سرهنگ حسین رمضانی به خبرگزاری صداوسیما گفت: در پی اقدام دولت برای اجرای طرح ارائه بسته حمایتی متوجه شدیم که در فضای مجازی و متأسفانه در برخی رسانههای رسمی کشور اعلام شده است که مردم برای نام نویسی و دریافت بسته حمایتی از سامانههای پیامکی با شمارههای مختلف مانند سامانه ۵۰۰۰۴۹۹ میتوانند استفاده کنند. معاون امور بین الملل و حقوقی پلیس فتا ناجا افزود: این در حالی است که در هماهنگی با مسئولان وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مشخص شد که این وزارتخانه به عنوان مجری ارائه بسته حمایتی، معرفی هیچ سامانه پیامکی را برای دریافت اطلاعات مردم در دستور کار ندارد. رمضانی تاکید کرد: به همین علت بلافاصله در صدد برآمدیم که به اطلاع مردم برسانیم که برای نام نویسی به منظور دریافت بسته حمایتی به هیچ عنوان اطلاعاتشان به ویژه شماره حساب یا رمز دوم بانکی شان را به هیچ سامانه پیامکی ارسال و اعلام نکنند. معاون پلیس فتا توصیه کرد: اگر افرادی با همین هدف، اطلاعاتشان را در اختیار سامانه پیامکی قرار داده اند بلافاصله از طریق دستگاههای خودپرداز بانکهای عامل برای تغییر رمزهای دوم بانکی خود اقدام کنند تا از خسارتهای بیشتر جلوگیری شود. وی گفت: البته تا این لحظه شکایت خاصی در این باره در پلیس فتا دریافت نشده است، اما خواستیم با اطلاع رسانی بهنگام از سرقت اطلاعات شخصی افراد و افتادن مردم در دام کلاهبرداران و سودجویانی که از این فرصتها سوءاستفاده میکنند، جلوگیری کنیم. رمضانی بار دیگر توصیه کرد: هموطنان برای نام نویسی و دریافت بسته حمایتی یا دریافت اطلاعات بیشتر در این باره حتماً از طریق وب سایت وزارت رفاه، کار و تأمین اجتماعی، اقدام و اطلاعات مناسب را کسب کنند. وی همچنین گفت: مسئولان این وزارتخانه اعلام کردند که اگر بخواهند خدماتی را از طریق سامانههای پیامکی ارائه کنند حتماً از طرق رسمی و به شیوههای مختلف به مردم اطلاع رسانی خواهند کرد. معاون حقوقی پلیس فتا درباره اقدامات پلیس برای شناسایی کلاهبرداران نیز افزود: پلیس فتا در تمام موضوعات مرتبط با امنیت مردم طبق برنامه ریزیها همواره در حال ادای وظیفه است و در این باره نیز هماهنگی ویژهای را با مسئولان وزارت رفاه، کار و تأمین اجتماعی دارد و حتی آقای وزیر با رئیس پلیس فتا دائماً در این موضوع در ارتباط است. رمضانی ابراز اطمینان کرد: همکارانم در پلیس فتا در حال رصد فضای مجازی هستند و مردم قطعاً نگران نباشند، زیرا پلیس همواره با اینگونه رصدها حتماً مجرمان را در این عرصه ناکام خواهند گذاشت و مطمئنیم همین اطلاع رسانی نیز کافی است و اگر مردم توصیهها را رعایت کنند قطعاً در دام کلاهبرداران و سودجویان نخواهند افتاد. وی همچنین درباره تکلیف مالباختگان برای پیگیری حقوقشان تاکید کرد: اگر افرادی به علت غفلت، اطلاعات مربوط به حساب بانکی اعم از شماره حساب یا رمز دوم خودشان را به سامانه پیامکی ارسال کرده اند و در پی آن خسارت مالی برایشان ایجاد شده است، میتوانند نزد مقامات قضایی شکایت کنند و پلیس فتا قطعاً آمادگی کامل دارد که خیلی سریع بررسیها را طبق دستور مقامات قضایی انجام دهد. معاون حقوقی پلیس فتا افزود: افرادی که از آنان سوءاستفاده شده است برای ارتباط با پلیس فتا میتوانند به سامانه www.cyberpolice.ir در بخش فوریتهای سایبری مراجعه و اطلاعاتشان را ارائه کنند و همکارانم به طور برخط و ۲۴ ساعته در خدمت مردم هستند تا با دریافت گزارش ها، آنان را راهنمایی کنند.