برخورد قاطع با مفسدان به مردم روحیه می‌دهد/ باید سیاست های دقیق و درست ارزی و پولی در کشور حاکم شود
تاریخ: ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: 02:27:38


http://www.jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/41c5ec36f7dc7b01503f80d11534264c.gif

http://www.jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/1292629eb417d32d4d06d37c9972b3df.gif

http://www.jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/84b2488ef7bbd87ff45490e86203b529.gif

http://www.jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/f465f69da6c92312814cfe6a796f179e.gif

http://www.jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/1536577c8e30474f10938e6c16a741e9.jpg

http://www.jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/e0d561a803d2b19db9d1d21a2d5e4cfa.gif

http://www.jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/a0456bb9971b4c4fb889d0cbea5300fc.gif

http://www.jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/f76759aa7d5af412a42d2cf2a058bdbd.gif

http://www.jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/ce516690fd1692d32f60002f0db0964d.jpg

http://www.jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/4c5764165ae2c63edddad6a3475716ab.gif

http://www.jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/137aef71b8b778dc22a251150d191e07.jpg

http://www.jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/ca7159130a9f46d77b2d721a834a4616.gif

http://www.jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/31df47a0a36307bb66222066e8d4e005.jpg

http://www.jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/bbb17b00fae428c0c85fa5a1ae1a2051.gif

logo-samandehi


کد خبر : 34642 || تاریخ : ۱۳۹۷/۰۶/۱۳ ۱۷:۳۳                 احزاب و تشکلها

رئیس مجلس خبرگان:

برخورد قاطع با مفسدان به مردم روحیه می‌دهد/ باید سیاست های دقیق و درست ارزی و پولی در کشور حاکم شود


ایرانیان_رئیس مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: برخورد سریع و قاطع با مفسدان و رانت جویان داخلی، می‎تواند به مردم برای تحمل شرایط دشوار اقتصادی روحیه بدهد.


برخورد قاطع با مفسدان به مردم روحیه می‌دهد/ باید سیاست های دقیق و درست ارزی و پولی در کشور حاکم شود

به گزارش شبکه خبری ایرانیان، آیت الله احمد جنتی صبح امروز در پنجمین اجلاسیه دوره پنجم مجلس خبرگان رهبری ضمن تبریک اعیاد ماه ذی الحجه گفت: در ماه‎های اخیر تلاش گسترده رسانه‎ای صورت گرفته تا ناکارآمدی دستگاه‎های مختلف به صورتی هماهنگ به پای رهبری معظم انقلاب نوشته و ثبت شود، این در حالی است که ایشان در موارد متعدد، بیشترین اختیارات را به دستگاهها اعطا فرموده و بیشترین پیگیری را برای تحقق آن به عمل آورده‎اند.
وی افزود: از جمله این اختیارات به عنوان نمونه می‎توان اعطاء اختیارات خاصه به دستگاه قضاء برای برخورد ویژه و سریع با مفسدان اقتصادی، قرار دادن خطوط قرمز ویژه در مذاکرات هسته‎ای هنگام امضاء برجام و همچنین تصویب کنوانسیون‎هایی خارجی برای جلوگیری از تحمیل خسارت به کشور ( ایشان در سخنرانی اخیر خود اعلام کردند که تیم مذاکره کننده نتوانستند بخشی از خطوط قرمز را ترسیم شده را رعایت و محقق کنند.)و تشکیل کارگروه ویژه اقتصادی به ریاست دولت و رئیس جمهور و حضور سایر قوا با اختیارات ویژه که مصوبات آن فراتر از قوای دیگر قابلیت اجرایی شدن داشته و راهی آسان و مهم برای حل بسیاری از مشکلات اقتصادی مردم است.

آیت الله جنتی همچنین تشکیل کارگروه ویژه بررسی آسیب‎های اجتماعی باحضور سران سه قوه و دیگر دستگاه‎ها و پیگیری مستمر نتایج جلسات این کارگروه برای سامان دادن به معضلات فرهنگی و اجتماعی؛ برگزاری جلسات متعدد با هیات دولت، تعیین تکالیف و وظایف برای دولت، پیگیری انجام وظایف محوله برای حل مشکلات اقتصادی مردم و ارائه راهکارهای عملیاتی و حساب شده؛ پیگیری و نظارت ویژه بر مسائل منطقه و عبور ایران از خطرات متعدد منطقه ای ازجمله تلاش ها برای ایجاد ناامنی در کشور با اتخاذ راهبردهای دقیق و حساب شده منطقه ای و پیگیری اجرای آن و پیگیری حضور جوانان مومن و انقلابی در مناصب مختلف حاکمیتی و انتصاب جوانان خوش فکر و انقلابی در مجموعه‎های زیر نظر رهبری برای تسریع در چرخش بهتر امور کشور را از جمله دیگر اقدامات برشمرد.
وی افزود: در حقیقت سیاست گذاری، راهبری و پیگیری اصلی اداره کشور بر عهده رهبری معظم انقلاب بوده و برای مقابله با مشکلات، ایشان حداکثر اختیارات را به دستگاه‎های مختلف اعطا فرموده‎اند و اکنون این دستگاه‎های ذی ربط هستند که باید پاسخگوی مسائل کشور باشند.
رئیس مجلس خبرگان رهبری در ادامه سخنان خود با اشاره به خروج امریکا از برجام و باقی ماندن اروپا در آن افزود:
اردیبهشت ماه گذشته با وجود انجام تمامی تعهدات برجام توسط ایران، در حالی که امریکا به تعهداتش عمل نکرده بود، رسما از این پیمان هم خارج شد. هر چند اروپا اعلام کرد از این توافق خارج نمی شود، ولی عملا اروپا به اهرمی برای پیگیری خواسته های امریکا یعنی مذاکره بر سر مسائل موشکی و منطقه ای تبدیل شد.
وی گفت: در این باره هم می‎توان به موارد ذیل اشاره کرد: عبرت گیری از تجربه اعتماد به شیطان بزرگ و طواغیت عالم؛ غیرقابل اعتماد بودن امریکا برای مذاکرات آینده؛ رعایت نشدن همه خطوط قرمز رهبر انقلاب که شاید به این واسطه خسارات کمتر می‎شد (رهبر انقلاب هشدارهای لازم را برای جلوگیری از تحمیل خسارت به کشور اعلام فرموده بودند)؛ اروپا مدعی باقی ماندن در برجام است، ولی بسته ای را اخیرا ارائه داد که حتی انتقاد وزیر خارجه آقای دکتر ظریف را هم برانگیخت و طبق فرمایش رهبر انقلاب باید اروپا حسن نیت خود را اثبات کند.
آیت الله جنتی درباره پیشنهاد مذاکره مجدد از جانب ترامپ هم تصریح کرد: ترامپ با وجود خروج از برجام و اعمال دو مرحله تحریم علیه مردم ایران مجددا برای فریب مردم اعلام کرده که حاضر است با مقامات ایران بدون پیش شرط مذاکره کند. حتی برخی شیطنت‎ها برای برقراری ملاقات در حاشیه اجلاس سازمان ملل میان ترامپ و آقای روحانی در جریان است.
وی اضافه کرد: رهبر انقلاب در دیدار اخیر با هیات دولت و چند اظهار نظر گذشته به شدت این مذاکره و اساسا هر مذاکره ای با امریکا از این پس را منع فرمودند و در حالیکه امریکا تلاش دارد اعلام کند که گزینه مقابل مذاکره، جنگ است. رهبر انقلاب صراحتا فرمودند که «مذاکره نمی‎کنیم و جنگ هم نخواهد شد.» ایشان علت عدم وقوع جنگ را غیرقابل کنترل بودن خسارات و دامنه جنگ احتمالی برای امریکا عنوان و این ادعا را صرفا حربه ای تبلیغاتی برای تحمیل مذاکره بر مردم ایران اعلام کردند.
رئیس مجلس خبرگان در ادامه سخنان خود ، به دستور رهبر معظم انقلاب به قوه قضائیه برای مبارزه با مفاسد اقتصادی
اشاره کرد و گفت: رهبر انقلاب در پاسخ به درخواست رئیس قوه قضائیه، مسیر مبارزه با مفسدان دانه درشت اقتصادی را تسهیل کردند که در این باره هم می‎توان گفت رهبر معظم انقلاب هر آنچه که برای مبارزه با مفاسد اقتصادی لازم بوده اجرا کرده‎اند. از اعلام مداوم لزوم مبارزه با مفاسد تا اعطای اختیارات خاص و فراتر از قانون به قوه قضائیه برای این مبارزه.
وی اضافه کرد: قوه قضائیه در شرایطی که اعمال فشار خارجی و سودجویی و رانت خواری داخلی، دو بازوی ایجاد نارضایتی مردم شده است، با سرعت بسیار زیاد و قاطعیت هرچه تمام تر می تواند مفسدان دانه درشت از هر جناح و دسته و در هر مقامی را احضار کند و در پیشگاه ملت به دست عدالت بسپارد تا عملا راهبرد دشمن برای ایجاد نارضایتی را مختل کرده باشد.
آیت الله جنتی تاکید کرد: برخورد سریع و قاطع با مفسدان و رانت جویان داخلی، می‎تواند به مردم برای تحمل شرایط دشوار اقتصادی روحیه بدهد و این حس را به مردم منتقل کند که حاکمیت جمهوری اسلامی درد مردم را فهمیده و با آن همراه است.
وی افزود: قوه قضائیه می‎تواند از این موقعیت تاریخی برای ریشه کن کردن فساد در کشور حداکثر بهره را ببرد.
رئیس مجلس خبرگان رهبری در ادامه سخنان خود، درباره نوسانات غیر معمول در بازار سکه و ارز، سوء مدیریت و سوء استفاده سودجویان هم گفت: در ماه‎های گذشته نوسانات بازار سکه و ارز شرایط اقتصادی بسیاری از مردم عادی را دستخوش تلاطم و دشواری کرده است و رهبر انقلاب تاکید داشتند که این اتفاقات ناشی از «سوء مدیریت» و ندانم کاری مسئولان است، اگر نگوییم که ناشی از خیانت است. لازم است مسئولان این وضعیت، هزینه اقدام خود را بپردازند.
آیت الله جنتی تصریح کرد: برخی افراد که غالبا از رانت اطلاعاتی بهره مند بودند، توانستند در این بازار سودهای کلان و هزاران میلیاردی به جیب بزنند که مهمترین آن پرونده خودروهای وارداتی بود که لازم است با مسئولان رانت خوار در این سطح محکم ترین برخوردهای قضائی صورت پذیرد.
وی افزود: باید سیاست های دقیق و درست ارزی و پولی در کشور حاکم شود و با مدیریت عاقلانه ارز موجود جلوی اتفاقات مشابه در ِآینده را بگیرد.
آیت الله جنتی گفت: احتکار سودجویان خون مردم را در شیشه کرده است تا حدی که پوشک نوزاد را هم در انبارها نگهداشته اند تا قیمتش افزایش یابد، برخورد با سودجویان اهتمام جدی می طلبد و می‎تواند از نارضایتی عمومی جلوگیری کند.
وی خاطرنشان کرد: مردم در شرایط تنگنای اقتصادی نمی‎توانند بپذیرند که مسئولان حقوق‎های نجومی بگیرند و زندگی اشرافی داشته باشند، باید این روزها مسئولان مثل مردم دردها را حس کنند. این تاکید چندباره رهبری معظم انقلاب در ماه‎های اخیر به مسئولان است و تکرار اصحاب تریبون را می‎طلبد.
رئیس مجلس خبرگان رهبری با اشاره به تاسیس کارگروه ویژه اقتصادی از جانب رهبر معظم انقلاب گفت : رهبر انقلاب در ماه‎های اخیر فرمان تاسیس کارگروه ویژه اقتصادی را با حضور سران سه قوه صادر فرمودند. این کارگروه اختیاراتی فراقانونی داشته و بر اساس فرمان رهبر معظم انقلاب، به راحتی می‎تواند تصمیمات کلان برای اصلاح اوضاع اقتصادی مردم اتخاذ کند.
وی افزود: این موقعیت بسیار مهم و فراهم کردن همه شرایط لازم برای اهتمام جدی مجلس و دولت و دستگاه قضائی برای حل مشکلات مردم است و رهبر انقلاب آنچه برای حل مشکلات مردم لازم بوده ،ایجاد کرده و انجام داده اند، حال وظیفه با مسئولان است.
آیت الله جنتی در بخش دیگری از سخنان خود، به پیروزی‎ها در منطقه و غلبه منطق مقاومت اشاره کرد و گفت: در ماه‎های اخیر محور مقاومت و جمهوری اسلامی در منطقه پیروزیهای چشمگیری داشته که از جمله پایان تقریبی بحران سوریه بود.
وی با بیان اینکه این پیروزی نشان داد مقاومت و جهاد و روی پای خود ایستادن به پیروزی های بزرگ منجر می شود تصریح کرد: در مقابل تفکر سعودی با هزینه میلیاردها دلار و تبدیل شدن به گاو شیرده امریکا در منطقه روز به روز بی نفوذ تر و بی تاثیر تر می‎شود.
رئیس مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: مقاومت مردم یمن هم الهام بخش و بر همین اساس است. حتی زیر وحشی گری و کشتار کودکان مثل حمله به اتوبوس دانش آموزان، باز هم ایستاده اند و مانع از دست رفتن مناطق کلیدی همچون بندر الحدیده شده اند.
آیت الله جنتی در پایان سخنان خود ، حمایت از کالای ایرانی و اتکا به داخل راکلید حل مشکلات دانست و گفت:
شعار امسال حمایت از کالای ایرانی است. باید روی کالای ایرانی و خرید آن تعصب داشته باشیم تا تولید کشور رونق بگیرد و روی پای خود بایستیم.
وی افزود: بر خلاف سیاه نمایی ها، بانک جهانی اعلام کرده ایران رتبه هفدهم تولید ناخالص ملی را داراست و تا 2024 به رتبه 15 می رسد. یعنی با حمایت از تولید داخلی وضعیت به مراتب بهتر خواهد شد و راهکار عبور از شرایط دشوار، تدبیر و مجاهدت مسئولان و فهم درد مردم و درک آنهاست.



کلمات کلیدی


captcha