سید حسن نصرالله: مقاومت در منطقه به برکت ایران است
تاریخ: ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: 03:31:05


https://www.jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/41c5ec36f7dc7b01503f80d11534264c.gif

https://www.jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/1292629eb417d32d4d06d37c9972b3df.gif

https://www.jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/84b2488ef7bbd87ff45490e86203b529.gif

https://www.jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/f465f69da6c92312814cfe6a796f179e.gif

https://www.jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/1536577c8e30474f10938e6c16a741e9.jpg

https://www.jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/e0d561a803d2b19db9d1d21a2d5e4cfa.gif

https://www.jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/a0456bb9971b4c4fb889d0cbea5300fc.gif

https://www.jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/f76759aa7d5af412a42d2cf2a058bdbd.gif

https://www.jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/ce516690fd1692d32f60002f0db0964d.jpg

https://www.jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/4c5764165ae2c63edddad6a3475716ab.gif

https://www.jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/137aef71b8b778dc22a251150d191e07.jpg

https://www.jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/ca7159130a9f46d77b2d721a834a4616.gif

https://www.jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/bbb17b00fae428c0c85fa5a1ae1a2051.gif

logo-samandehi


کد خبر : 80178 || تاریخ : ۱۴۰۲/۰۸/۲۰ ۲۳:۳۵                 آسیا اقیانوسیه

سید حسن نصرالله: مقاومت در منطقه به برکت ایران است


دبیرکل حزب الله لبنان در سخنرانی به مناسبت روز شهید، گفت، اگر مقاومتی در لبنان و فلسطین و جنبش‌های مقاومت در منطقه وجود دارد، به برکت رهبری ایران است.


سید حسن نصرالله: مقاومت در منطقه به برکت ایران است

به گزارش سرویس بین الملل جامعه ایده آل؛ به نقل از شبکه تلویزیونی المیادین سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان در سخنرانی به مناسبت روز شهید، گفت، اگر مقاومتی در لبنان و فلسطین و جنبش‌های مقاومت در منطقه وجود دارد، به برکت رهبری ایران است. ایران با وجود همه تهدیدات، از هیچ حمایتی از مقاومت فروگذار نکرده است تا ملت‌های منطقه ایستادگی کنند. ایران به نیابت از جنبش‌های مقاومت تصمیم نمی‌گیرد، بلکه پشتیبان و حامی آنان باقی خواهد ماند.

 

خون بر شمشیر پیروز می‌شود

سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان در سخنرانی به مناسبت روز شهید، گفت، شهادت زمینه ساز پیروزی است، همانطور که امام خمینی (ره) درباره کربلا گفت، خون بر شمشیر پیروز است.

سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان در سخنرانی به مناسبت روز شهید، گفت، شهادت زمینه ساز پیروزی است، همانطور که امام خمینی (ره) درباره کربلا گفت، خون بر شمشیر پیروز است. از ۴۱ سال پیش تا به امروز، می‌گوییم شهدای ما در راه خدا کشته شدند و شهدای عالی مقام هستند. شهدا در فرهنگ ما جایگاه و قداست ویژه‌ای دارند، همانطور که خداوند آنان را تمجید کرده است. انهدام مقر حاکم نظامی در صور که ۴۱ سال پیش رخ داد، یکی از بزرگترین مصادیق این سخن خداوند است که «لِیَسُوءُوا وُجُوهَکُمْ» (اثر بیچارگی و خوف و اندوه بر رخسار شما نشاند). آنچه هم که در هفتم اکتبر در فلسطین رخ داد، یکی از مصادیق همین سخن الهی است.
سید حسن نصرالله افزود، خون احمد قصیر شهادت طلب بود که بر شمشیر آمریکا و اسرائیل پیروز شد. در شرایط دشوار، شاهد هستیم که خانواده‌های شهدا اصرار بیشتری بر پیگیری راه شهدا دارند.

به شهدا و خانواده‌هایشان افتخار می‌کنیم


سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان در سخنرانی به مناسبت روز شهید، گفت، به شهدا و خانواده هایشان در این روز که روز شهید مقاومت است، افتخار می‌کنیم. به فرماندهان شهید و علمایی که در همه نبرد‌ها و در هر جایی از زنان و مردان و کودکان کشته شدند، افتخار می‌کنیم.
سید حسن نصرالله افزود، در جنگ ژوئیه سال ۲۰۰۶ شاهد بودیم که همه اعضای بعضی خانواده‌ها شهید شدند.
 
 
هدف جنایت‌ها در غزه، تحمیل فرهنگ تسلیم شدن به مردم منطقه است


سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان در سخنرانی به مناسبت روز شهید، گفت، تهاجم و جنایت‌های جنگی در نوار غزه، انتقام وحشیانه و بدون حد و مرز اسرائیل است. هدف آنچه که در غزه رخ می‌دهد، وادار کردن ملت‌های منطقه به پذیرفتن فرهنگ تسلیم شدن است و می‌خواهد بگوید هزینه مقاومت بسیار سنگین است.
سید حسن نصرالله افزود، رژیم صهیونیستی به صورت علنی و آشکار به بیمارستان‌ها در نوار غزه در برابر چشمان جهانیان حمله می‌کند. وحشی گری اسرائیل در نوار غزه نه تنها کاهش نیافته، بلکه هر روز تشدید شده است. دشمن با این کشتار‌ها نخواهد توانست ملت فلسطین و ملت‌های منطقه را به زانو درآورد. این جنایت‌ها، ۷۵ سال است که ادامه دارد و نتیجه آن مقاومت و اراده بیشتر بود. اشغالگران با جنایت‌های خود در غزه و قتل عمدی و وحشیانه، لبنان را خطاب قرار می‌دهند. اشغالگران اشتباه می‌کنند و همه اهداف آن‌ها شکست خواهد خورد و کشتار‌ها در طول تاریخ از جمله در دیریاسین، این موضوع را ثابت می‌کند. فرهنگ مقاومت نسل بعد از نسل با وجود کشتار‌ها گسترش پیدا کرد تا جایی که به عملیات بزرگ گردان‌های القسام در هفتم اکتبر رسید.

 
جنایت‌ها، باعث نخواهد شد ملت‌های ما مقاومت را رها کنند


سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان در سخنرانی به مناسبت روز شهید، گفت، جنایت‌های اشغالگران در طول چند دهه گذشته و حتی تهاجم ژوئیه، باعث نشد که لبنانی‌ها مقاومت را رها کنند. متاسفانه بعضی از رسانه‌ها و نویسندگان عرب، به عمد یا غیر عمد، به تحقق اهداف اسرائیل کمک می‌کنند، اما این کار هم شکست خواهد خورد. اسرائیلی‌ها باید از تحقق اهداف خود ناامید باشند و ملت‌های ما ثابت کردند انتخاب آنان، پیروزی، آزادی و کرامت است.
سید حسن نصرالله افزود، دشمن ضربات سنگینی به خودش می‌زند که از جمله آنها، آشکار شدن ماهیت وحشی آن است. اشغالگران، ضربه سختی به طرح‌های عادی سازی روابط زدند و موضع گیری ملت‌ها در مخالفت با عادی سازی روابط تشدید خواهد شد. شاهد تحول در افکار عمومی جهان به ویژه در کشور‌های غربی هستیم و آنچه که در آمریکا و اروپا رخ می‌دهد، مهم است. دشمن اسرائیلی با گذشت زمان، زیر فشار بیشتر قرار می‌گیرد و بعضی سران کشور‌های غربی، از این رژیم حمایت می‌کنند. هم اکنون دشمن اسرائیلی، حامی جز آمریکا و دنباله روی آن یعنی انگلیس، ندارد.
وی خاطر نشان کرد: کسی که می‌تواند این تهاجم را متوقف کند، همان کسی است که در واقع این تهاجم را هدایت می‌کند و آن دولت آمریکاست. همه فشار‌ها هم باید بر آمریکایی‌ها باشد. فلسطینیان از نشست سران کشور‌های عربی و اسلامی می‌خواهند حداقل موضع مشترک اتخاذ کنند. فلسطینیان امیدوارند نشست امروز ریاض بتواند، دولت آمریکا را برای متوقف کردن این تهاجم، زیر فشار قرار دهد.

شاهد ناتوانی اشغالگران در غزه هستیم


سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان در سخنرانی به مناسبت روز شهید، گفت، فلسطینیان امیدوارند نشست امروز ریاض بتواند گذرگاه رفح را برای انتقال کمک‌ها و مجروحان بازگشایی کند. با وجود شرایط دشوار و دردناک انسانی و روانی، مبارزان در برابر تیپ‌های تکاور ارتش اشغالگر ایستادگی می‌کنند که بیانگر ناتوانی اسرائیل است. اسرائیل هیچ دستاوردی نداشته است تا به افکار عمومی خود ارائه کند. ابتکار رزمندگان تعیین کننده است و امروز همه نگاه‌ها به عرصه میدانی است.
نصرالله افزود، اشغالگران هنوز از ارائه تصویر «پیروزی» برای خود یا «شکست» مقاومت، ناتوان مانده اند. گسترش مقاومت در کرانه باختری، ممکن است اشغالگران را به خارج کردن بعضی لشکر‌ها از مرز‌ها با غزه و لبنان وادار کند. حملات موشکی و پهپادی نیرو‌های یمنی به اهداف اسرائیل، نتایج مهمی به همراه دارد. اهمیت حمایت نیرو‌های مسلح یمن از فلسطین آن است که همزمان ارتش و مقاومت است. دشمن مجبور شد بعضی از پدافند هوایی و گنبد آهنین و موشک‌های پاتریوت را از جنوب و شمال فلسطین به ایلات منتقل کند. حملات نیرو‌های یمنی که از آن استقبال می‌کنیم باعث تشدید فشار بر اشغالگران شد، زیرا شهرک نشینان را آواره کرد.

 
یمن را به از سرگیری جنگ تهدید کردند


شبکه تلویزیونی المیادین گزارش داد: سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان در سخنرانی به مناسبت روز شهید، گفت، متاسفانه گفته می‌شود بعضی کشور‌های عربی در مقابله با موشک‌ها و پهپاد‌های یمنی که علیه اسرائیل شلیک می‌شود، مشارکت دارند.
سید حسن نصرالله افزود، فشار‌های سیاسی، امنیتی و اقتصادی بر دشمن، آن را وادار می‌کند در زورگویی خود بازنگری کند. یمن را به از سرگیری جنگ علیه آن تهدید کردند، اما کسی به این تهدیدات گوش نکرد. هیچ جایی از جهان مانند یمن شاهد برگزاری تظاهرات در حمایت از غزه نبوده است.
وی خاطر نشان کرد: مقاومت اسلامی در عراق، در چارچوب حمایت از غزه و فلسطین، پایگاه‌های آمریکا را در سوریه و عراق هدف قرار می‌دهد. واشنگتن به ۴۶ حمله به پایگاه‌های خود در عراق و سوریه اعتراف کرد که در آن‌ها بیش از ۵۰ نفر زخمی شدند. عملیات مقاومت عراق به ایده آزاد کردن عراق و سوریه از پایگاه‌های اشغالی در دو دو کشور، کمک می‌کند. آمریکایی‌ها تهدیداتی برای مقامت عراق، یمن و لبنان ارسال کردند و از هر کانالی برای رساندن این تهدیدات استفاده کردند، با این وجود عملیات ما متوقف نشد. توقف حملات علیه منافع آمریکا در منطقه، به توقف جنگ علیه غزه ارتباط دارد. سوریه موضع غیرقابل بحث در برابر غزه دارد. سوریه میزبان گروه‌های مقاومت است و بار سنگینی در برابر این نبردها، بر دوش آن گذاشته شده است. عملیات مقاومت عراق بیانگر شجاعت چشمگیر در برابر آمریکاییهاست که با ناوگان‌های خود منطقه را پر کرده اند. اگر آمریکایی‌ها می‌خواهند این عملیات علیه خود را متوقف کنند، باید تهاجم علیه غزه را متوقف کنند. اسرائیل درباره طرفی که پهپادی را به طرف ایلات پرتاب کرده بود، سردرگم شد و حزب الله را مسئول آن معرفی کرد و به ما در سوریه حمله کرد.


تظاهرات در شهر‌های یمن بی نظیر است


سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان: یمن در کاری که می‌کند، اقدامات بزرگ و بسیار قابل تقدیری انجام می‌دهد، هر چند که قبل از این کار و بعد از آن، تهدید‌هایی علیه آن‌ها مطرح شده است و آن‌ها تهدید شدند که باردیگر جنگ علیه آن‌ها به راه انداخته می‌شود، جنگ علیه یمن و ملت یمن، کاملا آمریکایی بوده و هست، اما آن‌ها به این تهدید‌ها گوش نکردند این، در مورد سایر گروه‌های مقاومت در منطقه نیز صدق می‌کند و آن‌ها به موضع خود پایبند هستند. البته در کنار حضور مردمی که در جهان عربی و اسلامی نظیر ندارد بلکه در جهان نظیر ندارد. تاکنون در هیچ جایی از جهان تظاهرات و تجمع‌های مردمی مانند تظاهراتی که در شهر‌های یمن شاهد بودیم، ندیده ایم.

سطح عملیات مقاومت اسلامی لبنان ارتقا پیدا کرد


شبکه تلویزیونی المیادین  گزارش داد: سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان در سخنرانی به مناسبت روز شهید، گفت، عملیات مقاومت اسلامی در لبنان، با وجود همه اقدامات پیشگیرانه اشغالگران، ادامه دارد. با وجود پهپاد‌های مسلح دشمن که سلاح جدیدی است که در تهاجم سال ۲۰۰۶ وجود نداشت، عملیات ما ادامه دارد و به مثابه عملیات شهادت طلبانه است. سطح عملیات مقاومت اسلامی لبنان از نظر گستردگی و نوع سلاح‌هایی که به کار گرفته می‌شود در عمق فلسطین اشغالی، مانند پهپاد‌های تهاجمی و نیز نوع راکت ها، ارتقا پیدا کرد. مقاومت اسلامی در لبنان، استفاده از راکت‌های برکان را که وزن کلاهک آن به نیم تن می‌رسد، آغاز کرد. رسانه‌های اسرائیلی به رسیدن ۳۵۰ زخمی اسرائیل به بیمارستان‌ها اعتراف کردند. آن‌ها تلاش می‌کنند کشته‌ها و زخمی‌های خود را پنهان کنند و آنان را در آمار کلی کشته‌ها و زخمی‌های خود ادغام می‌کنند. پس از شهادت یک مادربزرگ و سه نوه‌اش، مقاومت به سرعت پاسخ داد و شهرک کریات شمونه را با کاتیوشا هدف قرار داد. عملیات در این جبهه همچنان ادامه خواهد داشت. دشمن اعتراف می‌کند که سطح عملیات در جبهه لبنان ارتقا پیدا کرده است و این موضوع نگرانی دشمن را تشدید می‌کند. بار دیگر از رزمندگان قهرمان و حمایت‌های مستقیم مردم از مقاومت، تمجید می‌کنم.
سید حسن نصرالله افزود، مقاومت اسلامی به طور رسمی به دشمن اسرائیلی اعلام کرد با هدف قرار گرفتن غیرنظامیان مسامحه نخواهد کرد. مقاومت هر روز پهپاد‌های شناسایی را به عمق فلسطین اشغالی تا حیفا ارسال می‌کند و بعضی از آن‌ها بر می‌گردند و بعضی بر نمی‌گردند. افزایش نگرانی رژیم اشغالگر باعث شد تهدیدات علیه لبنان را تشدید کند. موضع گیری کلی در لبنان همبستگی با لبنان است و از عملیات مقاومت حمایت یا دستکم آن را درک می‌کند. سیاست ما در نبرد فعلی، عرصه میدانی است که مشخص می‌کند چه اقداماتی صورت می‌گیرد و ما سپس برای بیان تحولات، سخنرانی می‌کنیم. ما در نبرد پایداری، صبر و انباشت موفقیت‌ها قرار داریم و گذشت زمان است که مقاومت و ملت‌ها به آن نیاز دارند و شکست را به دشمن تحمیل می‌کند. ادامه فداکاری‌ها، باعث می‌شود دشمن شکست را بپذیرد و به آن اعتراف کند. دشمن سردرگم شده است و این سردرگمی در سخنان متناقض بنیامین نتانیاهو آشکار است. گذشت زمان به نفع دشمن نیست و شاهد شکست میدانی آن در وادار کردن غزه به تسلیم شدن هستیم و افکار عمومی در جهان متحول شده است و دشمن نگران گسترش جبهه هاست. همه عوامل از جمله موضوع اسیران، دشمن را زیر فشار قرار می‌دهد و ما باید به مقاومت ادامه دهیم. با وجود همه کشتارها، دشمن باید در تحقق اهداف خود ناکام بماند. با همه شهدا تجدید پیمان می‌کنیم که به حرکت در این مسیر برای حفظ اهداف آنان ادامه دهیم تا زمانی که به پیروزی برسیم و پیروزی به طور قطع به دست خواهد آمد.



کلمات کلیدی


captcha