سامانه پیامکی ۱۱۰۱۱۰ فعال شد/ کشف ۱۳ تن مواد مخدر از ابتدای سال تا کنون/ خروج تلفن‌ همراه‌های سرقتی توسط اتباع بیگانه
تاریخ: ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: 00:16:11


http://www.jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/41c5ec36f7dc7b01503f80d11534264c.gif

http://www.jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/1292629eb417d32d4d06d37c9972b3df.gif

http://www.jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/84b2488ef7bbd87ff45490e86203b529.gif

http://www.jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/f465f69da6c92312814cfe6a796f179e.gif

http://www.jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/1536577c8e30474f10938e6c16a741e9.jpg

http://www.jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/e0d561a803d2b19db9d1d21a2d5e4cfa.gif

http://www.jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/a0456bb9971b4c4fb889d0cbea5300fc.gif

http://www.jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/f76759aa7d5af412a42d2cf2a058bdbd.gif

http://www.jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/ce516690fd1692d32f60002f0db0964d.jpg

http://www.jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/4c5764165ae2c63edddad6a3475716ab.gif

http://www.jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/137aef71b8b778dc22a251150d191e07.jpg

http://www.jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/ca7159130a9f46d77b2d721a834a4616.gif

http://www.jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/bbb17b00fae428c0c85fa5a1ae1a2051.gif

logo-samandehi


کد خبر : 79147 || تاریخ : ۱۴۰۲/۰۷/۱۶ ۱۶:۵۴                 انتظامی

سامانه پیامکی ۱۱۰۱۱۰ فعال شد/ کشف ۱۳ تن مواد مخدر از ابتدای سال تا کنون/ خروج تلفن‌ همراه‌های سرقتی توسط اتباع بیگانه


رئیس پلیس تهران در برنامه تهران ۲۰ گفت: به صورت خاموش همکاران من در پلیس مبارزه با مواد مخدر، حدود ۱۳ تن از ابتدای سال تا کنون مواد مخدر کشف کردند و بیش از ۳۸ هزار نفر معتاد و توزیع‌کننده را در سطح تهران جمع‌آوری کردیم.


 سامانه پیامکی ۱۱۰۱۱۰ فعال شد/ کشف ۱۳ تن مواد مخدر از ابتدای سال تا کنون/ خروج تلفن‌ همراه‌های سرقتی توسط اتباع بیگانه

به گزارش جامعه ایده آل؛ عباسعلی محمدیان رئیس پلیس تهران با حضور در برنامه تهران ۲۰ ضمن تبریک پیروزی رزمندگان فلسطینی گفت: این پیروزی بسیار بزرگ، مبهوت‌کننده و باعث امید برای همه مسلمین جهان است. طراحی یک چنین عملیاتی، برنامه‌ریزی و حفط این محدوده و تلفاتی که از دشمن گرفته شده در معادلات نظامی کاری سخت و پیچیده‌ است. توفیق بسیار بزرگی که مورد توجه همه نظامیان دنیا قرار خواهد گرفت که این عملیات چه شد که با این ابعاد و سرعت اتفاق افتاد.

 
محمدیان با اشاره به شعار امسال هفته پلیس (شهروند منضبط، شهروند قانون‌مدار و پلیس خدمت‌گذار) اظهار داشت: ملاک اقدام پلیس قانون بوده و هر آنچه که اقدام نماید در چهارچوب قانون است. اگر شهروندان آن را رعایت و قوانین را اجرا کنند، نیاز به نهی وجود ندارد. شهروند اگر قانون‌مدار باشد، پلیس به راحتی می‌تواند خدمت‌گذاری خود را انجام دهد. چرا که یک بخشی از کارهای ما ایجابی و یا خدماتی است که به مردم ارائه می‌دهیم. از جمله صدور گذرنامه، نظارت بر اماکن عمومی، مشاوره و مددکاری و .... و در برخی از وظایف هم ناظر بر اجرای قانون هستیم و در آنجا ممکن است صلبی باشد. به همین دلیل اگر شهروندان قانون‌مدار باشند، پلیس هم خدمت‌گذار آنان خواهد بود و احتیاجی به امر و نهی نیست.

او افزود: از زمانی که این وظیفه به من سپرده شد و توفیق خدمت در تهران بزرگ را به من محول کردند، به مردم تهران قول دادم که اقدامات ما محله‌محور با پایگاه قرار دادن مساجد همراه خواهد بود. بخش مهمی از مردم و از اقشار مختلف در مساجد هستند، این قول را دادیم که در محلات حاضر شده و در آنجا نیازمندی‌های مردم را دریافت و مشارکت مردم را جلب نماییم. البته این اقدام عملیاتی شد. تا امروز همکاران من در نزدیک به ۱۳۰۰ مسجد حضور و با مردم نمازگزار جلسه داشته و گزارش عملکردی را ارائه کردند.
رئیس پلیس پایتخت نیز گفت: یک راه ارتباطی و مرکز تلفنی را تعریف و نحوه ارتباطات مشخص شد. به غیر از نیازمندی‌هایی که امروز مطرح شد هر آنچه که در سطح محدوده مشاهده کرده و به عنوان نیازمندی بود به پلیس اطلاع دهید. در همین چهارچوب حدود بیست هزار اخبار به دست ما رسیده و ظرف مدت ۴۸ ساعت آن را اجرا کردیم. منتهی بخشی از آن خواسته‌ها احتیاج به تحقیقات میدانی یا اصل حکم قضایی داشته که ممکن است با تاخیر انجام شود ولی آنچه که خواست عمومی شهروندان بود اجرا شده است. در بحث جلب مشارکت هم در حال حاضر بیش از شش هزار شهروند در این محلات شناسایی و برای آنان پیامکی ارسال کردیم. هم آموزش‌های شهروندی و هم آمادگی منجر به مشارکت مردم شکل گرفته است.

عباسعلی محمدیان در خصوص تحولات مرکز فوریت‌های پلیس خاطرنشان کرد: تماس‌هایی که با ۱۱۰ برقرار می‌شود یعنی اعتماد مردم به پلیس. یک روزی شاید با چهار یا پنج هزار تماس آغاز شد و امروز روزانه ۳۵ تا ۴۰ هزار تماس تلفنی با مرکز فوریت‌های پلیس گرفته می‌شود. روزی ۱۷ هزار از آن تماس‌ها عملیاتی می‌شود و تیم پلیس در صحنه حاضر شده و خواسته شهروندان را شنیده و به آن رسیدگی می‌کنند. مابقی تماس‌ها هم به مشاوره نیاز دارند یا سوالاتی است که پلیس را امین خود می‌دانند. خیلی از تماس‌ها نیاز به حضور آتش‌نشانی و یا اورژانس دارد ولی ممکن است در آن شرایط بحرانی این تلفن‌ها در خاطرشان نباشد و با ما تماس بگیرند و از آنجایی که ما با کلیه مراکز خدماتی ارتباط داریم این تماس‌ها را به آن مراکز انتقال می‌دهیم.

رئیس پلیس پایتخت تاکید کرد: ما پیش از این ۶۰ اپراتور داشتیم که به صورت همزمان پاسخگو بودند ولی در حال حاضر ۱۲۰ اپراتور داریم. سامانه پیامکی ۱۱۰۱۱۰ هم فعال شده و کسانی که در شرایط خاصی بوده و یا تکلمشان دچار مشکل شده است می‌توانند از طریق پیامک خواسته خود را ارسال کنند و بلافاصله آن رویت و تیم اعزام می‌شود. حداقل دو شیفت از خدمت، همکاران ما که مسلط به زبان انگلیسی،عربی و فرانسوی هستند در آنجا حضور داشته برای توریست‌ها یا اتباع خارجه که نمی‌توانند فارسی صحبت کنند و نیاز پلیسی دارند هم می‌توانند از این خدمت استفاده کنند. این افزایش اپراتورها منجر به این شد که ما پشت خطی نداشته و ۶ درصد از تماس‌های ما رشده کرده و رضایت‌مندی را زیاد کرده است.
فرمانده انتظامی پلیس تهران بزرگ در مورد پارک خودروها اینگونه گفت: روزانه حدود ۱۵۰۰ تماس در این خصوص داریم. شهروندی کار فوری داشته و مقابل درب منزل پارک می‌کند. شهروند با ما تماس می‌گیرد و شاید در حوزه کاری ما نباشد ولی به واسطه آنچه که ما وظیفه شهروندی و خدمت‌گذاری می‌دانیم، پلاک خودرو را دریافت و مالک را شناسایی می‌کنیم و طی تماسی با راننده به آن اعلام می‌کنیم که خودروی شما در جای پارک شده ایجاد مزاحمت کرده و سریعا نسبت به جا‌به‌جایی اقدام کنید. برخی از شهروندان تلفن را پاسخ نمی‌دهند یا به تماس پلیس بی‌توجهی می‌کنند، در آینده‌ای نزدیک بنا داریم که اگر این خودروها با دو دفعه تماس پلیس توجه نکردند اقدام به حمل خودرو با جرثقیل و انتقال به پارکینگ به عنوان یک مجازات را برای آنان داشته باشیم.

در ادامه برنامه رئیس پلیس پایتخت در خصوص اقدامات پلیس در برخورد با اراذل و اوباش عنوان کرد: هشداری که فرمانده کل فراجا به اراذل دادند و آنچه که ما ابلاغ کردیم به کسانی که پیش ما دارای پرونده هستند، هرگونه تعدی به حقوق مردم داشته باشند پاسخ کوبنده‌ای خواهند داشت. در سه روز گذشته با ۲۸۰ نفر که شرارت و یا نقض قوانین و مقررات را داشتند، در یک عملیات ضربتی ظرف ۴۸ ساعت دستگیر شدند. بیش از ۱۵ نفر از آنان ضرب گلوله قرار گرفتند چرا که یا مقاومت کرده یا با مامور درگیر شدند. این به عنوان آخرین هشدار ماست که اجازه نمی‌دهیم فردی نادان یا کم‌اطلاع حقوق مردم را نقض و یا مزاحمت ایجاد کند. یک زمانی می‌گفتیم فقط آنانی که شناسنامه دارند، ولی امروز می‌گوییم حتی یک نفر در محله هم مزاحمت ایجاد کند با آن برخورد می‌کنیم.

محمدیان افزود: از دیگر اقدامی که در این مقطع کاری اجرا کردیم این است که افرادی که دستگیر می‌شوند را بلافاصه به صورت در بند و با هماهنگی قضایی برای بازسازی صحنه به آنجا می‌بریم و همه را به دادستان گزارش می‌کنیم. من از مرم می‌خواهم که اگر شاهد چنین مواردی بودند پلیس را محرم خود بدانند و اگر ترسی داشتند این اطمینان را می‌دهیم که هویت‌شان مخفی بماند و آن فرد مجرم هم دستگیر شود.
او همچنین ضمن اشاره به موضوع کیف و موبایل‌قاپی تصریح کرد: اگر بازار خرید و فروش اموال سرقتی نباشد چرخه سرقت به هم خورده یا کاهش پیدا می‌کند. تا زمانی که تلفن‌های همراه یا در تعمیرگاه‌‌ها، تلفن‌ها را اوراق و قطعات آن را خریداری می‌کنند و یا تا زمانی که بازار خرید و فروش در خارج از کشور است و قاچاق می‌کنند، این سرقت هم وجود دارد. ولی در دو ماه گذشته با این خط سیری که همکاران من شناسایی کردند، خروج این‌ تلفن‌ها توسط اتباع بیگانه بود که برای کشورشان ارسال می‌کردند. در همین خط سیر بیش از سه هزار گوشی‌های سرقتی شناسایی شد‌. همچنین باندهای اصلی با جاسازی‌های پیچیده شناسایی و دستگیر شدند. در حوزه تعمیرگاهان هم طرح‌های گسترده‌ای داریم و با بازدیدهای غیرمترقبه در صورت مواجهه با گوشی‌های مشکوک به سرقت یا اوراق شده و قطعاتی از آن در آنجا وجود دارد قطعا با آنان برخورد می‌شود. برای شناسایی این افراد به صورت شبانه‌روزی در حال پیگیری هستیم. البته نویدی هم که فرمانده کل انتظامی کشور دادند که با هماهنگی قوه قضائیه و پلیس در بحث کنترل سارقین حرفه‌ای به زودی انجام خواهد شد.

رئیس پلیس پایتخت در خصوص معتادین متجاهر خاطرنشان کرد: به صورت خاموش همکاران من در پلیس مبارزه با مواد مخدر، حدود ۱۳ تن از ابتدای سال تا کنون مواد مخدر کشف کردند. ولی کسی حس مبارزه نمی‌گیرد و در جایی این حس ایجادمی‌شود که معتاد و توزیع‌کننده جزء را نبینند. این اقدام را از همان ابتدا در دستور کار قرار دادیم. البته به صورت مرحله‌ای و طرح جمع آوری معتادان را نداشتیم. در برخی از قسمت‌های پایین شهر که حق بر گردن این نظام داشته و شبانه‌روز در حال اذیت شدن بودند، بیش از ۳۸ هزار نفر را در سطح تهران جمع کردیم از سال گذشته هم در همان محدوده یعنی میدان شوش، محله هرندی و دروازه غار اقداماتی را انجام دادیم.

او ادامه داد: هم اکنون نیز در حال پاکسازی بقیه شهر هستیم ولی این افرادی که جمع‌آوری شدند توسط بهزیستی و پزشک غربال می‌شوند. یک تعداد از این‌ها معتاد متجاهر شناخته شده و در کمپ‌های ماده ۱۶ رفته و سه الی شش ماه در آنجا نگه‌داری می‌شوند. برخی از آنان کارت‌های دریافت متادون دارند که آزاد می‌شوند. بعضی از آن‌ها هم که کارتن‌خواب بوده و یا دارای بیماری خاص هستند از سایرین جدا می‌شوند. آنچه که از این ۳۸ هزار نفر به آن کمپ‌هایی که ظرفیتش هم محدود است، شاید ۵۰ درصد این باشد. ما خسته نمی‌شویم یا اینان باید خود را اصلاح کنند و از کارتن‌خوابی بیرون آمده یا این که متادون را قطع و وارد یک شغل شرافتمندانه شوند یا اینکه ما انقدر دستگیر می‌کنیم تا آنان خسته شوند.
برخی از این تعداد هم به داخل کمپ رفته یا پس از بیرون آمدن خانواه‌‌ها آنان را تحویل نمی‌گیرند که مجددا به همان پاتوق‌ها باز می‌گردند.

عباسعلی محمدیان رئیس پلیس تهران بزرگ در پایان از موضوع اعتیاد در اطراف مدارس اینگونه گفت: این مساله جزء خط قرمز ما است. چه برای دست فروشان، چه برای آنانی که مواد خوراکی توزیع می‌کنند، چه مزاحمین دانش‌آموزان مخصوصا اطراف مدارس دخترانه و چه تردد معتادین و تجمع توزیع‌کنندگان مواد مخدر از جمله خط قرمز ماست. ما هر روز صبح و ظهر در حوالی مدارس استفرار داریم. این قول را به شهروندان می‌دهیم که در آن محدوده حضور داشته تا بتوانیم آن محیط را برای موادفروشان ناامن کنیم.


انتهای پیام/



کلمات کلیدی


captcha