رژیم صهیونیستی نماد جرم در نظام حقوق بین الملل است
تاریخ: ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: 21:48:53


http://www.jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/41c5ec36f7dc7b01503f80d11534264c.gif

http://www.jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/1292629eb417d32d4d06d37c9972b3df.gif

http://www.jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/84b2488ef7bbd87ff45490e86203b529.gif

http://www.jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/f465f69da6c92312814cfe6a796f179e.gif

http://www.jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/1536577c8e30474f10938e6c16a741e9.jpg

http://www.jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/e0d561a803d2b19db9d1d21a2d5e4cfa.gif

http://www.jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/a0456bb9971b4c4fb889d0cbea5300fc.gif

http://www.jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/f76759aa7d5af412a42d2cf2a058bdbd.gif

http://www.jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/ce516690fd1692d32f60002f0db0964d.jpg

http://www.jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/4c5764165ae2c63edddad6a3475716ab.gif

http://www.jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/137aef71b8b778dc22a251150d191e07.jpg

http://www.jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/ca7159130a9f46d77b2d721a834a4616.gif

http://www.jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/bbb17b00fae428c0c85fa5a1ae1a2051.gif

logo-samandehi


کد خبر : 85340 || تاریخ : ۱۴۰۳/۰۱/۱۷ ۲۱:۲۵                 سیاسی

رژیم صهیونیستی نماد جرم در نظام حقوق بین الملل است


خطیب موقت نماز جمعه تهران در خطبه‌های امروز نماز با اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی در کشتار زنان و کودکان فلسطینی گفت: رژیم جعلی صهیونیستی کودک کش به نماد جرم در نظام حقوق بین الملل تبدیل شده است.


رژیم صهیونیستی نماد جرم در نظام حقوق بین الملل است

به گزارش جامعه ایده آل، سید محمدحسن ابوترابی‌فرد خطیب موقت نماز جمعه تهران با توصیه خود و دیگران به رعایت تقوای الهی با مهار زبان کنترل سخن و قول سدید، اظهار کرد: در روز قدس پسا طوفان الاقصی قرار داریم، مبارک‌تر از همه روز‌های قدس، اکنون در کوران جنگ حماسه ساز غزه و در اوج قساوت صهیونیست‌ها و در شرایطی که دشمن شکست خورده و مایوس، فاجعه آفرینی می‌کند، راهپیمایی روز قدس در جهان اسلام و شمال و غرب و جنوب و شرق جهان، پشتوانه‌ای محکم و بی بدیل برای مردم غیور فلسطین و مجاهدان خط مقدم در غزه و مردم غیور فلسطین فراهم خواهد کرد و با عنوان روز بیعت با فلسطین، نقش محوری در حمایت از آرمان فلسطین و مقاومت غزه ایفا خواهد کرد.

حجت الاسلام و المسلمین ابوترابی فرد گفت: سلام و صلوات بر امام عظیم‌الشأن که در آیینه نام گذاری جمعه آخر ماه مبارک رمضان، طوفان الاقصی را مشاهده می‌کرد و روز قدس را نه روز رویارویی با اشغالگران سرزمین فلسطین، بلکه روز رویارویی امت اسلام و مستعضفان جهان با اردوگاه استکبار می‌دانست. سلام خدا بر نایب حکیم و شجاع خمینی کبیر (ره) که با بصیرت و درایت آرمان فلسطین را در این سال‌های پرفراز و نشیب در بین امواج فتنه‌ها زنده و پویا و مشعشع نگاه داشت.

صهیونیست‌ها در حال تجربه شکست‌های بزرگ و استثنایی هستند
وی ادامه داد: روز قدس را در حالی برگزار می‌کنیم که نقشه جهان و منطقه در حال تغییر و تحول بنیادین است، و جایگاه جهانی و موقعیت منطقه‌ای ایالات متحده در معرض تهدید و رژیم صهیونیستی در حال تجربه شکست‌های بزرگ و استثنایی است، از داستان پیمان ننگین کمپ دیوید به میزبانی مصر بیش از ۴۵ سال می‌گذرد و امروز از آنان نامی نیست و ایران به یک قدرت بزرگ ملی و منطقه‌ای تبدیل شده و راه را برای رشد، ارتقا و گسترش اسلام فراهم آورده و مسئله فلسطین را به مسئله نخست جهان اسلام تبدیل کرده است.

خطیب جمعه تهران اضافه کرد: عملیات طوفان الاقصی زلزله‌ای در ساختار نظامی، سیاسی و اقتصادی رژیم صهیونیستی ایجاد کرد و مدل جنگ نامتقارن محور مقاومت در غزه، لبنان، عراق، فلسطین و یمن، برتری نظامی این رژیم را به چالش کشیده است در جنگ اراده‌ها مقاومت اسطوره‌ای ملت مظلوم و مقاوم غزه، اراده انسان مومن و الهام گرفته از عاشورا را در معرض نگاه جامعه جهانی قرار داده است.

حجت الاسلام و المسلمین ابوترابی فرد گفت: غرب با مصونیت کامل از هرگونه کیفر در طول ۷۶ سال به طور آشکار از هرگونه حمایت مالی، سیاسی و نظامی از رژیم صهیونیستی دریغ نکرده است، با طوفان الاقصی و جنایات صهیونیست‌ها در غزه امروز شاهد شکست همه جانبه سیاسی، نظامی و رسانه‌ای صهیونیست‌ها در افکار عمومی جهان، محکومیت تل آویو در دادگاه حقوق بشر، شورای امنیت و مجمع عمومی سازمان ملل به حمایت از غزه  هستیم.

وی ادامه داد: کشتار و نسل کشی فلسطینیان بی پناه و تخریب و ویرانی حدود ۷۰ هزار واحد مسکونی، ۲۲۷ مسجد و یکصد مدرسه و دانشگاه و ویرانی و از رده خارج شدن ۲۲ بیمارستان، بمباران وحشیانه، موشک باران، حمله تانک‌ها و توپ‌ها و زره پوش ها، محاصره کامل باریکه غزه، رژیم جعلی کودک کش را به نماد جرم در نظام حقوق بین الملل تبدیل کرده است.

خطیب جمعه تهران اظهار کرد: در فاجعه غزه، عناوین جنایت جنگی، جنایت علیه بشریت، نابود سازی نژادی و نسل کشی به بدترین و بی سابقه‌ترین و زشت‌ترین شکل به نمایش گذاشته شده است، صهیونیست‌ها مفهوم حقوق بشر را در برابر نگاه نهاد‌های بین المللی و جامعه جهانی به سخره گرفته اند و امریکا و دیگر رژیم‌های غربی مدافع حقوق بشر در حمایت از آنها کف می‌زنند و پای کوبی می‌کنند و جهان مدرن به عصر جنگل بازگشته است.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد اضافه کرد: جامعه انسانی در سوگ مرگ انسانیت نشسته است، فرزندان اسلام در غزه مظلوم و مقاوم و سرزمین مقدس فلسطین تا این لحظه با مقاومت استثنایی و تحسین برانگیز ارزش‌های والای اسلام را در میدان نبردی نابرابر به نمایش گذارده اند، تل آویو بعد از گذشت شش ماه از آغاز عملیات خود جز کشتار و نابودی ساختمان‌ها دستاوردی نداشته است و در کلاف پیچیده از محاسبات غلط خود گرفتار آمده است و به هیچ یک از اهداف اعلام شده دست نیافته است، مردم غزه کوچ نکرده اند و حماس نابود و یا ساقط نشد.نه فرماندهانش ترور شدند و نه اسرائیل به اسرای اسرائیلی دست یافت و نه توانستند امنیت غلاف غزه را برای بازگشت هزاران آواره تامین کنند.

وی ادامه داد: توانایی برای ادامه جنگ را از دست دادند و به خط آخر رسیدند در مقابل اولاً تظاهرات گسترده از شمال تا جنوب، غرب تا شرق به ویژه در کشور‌های غربی به نفع فلسطین با شعار آزادگی فلسطین و استمرار آن نشان از تحول بزرگ در جامعه جهانی و افکار عمومی غرب دارد که می‌تواند زمینه ساز تحولات سیاسی در این کشور‌ها باشد، ثانیاً تظاهرات گسترده در داخل سرزمین‌های اشتغالی آن هم در زمان جنگ نشان از گسیختگی اجتماعی این جامعه دارد. طوفان الاقصی شکاف‌های اجتماعی درون رژیم صهیونیستی را فعال و بحرانی کرد ثالثا آوارگی حدود ۴۰۰ هزار نفر، مهاجرت حدود ۵۰۰ هزار صهیونیست و فراخوان نیرو‌های ذخیره و احتیاط طی دو مرحله برای حضور در میادین جنگ زمینه نابودی تجارت رژیم جعلی و ضرر ۸۰ میلیارد دلاری را در ظرف شش ماه فراهم آورده است. با حضور مقتدرانه انصارالله یمن عملاً حدود ۴۰ درصد از تجارت بین الملل و حمل و نقل دریایی رژیم جعلی از دسترس آنها خارج شده و بندر ایلات رسما تعطیل شده است.

خطیب جمعه تهران افزود: خامسا براساس اطلاعات دقیق به دست آمده تا دو ماه قبل، شمار نیرو‌های نظامی صهیونیستی که در میدان عملیات و رویارویی با مردم بی پناه غزه قطع عضو شده اند از پنج هزار نفر عبور کرده است، براین اساس می‌توان آمار مجروحان و شهدا را تخمین زد، این در حالی است که رژیم صهیونیستی تا این تاریخ هیچ آماری از تعداد مجروحان و تلفات جبهه شمالی در رویارویی با حزب الله گزارش نکرده است، سادساً رژیم صهیونیستی رویاروی یک جبهه قدرتمند و شبکه منسجم و هماهنگ نظامی و ایدئولوژیک با راهبرد هماهنگ در کنار مردم غزه، حماس و جهاد اسلامی قرار گرفته است. جبهه‌ای از دریای سرخ دریای مدیترانه تا خلیج فارس. به گفته مقام ارشد سابق اطلاعات رژیم صهیونیستی، ارتش صهیونیست در درون حلقه آتش قرار گرفته است که موجب شکست قطعی صهیونیست‌ها در غزه و شکست اعتلاف انگلیسی و آمریکایی در دریای سرخ گردید.

رژیم صهیونیستی با حمله به کنسولگری ایران بازی خطرناکی را آغاز کرده است
حجت الاسلام ابوترابی فرد اظهار کرد: در پایان اشاره‌ای داشته باشم به حوادث اخیر دمشق و چابهار، تل آویو برای آنکه بتواند راهی برای خروج از بن بستی که نتیجه اشتباه محاسباتی اوست بازی خطرناکی را علیه مستشاران ایرانی در سوریه آغاز کرده است، در شامگاه دوشنبه ۱۳ فروردین با جنگنده‌های رادار گریز با شش موشک ساختمان کنسولگری ایران را در دمشق هدف قرار داد و هفت نفر از مستشاران نظامی و دیپلمات‌های ایرانی را به شهادت رساند، این حمله به لحاظ نقطه عملیات و موقعیت و جایگاه ویژه سردار سرلشگر زاهدی و افراد برجسته حاضر حائز اهمیت است، صهیونیست‌ها در بحبوحه فشار‌های بین المللی، شدت یافتن تنش‌ها در کرانه باختری، درگیری‌های گسترش یافته داخلی و گسترش اختلافات با شرکای غربی خود که در رسانه‌ها راه یافته دست به این اقدام زدند.

وی گفت: این رژیم در طول شش ماه اخیر ضربات مرگباری را دریافت کرده که در طول ۷۵ سال گذشته بی سابقه بوده است تل آویو تلاش می‌کند دمشق را عرصه فرسایش بازدارندگی ایران کند، این درحالی است که فلسطین اشغالی برای صهیونیست‌ها از غزه تا کرانه باختری و مرز لبنان و برای آمریکایی‌ها از عراق تا یمن عرصه فرسایشی است.

خطیب جمعه تهران ادامه داد: نکته بعد اینکه رژیم صهیونیستی رویاروی یک جبهه مقدم قدرتمند و شبکه منسجم و هماهنگ نظامی و ایدئولوژیک با استراتژیک و راهبرد واحد و هماهنگ در کنار مردم قهرمان حماس و جهاد اسلامی قرار گرفته است. جبهه‌ای از دریای سرخ، دریای مدیترانه تا خلیج فارس.

حجت الاسلام ابوترابی فرد گفت: به گفته مقام سابق ارشد اطلاعات رژیم صهیونیستی این رژیم در درون حلقه آتش قرار گرفته است. این حلقه آتش موجب شکست قطعی صهیونیست‌ها در غزه و شکست ائتلاف آمریکایی - انگلیسی در دریای سرخ شده است.

وی افزود: امروز صهیونیست‌ها در غزه و کرانه باختری و جنوب لبنان و دریای سرخ چنان ضرباتی را دریافت کرده‌اند که فرود ده‌ها موشک بالستیک در سرزمین‌های اشغالی از ایجاد آن ضربات ناتوان است. صهیونیست‌ها و متحدان آنها در میان امواج ساحل مدیترانه و دریای سرخ گرفتار هستند اقدامات مذبوحانه در دمشق و چابهار در مسیر احیای قدرت بازدارندگی فروریخته تل‌آویو فاقد ارزش راهبردی و نظامی است.

ایران در پاسخگویی با قدرت و صلابت و متناسب با حمله دشمن، با حوصله و دقت عمل می‌کند
خطیب جمعه تهران کرد: هرچند شهدای آن بسیار عزیز و ارجمند هستند و امروز بر دستان مردان و زنان تهرانی تشیع می‌شوند و وداع با آنها برای ملت ایران و محور مقاومت سنگین است. به همین دلیل ایران برای پاسخگویی فعال، هوشمند با قدرت و صلابت و متناسب با حمله دشمن با حوصله و دقت عمل می‌کند و قطعاً محاسبات دشمن را در هم خواهد ریخت.



کلمات کلیدی


captcha