پیروزی بر فشار حداکثری نتیجه ایستادگی مردم بود
تاریخ: ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: 16:42:13


http://www.jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/41c5ec36f7dc7b01503f80d11534264c.gif

http://www.jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/1292629eb417d32d4d06d37c9972b3df.gif

http://www.jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/84b2488ef7bbd87ff45490e86203b529.gif

http://www.jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/f465f69da6c92312814cfe6a796f179e.gif

http://www.jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/1536577c8e30474f10938e6c16a741e9.jpg

http://www.jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/e0d561a803d2b19db9d1d21a2d5e4cfa.gif

http://www.jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/a0456bb9971b4c4fb889d0cbea5300fc.gif

http://www.jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/f76759aa7d5af412a42d2cf2a058bdbd.gif

http://www.jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/ce516690fd1692d32f60002f0db0964d.jpg

http://www.jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/4c5764165ae2c63edddad6a3475716ab.gif

http://www.jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/137aef71b8b778dc22a251150d191e07.jpg

http://www.jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/ca7159130a9f46d77b2d721a834a4616.gif

http://www.jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/bbb17b00fae428c0c85fa5a1ae1a2051.gif

logo-samandehi


کد خبر : 43356 || تاریخ : ۱۳۹۸/۰۷/۱۲ ۱۸:۲۴                 احزاب و تشکلها

آیت الله امامی کاشانی در خطبه‌های نماز جمعه:

پیروزی بر فشار حداکثری نتیجه ایستادگی مردم بود


ایرانیان_خطیب نماز جمعه تهران با بیان اینکه توطئه فشار حداکثری امریکا و متحدانش با شکست مواجه شده، این پیروزی را نتیجه استقامت ملت ایران و پیروی از آرمان شهدا دانست.


پیروزی بر فشار حداکثری نتیجه ایستادگی مردم بود

به گزارش شبکه خبری ایرانیان ، آیت الله محمد امامی کاشانی در خطبه دوم نماز جمعه تهران گفت: امریکا اعلام کرده بود بر جمهوری اسلامی ایران فشار حداکثری وارد می‌کند و آل سعود و رژیم صهیونیستی بیشترین اقدامات ضد ایرانی را در جهت تحقق این شعار داشتند، اما دیدیم که خدای متعال آنان را دچار ذلت حداکثری کرد و آبرویشان را در دنیا برد.

وی این پیروزی را ناشی از استقامت ملت ایران در راه شهدا و ایستادگی آنان در برابر تهدید‌های دشمن و ادای وظایف در پیشبرد امور دانست.

آیت الله امامی کاشانی با تاکید بر لزوم تبیین آثار و انگیزه شهدا از جهاد و جانفشانی در دفاع مقدس و سایر عرصه‌های مقابله با دشمنان اسلام افزود: اگر سرگذشت، انگیزه و علاقه شهدا از جهاد و فداکاری آنان و خانواده هایشان ثبت شود، برای آیندگان درس اخلاق و ایثار خواهد بود.
پیروزی بر فشار حداکثری نتیجه ایستادگی مردم بود
امام جمعه موقت تهران با تبیین یکی از آیات قرآن کریم مبنی بر زنده بودن شهدا نزد خداوند گفت: با توجه به واقعیت زنده بودن روح همگان اعم از مسلمان و کافر، این پرسش مطرح می‌شود که زندگی پس از مرگ منحصر به شهیدان نیست پس تفاوت زندگی شهدا و اموات در چیست؟
وی افزود: مفسران شیعه و سنی در این باره حرف‌های زیادی دارند، اما چکیده عالی‌ترین مطالب در این باره به ویژه از صاحب اثر ارزنده تفسیر المیزان این است که شهیدان دارای "حیات واقعی" هستند. از این دیدگاه این پرسش برمی آید که حیات واقعی برای شهیدان چه تفاوتی با حیات غیرواقعی برای دیگران دارد؟
 
آیت الله امامی کاشانی گفت: حیات واقعی در ورای این دنیا به این معناست که شهیدان از حیات واقعی لذت می‌برند، با انبیا و اولیا محشور می‌شوند، به هستی توجه دارند، در‌ها به رویشان باز می‌شود، واقعیات عالم را درک می‌کنند و از نظر فکر و دانش، اوج می‌گیرند.
 
وی افزود: افراد گنهکار که می‌میرند پیکرشان متلاشی می‌شود، اما روحشان کجاست و چه می‌کند؟ حضرت علی (ع) در نهج البلاغه در این باره فرموده اند «اگر شما می‌دیدید آنان که می‌میرند چه می‌بینند و با چه صحنه‌هایی در برزخ مواجهند، دادتان درمی آمد و می‌دیدید که عجب زندگانی، روزگار و مجازاتی دارند».
آیت الله امامی کاشانی اضافه کرد: حضرت علی (ع) در این باره فرموده اند «آنان با چه چهره‌های زشت و چه چاه‌های تاریکی مواجهند، اما این صحنه‌ها برای شما در حجاب است و وقتی مردید حجاب برداشته می‌شود و تمام اعمالتان را می‌بینید».
 
خطیب نماز جمعه تهران تصریح کرد: حرام خواری، مقام پرستی، عیاشی، آبرو بردن و هر عملی که در برزخ خود را با چنین نشانه‌هایی بروز می‌دهد، ویژگی‌های زندگی واقعی نیست، اما شهیدان و کسانی که راه آنان را طی می‌کنند حیات واقعی دارند.
 
وی افزود: کسانی که شهادت را ترویج می‌کنند و در مقابل تهدید دشمنان می‌ایستند و در برابر مشکلات مقاومت می‌کنند و از دشمن نمی‌ترسند، زندگی واقعی خواهند داشت.
آیت الله امامی کاشانی گفت: دشمن برای ضربه زدن به امت و جهان اسلام کمر بسته، چون دشمن خداست و امریکا، رژیم صهیونیستی و آل سعود دشمنان خدا محسوب می‌شوند که نمی‌خواهند حقایق مشخص شود.
 
امام جمعه موقت تهران افزود: اگر راه را با استقامت طی کنیم، خودمان را نشان می‌دهیم، چنانکه مردم یمن در برابر حاکمان بدبخت سعودی خود را نشان داده اند و خداوند نیز از آنان حمایت کرد و آبروی آل سعود و حامیانش مانند امریکا و رژیم صهیونیستی رفت.
وی در بخش دیگری از خطبه دوم نماز جمعه تهران با تبیین اهمیت راهپیمایی اربعین حسینی (ع) و علت مخالفت دشمنان با آن گفت: اینکه می‌بینیم دشمن متوجه اربعین و عراق می‌شود و ایجاد مزاحمت می‌کند به این علت است که حضور بیش از ۲۰ میلیون زائر در این راهپیمایی و حرکت به سمت کربلای معلی برایش سنگین است.
پیروزی بر فشار حداکثری نتیجه ایستادگی مردم بود
آیت الله امامی کاشانی افزود: دشمن نمی‌خواهد که پرچم امام حسین (ع) بلند باشد، چون این پرچم الگوی استقامت و شهادت است و ملت‌ها را برای ایستادن در برابر ظلم بیدار می‌کند، پرچمی که بر اساس شعار هَیهَاتَ مِنَّا الذِّلَّة برافراشته می‌شود.
وی گفت: این شعار منحصر به روز عاشورا نیست بلکه اکنون و مراسم اربعین حسینی (ع) را نیز دربر می‌گیرد، به همین علت دشمنان اسلام مشکل ایجاد می‌کنند، اما خداوند کمک می‌کند و مردم با قدرت و جمعیت هرچه بیشتر در این راهپیمایی شرکت می‌کنند.
 
خطیب نماز جمعه تهران، راهپیمایی اربعین حسینی (ع) را حادثه‌ای دانست که دنیا را به خود متوجه کرده است، حقیقتی که دشمنان اسلام با آن مخالفند.
آیت الله امامی کاشانی در بخش دیگری از خطبه دوم نماز جمعه تهران با تکریم خدمات ناجا و تبریک هفته نیروی انتظامی گفت: یکی از نیرو‌هایی که برای مردم تلاش می‌کنند، نیرو‌های انتظامی هستند و امیدوارم خداوند اجرشان دهد.
 
وی تصریح کرد: کسانی نیز که در ادای وظایفشان ناتوان هستند یا سستی می‌کنند، امیدواریم خداوند بیدار و متوجه شان کند و به کسانی که با قدرت و فداکاری کار می‌کنند، اجر فراوان بدهد.

ضرورت وجود اتاق فکر در برابر نقشه‌های دشمن

آیت الله محمد امامی کاشانی در خطبه نخست نماز جمعه این هفته تهران به فرموده امام حسن مجتبی (ع) مبنی بر این که انسان باید در دینش مصمم باشد اشاره کرد و افزود: یکی از موارد آن این است که انسان باید در برابر دین خود تعهد داشته باشد.
وی گفت: یکی از نقشه‌های دشمن، لطمه زدن به عفت زنان و دختران و بی اعتنا کردن جوانان نسبت به سرنوشت خود است که ما باید در برابر این نقشه دشمن، ​متعهدانه عمل کنیم.
 
خطیب نماز جمعه تهران اصلاح مال را یکی از نکات مطرح در فرموده امام حسن مجتبی (ع) بیان کرد و افزود: یعنی انسان باید مال خود را از مجرای صحیح بدست آورد و نه از مکر و گرانفروشی.
آیت الله امامی کاشانی با بیان این که انسان باید در مسائل اقتصادی مراقب مال خود باشد، گفت: کشور ما اکنون در برابر مشکلات مختلف از جمله مشکلات اقتصادی و بیکاری است و همه در مقابل این مشکلات، تعهد داریم.
 
وی با تاکید بر این که دولت، مجلس، دستگاه قضایی و ملت در برابر این مشکلات تعهد، دارند که آن حفظ و عمل به دین است، افزود: دشمن در همه زمینه‌ها از جمله مسائل اقتصادی، سیاسی، نظامی، اجتماعی و فرهنگی و عفت جوانان برنامه ریزی می‌کند که ما در برابر این نقشه دشمن، وظیفه داریم.
خطیب نماز جمعه تهران با بیان این که باید مال و اقتصاد ما درست باشد، گفت:​ باید مال را در کشور صرف تولید کنیم و به اشتغال اهمیت دهیم.
پیروزی بر فشار حداکثری نتیجه ایستادگی مردم بود
آیت الله امامی کاشانی با اشاره به این که باید از اشتغال جوانان لذت ببریم، افزود: باید از این که کالای ایرانی مصرف می‌شود نیز خوشحال باشیم و البته کالای ایرانی هم باید مناسب و با کیفیت تولید شود.
وی با بیان این که باید آنچه که نیاز کشور است به سراغ آن برویم، گفت:​ مسئولان باید راه را برای سرمایه گذاری باز کنند و موانع تولید و سرمایه گذاری را بردارند.
خطیب نماز جمعه تهران اهمیت به حقوق را از دیگر موارد فرمایشات امام حسین (ع) بیان کرد و افزود: قیام به حقوق یعنی از حق اجتماع حمایت کنیم.
 
آیت الله امامی کاشانی گفت:​ جوانان، کارمندان، دبیران و استادان دانشگاه و همه در برابر حق وظیفه دارند و در همه مکان‌ها از جمله ادارات، کرسی‌های دانشگاه‌ها باید حق را بیان کنند چرا که تربیت جوانان، وظیفه ماست.
خطیب نماز جمعه تهران در بخش دیگری از خطبه نخست به ولایت و امامت از نظر قرآن و روایات اشاره کرد و افزود: منظور از امامت، امامتی است که در درون نبوت است نه امامتی که به معنای وصایت باشد.
 
آیت الله امامی کاشانی با بیان این که ولایت یعنی قرب کامل به خدا گفت: امامت بعد از پیغمبر یعنی امام وحی را از تفسیر غلط حفظ می‌کند تا الفاظ وحی دگرگون نشود و دنیا طلبان معنای وحی را به نفع خود مصادره نکنند.
وی با اشاره به مصادره قرآن کریم از سوی بنی امیه و بنی عباس به نفع خود افزود: معنای امامت و وصایت حفظ وحی هم از نظر علمی و هم عملی است.
 
خطیب نماز جمعه تهران به مقام امامت ابراهیم خلیل الله اشاره کرد و گفت: ابراهیم خلیل بعد از دوران نبوت و گذراندن مشکلات عدیده از جمله ذبح اسماعیل به مقام امامت رسید که آن را بسیار ارزشمند و والا دانست.
آیت الله امامی کاشانی به آرزوی حضرت ابراهیم (ع) مبنی بر باقی ماندن امامت در نسل او اشاره کرد و افزود:، اما از سوی خداوند خطاب می‌شود که این عهد من را ظالمان نخواهند گرفت و ظالمان آنانی هستند که در گناهند و مقام عصمت ندارند.
وی با بیان این که وصایت و امامت بعد از پیغمبر اکرم (ص) براساس احادیث فراوان برای صیانت از نبوت است، گفت:​ حتی صلح امام حسن (ع) برای حفظ دین و صیانت از نبوت بود.
 
خطیب نماز جمعه تهران با اشاره به فرموده پیامبر اکرم (ص) افزود: پیامبر فرمود میان من در درگاه خداوند، عهدی با فرزندم مهدی (عج) است و آن این است که او بیاید و نبوت و وحی را در سراسر جهان گسترده کند و آن برنامه‌ای که پیامبر اکرم (ص) داشت مبنی بر حاکم شدن دین اسلام بر همه ادیان، انجام دهد.
آیت الله امامی کاشانی گفت: امام مهدی (عج) آن نبوت را در دنیا ترسیم و اعلام می‌کند و دین اسلام بر ادیان دیگر غالب می‌شود.
 
وی با بیان این که نبوت، امامت و وصایت در حقیقت یکی است، افزود: این‌ها یک شجره، اما در دو شاخه اند که یکی شاخه وحی را بیان می‌کند و یکی آن وحی را تبیین و اجرا می‌کند.
خطیب نماز جمعه تهران به ارتباط نبوت و امامت با امت اسلام اشاره کرد و گفت: ما باید این عهد را دنبال کنیم چرا که این عهد برای ما تکلیف آور است و در برابر اسلام، پیغمبر و امامان وظیفه داریم.
 
آیت الله امامی کاشانی مصمم بودن در دین را براساس فرموده امام مجتبی (ع) وظیفه همه مسلمانان دانست و افزود:​ انسان نباید در برابر پول سست باشد و در برابر زن، خود را از ایمان خلع سلاح نکند و باید بر دین خود و نه بر هوا و هوس، حریص باشد.
وی گفت:​ تکلیف ما این است که راه آن امامان را بفهمیم و عمل کنیم و دیندار و دین شناس باشیم و در هر کجا که کار می‌کنیم از مغازه، محل کار و دانشگاه، دین را تبیین کنیم.



کلمات کلیدی


captcha