته باشیم و مردم را تحت فشار قرار ندهیم چرا که معادباوری انسان را از ظلم و گناه دور نگه می دارد.
خطیب نماز جمعه تهران تاکید کرد : معادباوری رمز و راز مقاومت است ، مقاومت برای بقای حق و مقابله با ظلم مفسدان است.



کلمات کلیدی


captcha