به گزارش شبکه خبری ایرانیان به نقل از کمیته ارتباطات خانه روابط عمومی ایران در پنجمن روز از "هفته روابط عمومی" که به عنوان "روابط عمومی، اقتصاد و مساعی مشترک برای جهش تولید" نامگذاری شده است، با صدور بیانیه ای بر کاربرد دانش و توصیه های عملی روابط عمومی، تبلیغات، بازاریابی، برندسازی و در نهایت مشتری مداری و تولید براساس انتظارات بازار و مشتریان به منظور "جهش تولید" تأکید کرد.
در این بیانیه، با اشاره به اینکه در حوزه صادرات غیر نفتی، نیز از برندسازی و استفاده از دستاوردهای علوم ارتباطات و روابط عمومی برای معرفی محصولات مختلف و صنایع دستی و پتانسیل های گردشگری کشور، بهره برداری کافی به عمل نیامده است، آمده است؟ در صورت توجه به این معارف علمی و تجارب عملی، گامی مهم در راستای "جهش تولید" خواهد بود.
"خانه روابط عمومی ایران" همچنین به حوزه مصرف توجه کرده و تقویت "فرهنگ مصرف" را بدون استفاده از این ظرفیت های علمی کم اثر ارزیابی کرده است.
در این بیانیه، "توسعه فرهنگ تولید" و نگاه ارزشگذاری به آن را ضرورتی مهم دانسته است که دستیابی به آن مستلزم بهره گیری از رهنمودهای علمی و عملی روابط عمومی و تدوین کارزار ارتباطی دراین زمینه خواهد بود،در مجموع چنانکه اقتصاد کشور، قابلیت و اهتمام لازم را برای پی ریزی نظام ارتباطی و روابط عمومی کارآمد برای بخش اقتصادی کشور داشته باشد، علاوه بر حمایت از "جهش تولید"، در مقابله با تحریم هم، اثر گسترده ای خواهد داشت.