برنامه‌های مشترک شهرداری و بنیاد برای کاهش اجاره‌بها در تهران/ منظور از بودجه دفتر شهردار بودجه تمام سازمان‌ها و مراکز زیرمجموعه‌اش است
تاریخ: ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: 19:10:41


http://www.jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/41c5ec36f7dc7b01503f80d11534264c.gif

http://www.jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/1292629eb417d32d4d06d37c9972b3df.gif

http://www.jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/84b2488ef7bbd87ff45490e86203b529.gif

http://www.jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/f465f69da6c92312814cfe6a796f179e.gif

http://www.jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/1536577c8e30474f10938e6c16a741e9.jpg

http://www.jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/e0d561a803d2b19db9d1d21a2d5e4cfa.gif

http://www.jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/a0456bb9971b4c4fb889d0cbea5300fc.gif

http://www.jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/f76759aa7d5af412a42d2cf2a058bdbd.gif

http://www.jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/ce516690fd1692d32f60002f0db0964d.jpg

http://www.jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/4c5764165ae2c63edddad6a3475716ab.gif

http://www.jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/137aef71b8b778dc22a251150d191e07.jpg

http://www.jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/ca7159130a9f46d77b2d721a834a4616.gif

http://www.jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/bbb17b00fae428c0c85fa5a1ae1a2051.gif

logo-samandehi


کد خبر : 84307 || تاریخ : ۱۴۰۲/۱۲/۰۷ ۲۰:۲۴                 شهری و رفاهی

در نشست خبری «لایحه بودجه ۱۴۰۳» مطرح شد؛

برنامه‌های مشترک شهرداری و بنیاد برای کاهش اجاره‌بها در تهران/ منظور از بودجه دفتر شهردار بودجه تمام سازمان‌ها و مراکز زیرمجموعه‌اش است


صبح امروز نشست خبری «لایحه بودجه شهرداری تهران در سال ۱۴۰۳» با حضور رئیس شورای اسلامی شهر تهران و رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورا برگزار شد.


برنامه‌های مشترک شهرداری و بنیاد برای کاهش اجاره‌بها در تهران/ منظور از بودجه دفتر شهردار بودجه تمام سازمان‌ها و مراکز زیرمجموعه‌اش است

به گزارش جامعه ایده آل، مهدی چمران در نشست خبری با موضوع «لایحه بودجه شهرداری تهران در سال ۱۴۰۳» با بیان اینکه در هفته گذشته بودجه سال آینده شهرداری در شورا به تصویب رسید، اظهار کرد: این لایحه در موعد مقرر خود ابلاغ شد و امیدواریم شهرداری نیز در زمان مناسب تفاهم نامه ها و قراردادهای خود را منعقد کند و اقدامات به موقع آغاز شود.

وی با بیان اینکه لایحه بودجه سال آینده همچون امسال به موضوع مهم شهر تهران توجه دارد، خاطرنشان کرد: در برنامه چهارم توسعه شهر بر موضوعات اساسی تأکید شده بود؛ لذا این موضوعات جدا و بودجه جداگانه برای آن پیش بینی شد. سال قبل ۱۰ هزار میلیارد تومان، اضافه بر بودجه مصوب برای توسعه حمل و نقل عمومی تخصیص یافت که البته فراتر از برنامه ریزی های صورت گرفته، نیازها دیده شد. بر همین اساس در متمم بودجه، اعتبارات بیشتری در نظر گرفتیم.

چمران با تأکید بر اینکه ۱۳۵ هزار میلیارد تومان بودجه یکی از سناریوهای پیش بینی شده بود که مورد تأیید قرار گرفت، تصریح کرد: ۱۵ هزار میلیارد تومان مازاد نیز برای توسعه حمل و نقل پیش بینی شد که منابع و مصارف آن کاملاً مشخص است.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران در ادامه یادآور شد: پس از طی مراحل اداری، بودجه سال آینده ابلاغ خواهد شد و شهرداری کار خود را آغاز خواهد کرد. از ۱۵ هزار میلیارد تومان ۱۴ هزار میلیارد تومان برای حمل و نقل عمومی و هزار میلیارد تومان برای خدمات شهری است.

وی با اعلام اینکه نیمی از بودجه سال آینده به حمل و نقل و ترافیک اختصاص یافته است، ابراز امیدواری کرد که عقب ماندگی سالهای اخیر جبران شود.

کاهش مصارف هزینه ای و افزایش هزینه های عمرانی

چمران با بیان اینکه سعی شده از مصارف هزینه ای و یا هزینه های جاری کاسته و هزینه های عمرانی افزوده شود، تصریح کرد: تلاش بر این بود هزینه ها نسبت به بودجه سال قبل، کاهشی باشد که این مهم محقق شد.

وی با بیان اینکه ۱۰ درصد از بودجه فرهنگی و اجتماعی، ۴۸ درصد بودجه حمل و نقل و ترافیک، ۱۵ درصد بودجه خدمات شهری و محیط زیست، ۵ درصد بودجه ایمنی و مدیریت بحران، ۲ درصد بودجه شهرسازی و  ۲۰ درصد بودجه توسعه و هوشمندسازی است، گفت: در سال قبل ۴۰ درصد از بودجه هزینه ای بود اما در بودجه سال آینده ۳۶ درصد بودجه هزینه ای است و مابقی به تملک دارایی سرمایه ای و مالی اختصاص دارد.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با تأکید بر اینکه جهت گیری بودجه کاملاً مشخص است که به سمت کاهش هزینه ها رفته و برای حل مسائل اصلی شهر، بودجه بیشتری اختصاص یافته است، یادآور شد: این بودجه کمک خواهد کرد که مسائل باقی مانده حل شود. البته برای پروژه های عمرانی شهر به صورت جزئی برنامه ریزی شده که پس از تصویب نهایی بودجه، این ارقام در دسترس قرار خواهد گرفت.
بودجه مناطق برای سال آینده  ۵۸ درصد افزایش یافت

به گزارش خبرنگار شهر، محمد آخوندی هم در این نشست با بیان اینکه بازدیدها و بررسی های کمیسیون های تخصصی شورا باعث شد که دستاوردهای خوبی حاصل شود و بتوان از این دستاوردها برای تدوین بودجه بهره برد، اظهار کرد: حوزه حمل و نقل و ترافیک مورد توجه ویژه بود. بودجه ساخت و تعمیرات مترو، خرید اتوبوس و نوسازی آن، خرید تاکسی های جدید و نوسازی این ناوگان و برقی سازی ناوگان حمل و نقل عمومی در بودجه امسال مورد توجه قرار گرفت.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه در حوزه تملکات احداث بزرگراه های اصلی با مشکل روبه رو هستند، خاطرنشان کرد: برای تملک در این پروژه ها از جمله بزرگراه یادگار امام، شوشتری و بروجردی، بودجه مشخصی برای تملک پیش بینی شده است.

آخوندی با تأکید بر اینکه نیمی از بودجه سال ۱۴۰۳ به حمل و نقل اختصاص دارد، یادآور شد: در حوزه درآمدی همواره بحث درآمد پایدار و ناپایدار وجود داشته است. اصل کار درآمد پایدار حاصل از ارزش افزوده است که نسبت به لایحه پیشنهادی شهرداری ۱۰ درصد افزایش پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه سهم هزینه ای نسبت به سرمایه ای ۳۶ به ۶۴ است، خاطرنشان کرد: ۶۴ درصد بودجه حاصل تملک دارایی سرمایه ای و مالی است. با توجه به اینکه ناچار به کاهش بودجه به ۱۳۵ هزار میلیارد تومان بودیم، بودجه مناطق شهرداری کاهش پیدا نکرد؛ چراکه معتقدیم کار اصلی در مناطق صورت می گیرد؛ لذا بودجه مناطق ۵۸ درصد افزایش یافت.

منظور از بودجه دفتر شهردار بودجه تمام سازمان‌ها و مراکزی است که زیرمجموعه دفتر شهردار هستند
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران افزود:  در بحث پلیس راهور به واسطه ارتباط با مردم، هزار میلیارد تومان برای ماموریت های پلیس راهور تهران بزرگ در بودجه ۱۴۰۳دیده شده است.

وی ادامه داد: درآمد شهر ۷۴ هزار میلیارد تومان را رد کرد و ۱۵ هزار میلیارد تومان هم درآمد نقد داشت. این حساب و درآمد ها تا ۱۵ اردبیهشت باید ثبت شود. البته هنوز تا پایان سال مانده و به عدد مورد نظر شورا خواهیم رسید.
آخوندی تاکید کرد: مسائل مرتبط به شهر را نباید به مسائل سیاسی گره بزنیم، کسانی علیه دفتر شهر مطالب زدند که این دوستان خود سال های گذشته در شهرداری حضور داشتند قطعا می دانند منظور از بوجه دفتر شهردار، تمام زیر مجموعه های دفتر شهردار است؛ بودجه فاوا که ۱۰۰۰هزار میلیار تومان است و مرکز ارتباطات زیر مجموعه دفتر شهردار است، حراست، مرکز حقوقی، اداره کل امور ایثارگران،  سازمان مدیریت بحران، سازمان بسیج و... زیر مجموعه های دفتر شهردار هستند. ضمن اینکه منظور از بودجه دفتر شهردار تهیه میز و صندلی نیست، این مورد همیشه هم وجود داشته است. بعضی از دوستان دروغ می نویسند.
وی با بیان اینکه در بودجه ۱۴۰۳ نسبت به امسال ۱۰ درصد به میزان درآمد پایدار اضافه شده و قابل وصول است، گفت: ۶۷ هزار میلیار تومان بودجه شهرسازی تقریبا به اندازه عملکرد و درآمد امسال است. در بحث احداث آرامستان هم مبلغ ۳۰۰میلیارد تومان برای سازمان بهشت زهرا(س) اختصاص پیدا کرده که البته احداث آرامستان باید با تایید شورا باشد.
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر اینکه در بخش تاکسیرانی ۵۰۰میلیارد تومان برای بهسازی ناوگان اختصاص دادیم، اظهار کرد: هزار میلیارد تومان برای خرید ون تخصیص یافته به طوری که هزار میلیارد تومان از بودجه اتوبوسرانی به تاکسیرانی برای بحث فنی و اعتباری اختصاص یافته است.

آخوندی ادامه داد: در بحث مترو ۳هزار و ۱۱۰ میلیارد تومان برای تعمیرات اساسی و بهسازی  تجهیزات مترو در نظر گرفته شده است. همچنین حدود ۱۱هزار و دویست میلیارد تومان نیز برای خرید اتوبوس اختصاص یافته است.
وی ادامه داد: برای خط ۶ مترو ۲هزار و نهصد میلیارد تومان، خط ۷ ؛ هزار و پانصد میلیارد تومان و خط ۱۰؛ ۲هزار  میلیارد تومان اختصاص پیدا کرده است. همچنین برای تکمیل خطوط ۱،۲،۳و ۴ هم هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان اختصاص پیدا کرده است.
آخوندی به اهمیت سرویس دهی به جانبازان و معلولان هم پرداخت و تاکید کرد: برای خرید خودروی معلولان ۱۸۰ میلیارد تومان بودجه در نظر گرفته شده است.
همه املاکی که شهرداری واگذار کرده با تایید شورا و با ارزش افزوده بوده است
وی با بیان اینکه شورا بر موضوع فروش املاک شهرداری حساسیت دارد، افزود: همه املاکی که شهرداری واگذار کرده با تایید شورا و با ارزش افزوده بود و برای تسویه بدهی بانکی استفاده شده است؛ بانک شهر و تجارت.

آخوندی ادامه داد: در بحث فروش اموال غیر منقول حدود ۱۶ هزار میلیارد تومان دیده شده و وام ها و اوراق نیز ۱۴ همت دیده شده است.در بحث آسفالت ۵هزار ۹۰۰میلیارد تومان بودجه برای سال آینده در نظر گرفته شد. در موضوع احداث تقاطع غیر همسطح در سطح شهر ۲۵۸۰میلیارد تومان بودجه در نظر گرفته شده است. در بوجه مناطق ۵۸ درصد رشد داشتیم. منطقه ۱۵، ۶.۲ بودجه را به خود اختصاص داده است. منطقه ۱۶، ۹۹درصد بوجه آن افزایش پیدا کرد.
وی تصریح کرد: سازمان ورزش ۱۶۰۰ میلیارد تومان بودجه دارد، سال آینده بیش از ۳هزار میلیارد تومان به ورزش و زیرساخت های ورزشی اختصاص یافت که از میزان وزارت ورزش بیشتر است.
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه یک همت ردیف اعتباری برای زیرساخت‌های های برقی سازی در نظر گرفته شده است، اظهارکرد: به عنوان کمک به موارد فنی، اعتباری، بازسازی و نوسازی ناوگان حمل‌ونقل عمومی هزار و هفتصد و نود و پنج میلیارد تومان در نظر گرفته شده که بخشی به برقی سازی حمل و نقل می‌رسد.
آخوندی ادامه داد: در سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی ۷۰۰میلیارد تومان برای ساماندهی و توانمندسازی افراد آسیب دیده، معتادان متجاهر و... در نظر گرفته شده که نسبت به سال قبل افزایش پیدا کرده است. ضمن اینکه در ۲۲ منطقه هم بودجه هایی در این زمینه در نظر گرفته شده است.
وی به ضرورت توانمندسازی بانوان سرپرست خانوار هم تاکید کرد و گفت: در بحث توانمندسازی بانوان ۹۸ میلیارد تومان در مناطق بودجه در نظر گرفته شده است. همچنین برای مراکز ویژه دختران و خانواده در ۲۲منطقه نیز ۳۳۵ میلیارد تومان اعتبار اختصاص پیدا کرده است.
آخوندی با بیان اینکه در سازمان نوسازی ۵۳۵ میلیارد تومان برای محلات کم برخوردار مثل نفراباد، ده ونک و... اعتبار در نظر گرفته شده است، تصریح کرد: یک همت هم برای تملک و بهسازی بافت ریزدانه در نظر گرفته شده است.
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران تاکید کرد: بابت احداث، نوسازی ایستگاه ها و تجهیزات آتش نشانی ۱۵۶۷میلیارد تومان برای احیا، تملک و ایجاد باغ های جدید در تهران ۷۰۰میلیارد تومان، برای توسعه جنگل‌کاری کمربند سبز۱۰۰ میلیارد تومان، برای آبرسانی هوشمند شبکه ای فضای سبز تهران ۴۰۰میلیارد تومان، برای انتقال پساب تصفیه خانه ها ۵۰۵ میلیار تومان، برای ساماندهی روددره ها به ویژه فرحزاد ۱۰۰میلیارد تومان و برای احداث بوستان های جدید در سطح شهر تهران ۳۶۹ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است‌.
وی افزود: ۳هزار و سیصد میلیارد تومان برای رفت و روب و پاکسازی معابر در سازمان پسماند در نظر گرفته شده است. ضمن اینکه تکمیل پایانه شرق ۲۰۵ میلیارد و احداث پارکینگ ها در سطح شهر تهران هم ۵۴۰ میلیارد تومان را به خود اختصاص داده اند.
آخوندی تاکید کرد: برای احداث و بهسازی زیرساخت‌های گردشگری شهر تهران نیز ۴۰۰ میلیارد تومان اختصاص پیدا کرده است.
همیشه ثبت هزینه ها خصوصا عمرانی به سرعت عملی نمی شود
در ادامه رییس شورای شهر تهران با بیان اینکه بودجه شهرداری در سال جاری با احتساب متمم از ۱۰۴ همت به ۱۵۰ همت در سال آینده رسیده است، اظهار کرد: اینکه متمم ارائه شده به این معناست که درآمدها در حال تحقق است. بودجه چندان زیاد نشده بلکه قیمت ها بالا رفته است. نباید خیلی خوشحال شویم که بودجه به این میزان رسیده بلکه باید این موضوع را در نظر گرفت که متأسفانه هزینه ها افزایش یافته است.

چمران تأکید کرد: قطعاً ما باز هم مشکل خواهیم داشت و باید تلاش کنیم که محقق شود؛ شهرداری رقم بیشتری پیشنهاد داده بود و شورا رقم ۱۷۰ همتی را به ۱۵۰ همت کاهش داد.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با تأکید بر اینکه ثبت هزینه ها به سرعت عملی نمی شود، گفت: در مواردی ثبت هزینه های پروژه های عمرانی به سال بعد موکول می شود و این موضوع همواره وجود داشته است.

 
تمام درآمدهای حوزه شهرسازی ناپایدار نیست
وی با بیان اینکه عوارض اضافه بر طرح جامع شهر و تراکم و یا جرائمی که بر اساس تخلف اخذ می شود، درآمد ناپایدار است، یادآور شد: تمام درآمدهای حوزه شهرسازی ناپایدار نیست. برخی از نقاط شهر نیاز به بازسازی و نوسازی دارند و ما ظرفیت نوسازی و بازسازی زیادی داریم. این موارد درآمدهایی است که باید ایجاد شود.

چمران تأکید کرد: افزایش عوارض به همین دلیل از میزان حقوق کارمندان کمتر بود؛ تلاش بر این بود که کسی که بیشتر ساخت و ساز انجام داده و بیشتر از شهر استفاده کرده، عوارض بیشتری بپردازد. عوارض بخش اول عوارض پایدار است که متأسفانه این عوارض پایدار هنوز افزایش خوبی نداشته و البته از ابتدا نیز کم بوده است.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه در برخی سالها فیش عوارض نوسازی چاپ نشده بود، گفت: این موضوع مطرح می شد که هزینه عوارض پایدار از هزینه چاپ فیش های عوارض کمتر است.

وی ادامه داد: افزایش عوارض به صورت پنج ساله انجام شد؛ البته این افزایش با نرخ تورم همسان نیست. رقم عوارض مقداری افزایش یافته است. نباید در زمان آغاز ساخت یک ساختمان تمام پول را از مالکان گرفت. بیمه، شهرداری و بخش های مختلف در ابتدای ساخت، رقم بالایی اخذ می کنند و می گویند: برو بساز!

چمران با تأکید بر اینکه امیدواریم به تدریج اخذ عوارض پایدار افزایش یابد، تصریح کرد: ۳۶ درصد از اعتبارات بودجه هزینه ای و مابقی آن عمرانی است.
سال آینده وضعیت ناوگان حمل و نقل عمومی بهتر می شود
رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه یکی از شرکت های داخلی تنها ۵۰ دستگاه اتوبوس تحویل داده است، اظهار کرد: تعدادی از اتوبوس ها نیز در حال تست است و سال آینده وارد ناوگان خواهد شد. شهرداری قراردادها را منعقد کرده و مبالغ را پرداخت کرده است.

 
برنامه های مشترک شهرداری و بنیاد برای کاهش اجاره بها در تهران
وی با تأکید بر اینکه می توان این وعده را داد که سال آینده وضعیت ناوگان حمل و نقل عمومی بهتر خواهد بود، گفت: در حوزه مسکن نیز برنامه های زیادی در نظر گرفته شده است. بنیاد و شهرداری برنامه های مشترک را اجرا خواهند کرد که در کاهش اجاره بها مؤثر خواهد بود، اما چون عملیاتی نشده جزئیات بیشتری را نمی توان ارائه کرد.

چمران با بیان اینکه حضور چینی ها برای ساخت مسکن هنوز در حد تفاهم نامه است، تصریح کرد: به محض اینکه این تفاهم نامه ها به قرارداد تبدیل شود، جزئیات آن اعلام خواهد شد.
چمران با بیان اینکه ما هم از خدا می خواهیم شهر ارزان اداره شود، تأکید کرد: تلاش ما بر این است که شهر در بخش های مختلف ارزان اداره شود. تلاش این بوده که برای مثال در بخش خدمات شهری با پیمانکارانی قرارداد منعقد شود که قیمت ها ارزان تر تمام شود و امیدواریم تمام دستگاه ها پای کار بیایند تا شهر را برای مردم ارزان تر کنیم.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با تأکید بر اینکه برخی اموال باید فروخته شود، تصریح کرد: برخی از این اموال ضرورت نگهداری برای شهرداری ندارد. وقتی ملکی خوب باشد حفظ خواهد شد تا از آن درآمد حاصل شود. اینگونه نیست که دارایی های شهر را به فروش بگذاریم و قطعاً مواردی که برای شهر ارزشمند و درآمدزاست، به فروش نخواهد رسید. مواردی به صورت پایاپای به فروش می رسد و درآمد حاصل از آن صرف توسعه شهر خواهد شد.
وی با بیان اینکه ۱۲ هزار میلیارد یورو برای توسعه حمل و نقل عمومی و دیگر بخش هاست، اظهار کرد: دولت برای مترو حداقل نیمی از هزینه ها را پرداخت خواهد کرد و بخشی از آن را شهرداری پرداخت می کند. رقم قراردادهای چین توسط دولت، بخش خصوصی خارجی و بخش خصوصی داخلی پرداخت خواهد شد و فراتر از بودجه شهرداری است.
چمران با بیان اینکه پروژه امتداد بزرگراه یادگار امام در سال آینده بودجه خوبی را به خود اختصاص داده است، یادآور شد: اگر معارضین پروژه بزرگراه شهید بروجردی برطرف شود، سال آینده به طور کامل به بهره برداری خواهد رسید. برای بزرگراه شهید شوشتری نیز اعتبار ویژه ای پیش بینی شده و فاز اول آن سال آینده اجرایی خواهد شد.
رئیس شورای اسلامی شهر تهران با تأکید بر اینکه بنده وعده ای نمی دهم، گفت: بنده در مورد کارهایی که انجام شده، صحبت کردم. شهرداری حتی برای اتوبوس برقی نیز قرارداد بست و عملیاتی شده اما خودروساز اعلام کرده که تا پایان سال آینده اتوبوس تحویل می دهد. ما حتی اگر قیمت اتوبوس داخلی گران تر باشد ترجیح می دهیم که از تولید داخلی حمایت کنیم.

وی افزود: قراردادهایی که در داخل کشور منعقد شد گران تر است و باز هم تأکید می کنیم که از شرکت های داخلی خریداری شود. شرکت های خارجی نیز پس از جبران ضرورت های فعلی باید انتقال تکنولوژی را در پیش بگیرند.

چمران با بیان اینکه زمانی خرید خارجی انجام می شود که ببینیم اتوبوس تأمین نمی شود، گفت: بیشترین اتوبوس داخلی تحویلی ۵۰ دستگاه است و از همان خودروساز نیز تشکر می کنیم؛ چراکه می دانیم تمام توان خود را به کار گرفتند تا همین میزان اتوبوس را نیز تحویل دهند. برخی خودروسازان نیز ۳۵ دستگاه می توانند تحویل دهند. تعدادی از اتوبوس ها وارد خطوط شده و پس از این نیز به تدریج اتوبوس ها وارد خواهد شد.

وی تأکید کرد: تلاش بر این است که با کمک مپنا و جهاد دانشگاهی اتوبوس های برقی در داخل کشور تولید شود. در بخش داخلی به برخی خودروسازان برای ایرادات اتوبوس ها هشدار داده شد و خودشان نیز می دانند و برای رفع آن تلاش می کنند. ما نیز به آنها کمک می کنیم تا ایرادات را رفع کنند. ما اتوبوس خارجی معیوب نداریم و تنها چند دستگاه وارد شده که به صورت آزمایشی در حال فعالیت هستند. شرکت خارجی این تضمین را داده که در صورت وجود مشکل، اتوبوس های جایگزین را تأمین کند.
در صورت تحویل به موقع تا پایان۱۴۰۳ دو هزار اتوبوس تولید داخلی به ناوگان وارد می شود

رئیس شورای شهر تهران گفت: شرکتی که ما در چین با آن قرارداد بسته ایم روزانه ۴۵۰ دستگاه اتوبوس می سازد و نه تنها برای ما بلکه برای اروپا و آمریکا نیز اتوبوس تولید می کند؛ البته قیمت آن اتوبوس ها بالاتر است.

وی ابراز امیدواری کرد که اتوبوس ها به موقع تحویل داده شود و تا پایان سال آینده دو هزار دستگاه اتوبوس تولید داخلی به ناوگان وارد شود.
ساخت واگن های مترو در حال انجام است

چمران با بیان اینکه قراردادهای تولید واگن نیز منعقد شده است، خاطرنشان کرد: کارسازی ها صورت گرفته و ساخت واگن های مترو در حال انجام است.
چمران با تأکید بر اینکه با پیشنهاد وزارت صمت و اصرار وزیر صمت، تمام اتوبوس های وارداتی از چین برقی خواهند بود، گفت: در حوزه برقی سازی داخلی نیز تعدادی اتوبوس تا پایان سال آینده تحویل داده خواهد شد. سه شرکت کنار هم قرار خواهند گرفت تا اتوبوس های داخلی ساخته شود.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه ۱۶ هزار میلیارد تومان اعتبار برای بارگذاری املاک پیش بینی شده است، خاطرنشان کرد: بخشی از این اعتبار برای مولدسازی است. بخشی دیگر نیز ساخت و ساز انجام داده اند که دیگر نیازی به مولدسازی ندارد.

وی با اعلام اینکه در حوزه شهرسازی و تخلفات باید خلاصه بگوییم که کیسه ای برای این موضوع ندوخته ایم، اظهار کرد: ما بودجه کمی برای این بخش در نظر گرفته ایم و تمام تلاش ما این است که جلوی تخلفات را بگیریم. حتی در منطقه ۱۹ برای جلوگیری از ساخت و ساز غیرمجاز کشته دادیم.

چمران تأکید کرد: شورا و شهرداری برای تخلفات کیسه ندوخته است و همواره سعی کردیم که درآمد حاصل از تخلفات که ناگزیر است، کم باشد. شهرداری به اندازه ای درآمد دارد که چشم به تخلفات ندوزد. تلاش ما این است که طرح جامع و تفصیلی به خوبی اجرایی شود.
چمران در ادامه این جلسه با بیان اینکه محدوده شهر تهران به هیچ وجه بزرگ نشده است، خاطرنشان کرد: اگر اسلامشهر، رباط کریم و لواسان را ببینیم، این شهرها بزرگتر می شوند و به طرف تهران می آیند و پایتخت را می بلعند. این برداشت غلطی است که می گویند تهران بزرگ می شود. در واقع تهران در محدوده خود باقی مانده و کسی حق ندارد یک سانتی متر از این محدوده پیش برود.

رئیس شورای شهر تهران با اعلام اینکه اگر می بینیم در آن سوی بزرگراه آزادگان مرتضی گرد پدید آمده مربوط به شهر تهران نیست، اظهار کرد: شهرداری تهران نمی تواند در امور این بخش دخالت کند و مرتضی گرد دهداری و تشکیلات دارد. البته انتقال پسماند این بخش را شهرداری انجام می دهد.

وی افزود: افزایش درصدی جمعیت شهر تهران نسبت به شهرهای دیگر کمتر است البته جمعیت روزانه به دلیل ورود افرادی از پردیس، پرند، کرج و دیگر شهرها به پایتخت برای اشتغال افزایش می یابد.
حضور چینی ها در موضوع مسکن بیشتر در حوزه سرمایه گذاری است
رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه در مسکن بحث چینی و غیرچینی نیست، گفت: در ساخت مسکن مهر نیز ترک ها در تهران مسکن ساختند و رفتند. ساخت مسکن به مسائل سیاسی ارتباطی ندارد. اگر بتوانیم مسکن بسازیم که خواهیم ساخت. سرعت ساخت و ساز در کشور ما متأسفانه پایین است و ترکیه جلوتر از ماست.

وی افزود: یک شرکت ترکیه ای در روسیه در حال ساخت مسکن است؛ چراکه روس ها اعلام کردند که دو ساله مسکن می سازند در حالیکه ترکیه یک ساله مسکن می سازد. در ایران موضوع حضور چینی ها بیشتر در حوزه سرمایه گذاری است و قاعدتاً اگر از نیروی انسانی و مهندسان ایرانی استفاده کنند، ارزان تر خواهد بود. همانطور که گفتیم هنوز جزئیات مشخص نشده است.
چمران با بیان اینکه بودجه حوزه حمل و نقل در سال قبل ۲۷ هزار میلیارد تومان بوده است، گفت: در بودجه امسال برای حمل و نقل و ترافیک، تقریبا به اندازه کل بودجه سال گذشته اعتبار پیش بینی شده است.
تخصیص ۶۰۰ میلیارد تومان در متمم بودجه امسال برای ترمیم حقوق کارکنان
به گزارش خبرنگار شهر ناصر امانی عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورا نیز با بیان اینکه بر اساس برنامه چهارم، شهرداری موظف شده ۵۰ درصد از نیروهای خروجی از مجموعه را وارد کند، گفت: این اقدام گامی به سوی کوچک سازی است. بنابر گزارشات شهرداری تهران این موضوع را رعایت کرده اما در حوزه استخدامی، شهرداری تابع مقررات کشوری است.

وی ادامه داد: استخدام ایثارگران و تبدیل وضعیت آنها بر اساس قانون باید انجام می شد و شهرداری موظف بود نسبت به تبدیل وضعیت این نیروها اقدام کند و بر این اساس باید هفت تا هشت هزار نفر تبدیل وضعیت شوند.

رئیس کمیته منابع انسانی شورای شهر تهران با بیان اینکه حرکت به سمت کوچک سازی از سیاست های شوراست و تلاش شد که این مهم حاصل شود، تأکید کرد: در بودجه سال آینده اعتبارات حوزه نیروی انسانی افزایش یافت و در تبصره ها نیز پیش بینی شده که اگر در شورای عالی کار بیش از ۲۰ درصد افزایش پیش بینی شود، شهرداری می تواند اصلاحیه ارائه دهد.

وی افزود: شهرداری موظف شده ۲۰ درصد افزایش حقوق که در سال ۱۴۰۰ کارمندان شهرداری های سراسر کشور به جز تهران از آن استفاده کردند، برای نیروهای شهرداری تهران اجرایی کند.

امانی با بیان اینکه دو هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان برای پرداخت حقوق و مزایا و رفاهیات بازنشستگان پیش بینی شده است، گفت: شهرداری موظف شده نسبت به جبران کمبودهای سازمان بازنشستگی اقدام کند. در تبصره ای نیز هزینه های درمانی همچون حقوق کارکنان ماهانه تسویه خواهد شد تا مراکز درمانی با این ادعا که مطالبات پرداخت نشده، از ارائه خدمات امتناع نکنند.

وی با تأکید بر اینکه در متمم بودجه امسال ۶۰۰ میلیارد تومان و همچنین در سال آینده بودجه مشخصی برای ترمیم حقوق کارکنان پیش بینی شده است، خاطرنشان کرد: در صورت حل مشکل در مجلس شورای اسلامی، پیش بینی های لازم در بودجه سال آینده شهرداری تهران صورت گرفته است.

انتهای پیام/



کلمات کلیدی


captcha