تبیین و تشریح برنامه ها و سیاست های سازمان نوسازی مدارس کشور در سال ۱۴۰۳
تاریخ: ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: 20:27:36


https://www.jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/41c5ec36f7dc7b01503f80d11534264c.gif

https://www.jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/1292629eb417d32d4d06d37c9972b3df.gif

https://www.jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/84b2488ef7bbd87ff45490e86203b529.gif

https://www.jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/f465f69da6c92312814cfe6a796f179e.gif

https://www.jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/1536577c8e30474f10938e6c16a741e9.jpg

https://www.jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/e0d561a803d2b19db9d1d21a2d5e4cfa.gif

https://www.jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/a0456bb9971b4c4fb889d0cbea5300fc.gif

https://www.jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/f76759aa7d5af412a42d2cf2a058bdbd.gif

https://www.jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/ce516690fd1692d32f60002f0db0964d.jpg

https://www.jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/4c5764165ae2c63edddad6a3475716ab.gif

https://www.jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/137aef71b8b778dc22a251150d191e07.jpg

https://www.jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/ca7159130a9f46d77b2d721a834a4616.gif

https://www.jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/bbb17b00fae428c0c85fa5a1ae1a2051.gif

logo-samandehi


کد خبر : 85377 || تاریخ : ۱۴۰۳/۰۱/۱۹ ۱۱:۱۳                 آموزش و پرورش

دیدار نوروزی مدیران و کارکنان سازمان نوسازی مدارس کشور با حمیدرضا خان محمدی؛

تبیین و تشریح برنامه ها و سیاست های سازمان نوسازی مدارس کشور در سال ۱۴۰۳


دیدار نوروزی کارکنان واحد‌های مختلف ستادی با حمیدرضا خان محمدی معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور برگزار شد.


تبیین و تشریح برنامه ها و سیاست های سازمان نوسازی مدارس کشور در سال ۱۴۰۳

به گزارش جامعه ایده آل؛ دیدار نوروزی کارکنان واحد‌های مختلف ستادی با حمیدرضا خان محمدی معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور برگزار شد.

خان محمدی در ابتدای این نشست‌ها که به تفکیک معاونت های سازمان برنامه ریزی شده بود، ضمن تبریک سال جدید، گفت: تقارن بهار طبیعت با بهار قرآن را به فال نیک می گیریم که انشاالله سال ۱۴۰۳ سرشار از اتفاقات مثبت و خوب برای همه مردم به خصوص همکاران عزیز و در همه عرصه ها باشد.

رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور با اشاره به اینکه باید قدر فرصت های زندگی و خدمت را بدانیم، افزود: چه خوب است در ابتدای سال جدید مروری بر عملکرد خود در سال گذشته داشته باشیم، نقاط قوت و ضعف را پیدا کرده و تحلیل کنیم و اهداف خود را در سال پیش رو ترسیم و برنامه ریزی نماییم.

توسعه و ارتقای نقش سیاست گذاری سازمان

وی در دیدار با همکاران حوزه معاونت فنی و نظارت اظهار داشت: در هر موفقیتی که بدست آمده و کارهایی که در بحث ساخت، توسعه و تجهیز فضاهای آموزشی انجام شده سهم معاونت فنی و نظارت بسیار بالاست.

خان محمدی اظهار کرد: در حوزه کاری و سازمانی باید طبق برنامه ریزی بر اساس اسناد بالادستی و نقاط هدف گذاری شده حرکت کنیم، اما در هر حوزه نیز اهداف و برنامه هایی داریم که تحقق آنها بسیار مهم و حیاتی است و در واقع دست یابی به اهداف کلان در گرو آنهاست و همین طور باید اهداف افراد نیز  در این راستا باشد.

وی با بیان اینکه برنامه ریزی و داشتن یک راهبرد در مسیر زندگی و کاری نکته مهمی است که هرکس باید به آن توجه نماید، افزود: زندگی فردی با آرامش و موفقیت تضمین کننده زندگی شغلی موفق خواهد بود. این شرط لازم است، اما هرفردی در سازمان های پویا و موفق باید اهداف جزئی خود را مشخص کند. این اهداف کلی محقق نمی شود مگر تمام افراد اهداف خود را در این راستا داشته باشند و موفقیت سازمان به این ریز فرایندها و ریز اهداف است و‌ نقش کارشناسان اهمیت فوق العاده پیدا می کند.

معاون وزیر آموزش و پرورش با قدردانی از تلاش شبانه روزی همکاران حوزه فنی، اجرایی و نظارت در سراسر کشور، تاکید کرد: رئیس جمهور در دیدار ابتدای سال جدید با مدیران و کارگزاران دولت مردمی بیان داشت که «پیگیری» یک اصل مهم و رمز موفقیت در کارهاست ما نیز بر همین اساس باید پیگیری مستمر را در دستور کار قرار دهیم و دنبال کنیم.

رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور ضمن تاکید بر اهمیت پیگیری و اتمام پروژه های نیمه تمام بیان داست: مسئولیت اهم ستاد سیاست گذاری است. باید نقش سیاست گذاری را تقویت و پررنگ کنیم و نظارت ما هم بر این امر متمرکز باشد که آیا این سیاست ها اجرایی و محقق می شود.

خان محمدی سیاستگذاری ها را در راستای ارتقای کیفیت آموزش و محیط دانست و تصریح داشت: باید سیاستگذاری و ضابطه گذاری در جهت اجرایی شدن پیش برود و آیین نامه های ما مبتنی بر زیر نظام تامین فضا، تجهیزات و فناوری در شورای آموزش و پرورش مصوب شود. باید بدنبال اثربخشی مطلوب باشیم، همایش و برنامه ها باید باعث ارتقای یادگیری شود. قلب محله باید مدرسه باشد، نقش خودمان را بدانیم.

وی همچنین یکی از ماموریت‌های اصلی سازمان را که در معاونت فنی و نظارت باید برنامه ریزی شود «آمایش» برشمرد و خاطر نشان ساخت: این موضوع بسیار مهم و جدی است که باید به آن بپردازیم چرا که جابجایی‌های جمعیتی و مهاجرت ها در کشور مساله ایجاد کرده است و در بحث تامین فضا و امکانات آموزشی نیز از این موضوع متاثر شده ایم.

خان محمدی با تاکید بر توجه به شعار سال که از سوی رهبر معظم انقلاب نام گذاری شد، افزود: باید مشارکت مردم را در شکل های مختلف داشته باشیم و از حضور، همراهی، دانش و مشورت آنان بهره مند شویم تا مشارکت مردم را در حوزه های مختلف مدرسه سازی پررنگ تر کنیم.

رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور استفاده از تکنولوژی‌های نوین در ساخت، فناوری هوش مصنوعی، کاهش قیمت تمام شده و زمان اجرایی پروژه، استفاده از مصالح متناسب با بوم و شرایط اقلیمی و کاربردی، بحث پروژه های نیمه تمام، توجه به موضوع مدرسه کانون تربیت و پیشرفت محله ها، تقویت و توسعه مقاوم سازی همکام با به روز شدن آیین نامه ها را از دیگر نکات مورد توجه در برنامه و فعالیت معاونت فنی و نظارت بر شمرد.

هدف و تلاش ما خوشحالی دانش آموزان است

خان محمدی در نشست با همکاران حوزه معاونت توسعه مدیریت و پشتیبانی نیز بیان داشت: همکارانی که در این عرصه مدرسه سازی مشغول به خدمت هستید در واقع به نوعی عاشقانه تر کار میکنید، چرا که پشتیبانی می‌کنید و پشت صحنه هستید.

رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور اذعان داشت: فرایندهای کاری حوزه پشتیبانی و منابع انسانی در واقع حمایت و پشتیبانی از آن خط مقدم هایی است که در ساخت و تجهیز و استانداردسازی مدارس و فضاهای آموزشی و تربیتی در حال کارند و این ارزش کار شماست.

معاون وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه نگاه ما در بحث رفاهیات همکاران باز است، تاکید کرد: تلاش کردیم که در بحث معیشت همکاران و ارتقای سطح رفاه کارکنان تغییراتی را به وجود آوریم و از همه ظرفیت‌های قانونی استفاده کنیم.

وی با اشاره به اینکه تمام تلاش ما معطوف به خوشحالی و نشاط دانش آموز و معلم است، ابراز داشت: سال گذشته علیرغم همه مشکلاتی که وجود داشت در بحث اعتبارات از هیچ تلاشی فروگذار نکردیم و همه راهها را رفتیم که بتوانیم تخصیص بگیریم.

معاون وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: خوشبختانه در نخستین جلسه هیات دولت در سال جدید نیز طی گزارشی که سازمان برنامه و بودجه از روند تخصیص اعتبارات داشت، در حوزه تملک دارایی های سرمایه ای بیشترین درصد تخصیص متعلق به سازمان نوسازی مدارس کشور بود که این موفقیت نیز حاصل تلاش فراوانی است که تمام همکاران در اقصی نقاط کشور داشته اند.

نوسازی مدارس مجموعه ای پیشرو  و جهادی

خان محمدی در دیدار با همکاران حوزه ریاست و روابط عمومی، دفتر مرکزی حراست و مدیریت حقوقی گفت: بحمدالله با تلاش همه کارکنان سازمان نوسازی مدارس به مجموعه ای پیشرو و جهادی تبدیل شده است که انشالله در همین مسیر خدمت رسانی و با قوت پیش خواهیم رفت.

خان محمدی بیان داشت: همه آنچه حاصل شده مرهون تلاش گروهی و جمعی نیروهای پر تلاشی است که در سراسر کشور زحمت می کشند، اما باید توجه کنیم در واقع هر چه قله بالاتر برود دامنه ها بالاتر می رود و اهداف و عملکرد خود را ارتقا دهیم.

رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور اظهار کرد: سنگر پیشرفت، آبادانی، توسعه و ارتقای کشور همین کلاس های درس است، از این سنگرهاست که آن سنگری ساخته می شود که شهید زاهدی در خط مقدم ایستاده است. ما مدیون خون شهداییم و مسئولیت سنگینی داریم که در این خط حرکت کنیم.

رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور به حجم بالای فعالیت های این مجموعه، گفت: راهبری و هدایت این حجم عمده کار نیازمند یک برنامه ریزی و دقت نظر خاصی است که همکاران حوزه ریاست نقش مهمی در پیشبرد آن دارند که باید به خوبی تبیین و اطلاع رسانی شود و خدارا شکر بازنمایی خوبی نیز توسط کارکنان حوزه روابط عمومی انجام شده است.

وی با اشاره به وجود بیش از 8000 پروژه فعال در 8000 نقطه کشور، بیان داشت: امیدواریم این خدمت رسانی به خوبی روایت شود البته کارهای خوبی شد و بیشترین حضور را در رسانه ملی در سطح وزارت آموزش و پروش داشتیم که این حضور پررنگ به واسطه تلاش شما به دست آمده است.

خان محمدی در پایان با اشاره به اینکه تلاش همکاران در جذب اعتبارات تحسین رئیس سازمان برنامه وبودجه را نیز درپی داشت، افزود: موضوعات مورد توجه ما در سال جدید  بحث تنوع درآمدی، اعتبارات نفت، مولدسازی و استفاده از حداکثر ظرفیت رسانه ای در تبیین خدمات و ارتباط با اقشار مختلف جامعه، خیرین و مردم است.

گفتنی است در این جلسه معاونین و مدیران کل سازمان، گزارشی از مهم ترین اقدامات سال 1402 ارائه نمودند.



کلمات کلیدی


captcha