تأکید نشست ریاض بر توقف صادرات سلاح به رژیم صهیونیستی
تاریخ: ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: 00:45:45


https://www.jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/41c5ec36f7dc7b01503f80d11534264c.gif

https://www.jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/1292629eb417d32d4d06d37c9972b3df.gif

https://www.jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/84b2488ef7bbd87ff45490e86203b529.gif

https://www.jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/f465f69da6c92312814cfe6a796f179e.gif

https://www.jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/1536577c8e30474f10938e6c16a741e9.jpg

https://www.jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/e0d561a803d2b19db9d1d21a2d5e4cfa.gif

https://www.jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/a0456bb9971b4c4fb889d0cbea5300fc.gif

https://www.jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/f76759aa7d5af412a42d2cf2a058bdbd.gif

https://www.jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/ce516690fd1692d32f60002f0db0964d.jpg

https://www.jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/4c5764165ae2c63edddad6a3475716ab.gif

https://www.jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/137aef71b8b778dc22a251150d191e07.jpg

https://www.jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/ca7159130a9f46d77b2d721a834a4616.gif

https://www.jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/bbb17b00fae428c0c85fa5a1ae1a2051.gif

logo-samandehi


کد خبر : 80181 || تاریخ : ۱۴۰۲/۰۸/۲۰ ۲۳:۵۴                 آسیا اقیانوسیه

تأکید نشست ریاض بر توقف صادرات سلاح به رژیم صهیونیستی


حاضرین در نشست ریاض با صدور بیانیه‌ پایانی از همه کشورها خواستند تا صادرات سلاح و مهمات به رژیم صهیونیستی را متوقف کنند.


 تأکید نشست ریاض بر توقف صادرات سلاح به رژیم صهیونیستی

 به گزارش سرویس بین الملل جامعه ایده آل؛ سران کشورهای مختلف در اجلاس سران عربی - اسلامی در شهر ریاض بر توقف فوری عملیات نظامی، ایجاد گذرگاه انسانی، ارسال کمک‌های بشردوستانه، خودداری از اعمال معیار‌های دوگانه غرب، جلوگیری از تهاجم وحشیانه و نسل کشی و رفع محاصره غزه تاکید کردند.

بن سلمان: عملیات نظامی باید فوری متوقف شود

«محمد بن سلمان» ولیعهد سعودی بر مخالفت کشورش با جنگ همه جانبه ارتش رژیم صهیونیستی علیه ساکنان غزه تاکید کرد.
به گزارش الجزیره، وی در آغاز اجلاس سران عربی - اسلامی در شهر ریاض همچنین بر لزوم ایجاد گذرگاه‌های انسانی برای ارسال کمک‌های انسانی و حفظ جان غیرنظامیان تاکید کرد.

بن سلمان همچنین از شکست و ناکامی شورای امنیت و جامعه بین المللی در پایان دادن به جنگ علیه غزه سخن گفت و به حمله به غیرنظامیان و زنان و کودکان و بیمارستان‌ها و ساختار زیربنایی این منطقه اشاره کرد.
وی تاکید کرد: ما کوچاندن اجباری ساکنان غزه را رد می‌کنیم و خواهان رفع محاصره این منطقه هستیم.
بن سلمان همچنین از برخورد دوگانه جامعه بین المللی در قبال مسئله غزه انتقاد کرد.
عربستان از برگزاری نشست عربی-اسلامی مشترک با هدف اتخاذ موضع قوی در قبال تحولات غزه و جنایات رژیم صهیونیستی در این منطقه خبر داد.
وزارت خارجه عربستان پیشتر در بیانیه‌ای از برگزاری نشست عربی-اسلامی واحد به جای برگزاری دو نشست جداگانه خبر داده بود.
در بیانیه وزارت خارجه عربستان آمده است: باتوجه به شرایط ویژه‌ای که غزه شاهد آن است و پس از رایزنی و مشورت با کشور‌های عضو اتحادیه عرب و سازمان همکاری اسلامی، تصمیم به برگزاری نشست عربی-اسلامی مشترک فوق العاده در ریاض در روز شنبه گرفته شد و این به جای نشست عربی و اسلامی ویژه‌ای است که قرار بود جداگانه در همین روز برگزار شود.
وزارت خارجه عربستان اعلام کرد: این تصمیم در راستای وحدت تلاش‌ها و اتخاذ موضع جمعی و یکپارچه اتخاذ شد تا بیانگر اراده عربی و اسلامی مشترک درباره تحولات غزه و اراضی فلسطین باشد به ویژه که این تحولات خطرناک و بی سابقه، مستوجب وحدت عربی و اسلامی در برابر آن و مهار تبعات آن است.

اسد: تنها نتیجه صلح شکست خورده افزایش حملات اسرائیل بود

به گزارش شبکه تلویزیونی الاخباریه سعودی، بشار اسد رئیس جمهور سوریه در نشست مشترک اتحادیه عرب و سازمان همکاری اسلامی گفت: غزه هیچ گاه مسئله نبوده است، فلسطین مسئله است و غزه تجسم ماهیت آن و بیان آشکار رنج مردمش است و سخن گفتن از غزه به صورت مجزا، ما را از اصل غافل می‌کند چرا که غزه جزئی از یک کل است و تجاوز اخیر علیه غزه، تنها یک حادثه در مسیری طولانی است که به ۷۵ سال جنایت صهیونیست‌ها و ۳۲ سال از صلح نافرجام برمی گردد که تنها نتیجه مطلق آن، این است که این رژیم به تجاوزات خود می‌افزاید و فلسطین ظلم و ستم و درد بیشتری را تجربه می‌کند و نه سرزمین بازگشته است و نه حق. نه در فلسطین و نه در جولان. این وضعیتی است که معادله‌ای سیاسی به دنبال داشته است که مفاد آن این است:دوستی بیشتر از سوی اعراب با آن‌ها برابر است با خشونت بیشتر صهیونیست‌ها علیه ما، و دست‌های دراز شده بیشتر از سوی ما مساوی است با کشتار‌های بیشتر علیه ما. در سایه این معادله بسیار روشن نمی‌توان درباره تجاوز علیه غزه صحبت کرد بدون اینکه به دیگر کشتار‌های صهیونیست‌ها علیه فلسطینی‌ها که در گذشته رخ داده است نپرداخت و این مسیر بی تردید ادامه خواهد یافت. در سایه این معادله بسیار روشن، نمی‌توان این جنایت مستمر را از مسیر برخوردمان به عنوان کشور‌های عربی و اسلامی با حوادث مکرر و به صورت مجزا از مسئله فلسطین، جدا کنیم. ادامه تعامل امروز ما با تجاوز علیه غزه با همان وحشی گری، یعنی هموار کردن راه از سوی ما برای تکمیل کشتار‌ها تا به زانو درآوردن ملت و مرگ آرمان فلسطین.
نشست فوق العاده امروز ما، نه تجاوز است و نه کشتار درحالی که هر دوی آن ادامه دارد و هر دوی آن‌ها همراه این رژیم و ویژگی آن است. اما آنچه اضطراری است برتری جویی صهیونیستی بر خودش در وحشی گری است که این مسئله ما را برابر مسئولیت‌های بی سابقه‌ای در گستردگی آن دست کم از نظر انسانی و سیاسی قرار می‌دهد. این در صورتی است که ما امنیت ملی منطقه خودمان را کنار بگذاریم. از نظر انسانی، هیچ اختلافی درباره وظیفه ما در برعهده گرفتن بخش زیادی از بازگرداندن حداقل نیاز‌های ضروری زندگی وجود ندارد چه از طریق کمک‌های فوری یا از طریق بازسازی زیربنا‌های ضروری در مرحله بعد. اما آیا ما همچنان حول چرخه کشتار و کمک می‌چرخیم؟ و پس از آن تجاوزات و بیانیه ها؟ و سوال مهم این است آنچه فلسطینی‌ها از ما می‌خواهند چیست؟ آیا از ما کمک‌های بشردوستانه می‌خواهند؟ یا از ما می‌خواهند که پیش از هر چیزی از آن‌ها برابر کشتاری که علیه آن‌ها صورت می‌گیرد محافظت کنیم؟ نقش ما و اقدام سیاسی ما در اینجا نهفته است. اما اگر سازوکار‌های واقعی برای فشار در اختیار نداشته باشیم هر اقدامی که انجام دهیم یا سخنرانی که ایراد کنیم معنایی نخواهد داشت. حداقل چیزی که در اختیار داریم ابزار‌های سیاسی عملی است نه بیانیه ها؛ و در صدر آن‌ها، متوقف کردن هر گونه مسیر سیاسی با رژیم صهیونیستی است با همه آنچه که این مسیر سیاسی، عناوین اقتصادی یا چیز‌های دیگر به همراه دارد تا بازگرداندن آن‌ها مشروط به پایبندی رژیم به توقف فوری و بلندمدت و نه موقت، جنایات علیه همه فلسطینی‌ها در سراسر فلسطین باشد با اجازه دادن به ورود کمک‌های فوری به غزه. اما سخن گفتن از راه حل تشکیل دو کشور و آغاز روند صلح و دیگر جزئیات و حقوق، با وجود اهمیتی که دارد، اما در این لحظه اضطراری، اولویت ندارد. با علم به اینکه سخن گفتن از آن هیچ ثمر و فایده‌ای نخواهد داشت چرا که شریک و ناظری و مرجعیت و قانونی برای آن وجود ندارد و نمی‌توان حقی را بازگرداند درحالی که مجرم، قاضی شده است و دزد، داور؛ و این وضعیتی است که امروز غرب دارد.‌ای برادران تنها با خواستن ما و بدون درخواست‌های ما از کشور‌های غربی و نهاد‌های بین المللی برای اینکه به مسئولیت خود عمل کنند، آن‌ها تنها مسئولیت‌های استعماری و تاریخی خود را بر اساس سرکوب و غارت ملت‌ها انجام می‌دهند. با خواستن ما فقط، با افکار عمومی مردمی که در کشور‌های ما در جریان است، با آنچه مقاومت قهرمان فلسطین با واقعیتی جدید در منطقه ما تحمیل کرده است، ما این ابزار‌ها را در اختیار داریم و باید از آن استفاده کنیم و از آن برای تحول جهانی که در‌های سیاسی به روی ما گشوده است که برای دهه‌ها بسته بود، بهره ببریم و وارد آن شویم و معادلات را تغییر دهیم تا جان‌های گرانبهایی که در فلسطین فدا شده است، بها و پاداشی باشد برای دستیابی به آنچه در گذشته قادر به انجام آن نبودیم و آنچه باید در حال و آینده انجام دهیم. والسلام علیکم ...


محمود عباس: ملت ما، قربانی قتل عام شده است


رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین گفت: آزادگان جهان، معیار‌های دوگانه را نخواهند پذیرفت و ملت ما، قربانی قتل عام شده است، ۴۰ هزار نفر کشته و زخمی شده اند و هزاران خانه بر سر ساکنان آنان در غزه ویران شده است.


   به گزارش  شبکه تلویزیونی المیادین، محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در سخنرانی خود در نشست مشترک سران کشور‌های عربی و اسلامی در ریاض گفت، ملت ما با تهاجم وحشیانه و نسل کشی از طرف اشغالگرانی روبرو شده است که همه حد و مرز‌ها را زیر پا گذاشته اند. ۴۰ هزار نفر کشته و زخمی شده اند و هزاران خانه بر سر ساکنان آنان در غزه ویران شده است. ملت ما در کرانه باختری با حملات تروریستی نیرو‌های اشغالگر و شهرک نشینان تروریست روبروست. آزادگان جهان، معیار‌های دوگانه را نخواهند پذیرفت و ملت ما، قربانی قتل عام شده است.

 

شاه اردن: هفت اکتبر مبدا ظلم به غزه نیست، این ظلم هفتاد ساله است


عبدالله دوم گفت: ظلمی که فلسطینیان با آن روبرو هستند از هفتم اکتبر آغاز نشد، بلکه هفت دهه است که آغاز شده است.

به گزارش شبکه تلویزیونی المیادین، عبدالله دوم شاه اردن در سخنرانی خود در نشست مشترک سران کشور‌های عربی و اسلامی در ریاض گفت، امروز برای غزه و اهالی آن جمع شده ایم که با قتل و ویرانی در یک جنگ وحشیانه روبرو هستند که باید متوقف شود. هدف ذهنی اسرائیل آن است که نوار غزه را به محل غیرقابل زندگی تبدیل کند. راهکار تشکیل دو کشور تنها راه برای حفظ ثبات و پایان صحنه‌های قتل و خشونت مستمر در چند دهه گذشته است. نمی‌توان در برابر آنچه در نوار غزه رخ می‌دهد، سکوت کرد و اوضاع در آنجا فاجعه بار است. گذرگاه‌های انسانی باید مستمر و امن باشد. اردن همچنان به وظیفه خود در ارسال کمک‌های بشردوستانه برای برادران فلسطینی عمل خواهد کرد.

عبدالله دوم افزود، ظلمی که فلسطینیان با آن روبرو هستند از هفتم اکتبر آغاز نشد، بلکه هفت دهه است آغاز شده است. نظامیان اشغالگر، پزشکان و تیم‌های امدادی، زنان و کودکان و حتی سالمندان را در نوار غزه می‌کشند. اقدام اسرائیل در جلوگیری از ورود آب و غذا و دارو برای اهالی نوار غزه، جنایت جنگی است. جهان تاوان شکست در حل مسئله فلسطین را پس خواهد داد.

 

رئیس جمهور اندونزی: بدون برقراری آتش بس در غزه، اوضاع بهبود نخواهد یافت


به گزارش شبکه تلویزیونی الاخباریه سعودی، رئیس جمهور اندونزی در نشست مشترک اتحادیه عرب و سازمان همکاری اسلامی در ریاض گفت: امیدواریم این نشست نتایج ملموسی در پایان دادن به جنایات اسرائیل در غزه داشته باشد. این رنج مدت زیادی ادامه یافته است و همه مردم در سراسر جهان و بسیاری از دولت‌ها خواستار پایان آن هستند، اما دست کم یک کشور است که می‌تواند در این فاجعه تغییر ایجاد کند و ما در سازمان همکاری اسلامی باید با هم متحد شویم در صدر این حرکت قرار بگیریم و امیدوارم پیشنهادی خوب و روشنی مورد گفتگو قرار بگیرد. باید آتش بس فوری و کامل برقرار شود و بدون برقراری آتش بس، اوضاع بهبود نخواهد یافت.

وی افزود: اسرائیل به کشتار غیرنظامیان ادامه می‌دهد و این مجازاتی جمعی است و باید راهی پیدا کنیم و بتوانیم اسرائیل را مجبور به پذیرش آتش بس کنیم. کمک‌های بشردوستانه باید سرعت بیشتری پیدا کند و سازمان همکاری اسلامی باید به دنبال سازوکاری برای توزیع کمک‌ها به صورت پایدار باشد و اندونزی کمک‌های بشردوستانه خود را ارائه کرده است و به ارائه این کمک‌ها ادامه می‌دهد. از سوی دیگر اوضاع انسانی بسیار نگران کننده است و بیمارستان اندونزی در غزه همچنان مورد حمله اسرائیلی قرار دارد و اندونزی به قوانین بشردوستانه بین المللی احترام می‌گذارد و سازمان همکاری اسلامی باید از همه مسیر‌ها برای درخواست بازخواست اسرائیل درباره همه جنایاتی که علیه بشریت انجام داده است استفاده کند و باید اجازه دهد کمسیون‌ها و کمیته‌های تحقیق وارد مناطق اشغالی شوند.
سازمان همکاری اسلامی همچنین باید خواستار مذاکرات مستقیم صلح شود تا بتوان به راه حل تشکیل دو کشور دست یافت. سازمان همکاری اسلامی باید متحد باشد و در صدر این حرکت قرار بگیرد و از همه ابزار‌های اسلامی و موثر و همه تلاش‌های دیپلماتیک برای دفاع از فلسطینی‌ها و تحقق عدالت برای آن‌ها استفاده کند.
من دوشنبه آینده از ریاض به آمریکا خواهم رفت و با جو بایدن رئیس جمهور آمریکا دیدار خواهم کرد و پیام سازمان همکاری اسلامی را به او منتقل خواهم کرد. از همه شما تشکر می‌کنم.

 

السیسی: اتفاقات نوار غزه سقوط پر سر و صدای ادعا‌های بشردوستانه در دنیاست


رئیس جمهور مصر اتفاقات نوار غزه را سقوط پر سر و صدای ادعا‌های بشردوستانه در دنیا خواند.
به گزارش شبکه تلویزیونی الاخباریه عربستان، عبدالفتاح السیسی در سخنرانی خود در نشست سران عربی -اسلامی در ریاض ضمن محکوم کردن جنایات ضد بشری علیه مردمبی دفاع غزه، گفت، شرایط کنونی، سیاست‌های دوگانه، نبودن منطق سلیم و بیهودگی ادعا‌های بشردوستانه را اثبات می‌کند.


سخنان عبدالفتاح سیسی در نشست سران عربی اسلامی در ریاض به شرح زیر است:
برادرم عالیجناب شاهزاده محمد بن سلمان بن عبدالعزیز آل سعود، ولیعهد و نخست وزیر عربستان، عالیجنابان، دبیر کل محترم اتحادیه عرب، دبیر کل محترم سازمان همکاری اسلامی، آقایان، خانم ها، سلام علیکم و رحمه الله و برکاته
اجازه دهید در آغاز سخنانم به دلیل میزبانی عربستان از این نشست غیر عادی، که در شرایطی استثنایی برگزار می‌شود، تشکر خالصانه خود را از این کشور اعلام کنم. زمان برای ساکنان بی دفاع غزه بسیار سخت و سنگین می‌گذرد، مردمی که در معرض کشتار و محاصره قرار گرفته و از رفتار‌های ضد بشری و قرون وسطایی رنج می‌برند، نیاز است جامعه بین الملل، اگر در پایین‌ترین سطح هم در پی اثبات صداقت سیاسی و اخلاقی خویش است، چنین اتفاقاتی را به صورت جدی متوقف سازد. زمان برای فلسطین و مردم فلسطین نیز سخت و سنگین می‌گذرد، بر ما و بر همه ملت‌های با وجدان نیز این شرایط دردناک و غم انگیز است. این شرایط، سیاست‌های دوگانه، نبودن منطق سلیم و بیهودگی ادعا‌های بشردوستانه را اثبات می‌کند، متاسفانه در این امتحان شاهد سقوط پر سر و صدای داعیه‌های بشردوستانه ایم.
حاضران گرامی، مصر از همان آغاز هدف قرار دادن و کشتار بی گناهان و ایجاد خوف و هراس در میان شهروندان را در هر دو سو، محکوم کرد همانگونه که تمام اقدامات متناقض با قوانین بین الملل و قونین بشر دوستانه را محکوم نمود. امروز بار دیگر بر این محکومیت آشکار تاکید می‌کنیم و هم زمان بیان می‌داریم که سیاست مجازات جمعی علیه ساکنان غزه، اعم از کشتار، محاصره و کوچ اجباری، اقداماتی غیر قابل قبول است و نمی‌توان چنین اقداماتی را به بهانه های، چون «دفاع از خویش» یا به هر بهانه دیگر توجیه کرد در نتیجه سزاوار است این اقدامات فورا متوقف شود.
جامعه بین الملل به ویژه شورای امنیت سازمان ملل متحد به صورت مستقیم مسئول است تا بدون فوت وقت، اقدامات جدی و قاطعی را در زمینه‌های زیر داشته باشد،
۱- توقف فوری، مداوم و بدون قید و شرط درگیری‌ها در نوار غزه
۲- توقف تمامی تحرکاتی که هدف آن کوچاندن اجباری فلسطینیان به هر مکانی در خارج از سرزمین خودشان باشد
۳- جامعه بین الملل باید به مسئولیت خود در تامین امنیت غیر نظامیان بی گناه فلسطینی آگاه باشد
۴- تضمین فوری اجرای امن و مداوم کمک‌های انساندوستانه و تحمیل مسئولیت بین المللی اسرائیل به عنوان حکومت مبتنی بر اشغالگری
۵- دستیابی به راهکاری برای پایان دادن درگیری که اساس آن تشکیل دو کشور مستقل و شکل گیری کشور مستقل فلسطین در مرز‌های ۱۹۶۷ به پایتختی شرق قدس باشد
۶- آغاز تحقیق بین المللی در تمامی اقدامات متناقض با قوانین بین الملل
حاضران محترم، مصر بار‌ها درباره سیاست‌های یک جانبه هشدار داد و الان نیز هشدار می‌دهد که بی توجهی به ضرورت توقف جنگ در غزه خطر توسعه درگیری نظامی در منطقه را به دنبال دارد، در چنین شرایطی تلاش برای خویشتنداری، هر چه هم باشد با طولانی شدن مدت زمان تجاوزات و شکل گیری خشونت‌های بی سابقه، معادلات و محاسبات تغییر خواهد یافت.
اخیرا خطابم به نیرو‌های بین المللی فعال و جامعه بین الملل است، به شما می‌گویم مصر و کشور‌های عربی دهه‌ها و سالهاست در مسیر صلح تلاش می‌کنند و در این راه ابتکارات شجاعانه‌ای را هم ارائه داده اند در نتیجه الان زمان، مسئولیت سنگین شماست تا برای توقف فوری خونریزی فلسطینیان، فشار فعال بیاورید، در ادامه ریشه‌های این درگیری را حل کنید و حق را به صاحبان حق بدهید، این روند تنها راه برای رسیدن به امنیت تمامی ملل منطقه است تا بدون ترس و واهمه، بدون کشتار کودکان یا بدون نگرانی از یتیم شدن کودکان، در صلح و امنیت زندگی کنند. بدون آنکه کودکان متولد شوند و از بدو تولد چیزی جز نفرت پراکنی نبینند. پس نیاز است دولت‌ها و ملت‌های جهان برای اجرای راهکاری عادلانه برای قضیه فلسطین و پایان دادن به اشغالگری، به شیوه‌ای که شایسته انسانیت و هماهنگ با امید‌ها به قیام عدالت، آزادی و احترام به حقوق همگان، نه بعضی ها، باشد، با هم همدل شوند. از همه شما سپاسگزارم، والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته

ولیعهد کویت: جنگ غزه ممکن است پیامد‌های منفی برای منطقه و جهان داشته باشد


شبکه تلویزیونی المیادین گزارش داد: ولیعهد کویت در سخنرانی در نشست مشترک سران کشور‌های عربی و اسلامی در ریاض گفت: جنایت‌های اسرائیل در غزه ممکن است پیامد‌های منفی برای امنیت و ثبات منطقه و همه جهان داشته باشد. اسرائیل در حال مجازات دسته جمعی اهالی غزه است که به هیچ وجه نمی‌توان آن را توجیه کرد. وقوع این فاجعه به علت آن است که جامعه جهانی برای حل دائم مسئله فلسطین تلاش نکرد. کوچ اجباری ملت فلسطین را رد و از دعوت به آتش بس انسانی در نوار غزه استقبال می‌کنیم. نخستین گام برای برقراری صلح در منطقه حل فراگیر و نهایی مسئله فلسطین است. مسئله فلسطین در صدر دستور کار سیاست خارجی کویت قرار دارد.
وی افزود: ما خواهان تشکیل کشور فلسطین در مرز‌های سال ۱۹۶۷ به پایتختی قدس شرقی هستیم.

تأکید نشست ریاض بر توقف صادرات سلاح به رژیم صهیونیستی

حاضرین در نشست ریاض با صدور بیانیه‌ پایانی از همه کشورها خواستند تا صادرات سلاح و مهمات به رژیم صهیونیستی را متوقف کنند.

سران کشورهای عربی و مسلمان در بیانیه پایانی نشست امروز در ریاض بر لزوم شکست محاصره علیه غزه و ورود کاروان‌های حامل کمک‌های بشردوستانه به صورت فوری و همچنین توقف کشتار فلسطینی ها تأکید کردند و از کشورهای غربی خواستند به صادرات سلاح برای رژیم اشغالگر قدس پایان دهند.

در بیانیه پایانی این نشست آمده است: توصیف این جنگ انتقام جویانه به عنوان دفاع از خود یا توجیه آن تحت هر بهانه‌ای را نمی‌پذیریم و حمله رژیم «اسرائیل» به غزه و کشتار وحشیانه و غیرانسانی فلسطینیان به دست دولت استعمارگر و اشغالگر را به شدت محکوم می‌کنیم.

سران کشورهای عرب و مسلمان همچنین از همه کشورها خواستند به صادرات سلاح و مهمات برای رژیم اشغالگر صهیونیستی پایان دهند.

در این بیانیه همچنین بر ضرورت شکستن فوری محاصره غزه و ارسال کاروان‌های کمک‌های انسانی عربی، اسلامی و بین‌المللی برای اهالی این منطقه تحت محاصره از سرزمین های فلسطینی تأکید شده است.

رهبران کشورهای عربی و اسلامی شرکت کننده در نشست ریاض در بیانیه پایانی خود همچنین بر اهمیت درخواست از دادستان دیوان کیفری بین‌المللی برای آغاز تحقیقات فوری درباره جنایات جنگی و جنایات علیه بشریت توسط رژیم صهیونیستی در سراسر اراضی اشغالی فلسطین از جمله بیت‌المقدس شرقی تأکید کردند.



کلمات کلیدی


captcha